Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siisti kotipukeutuminen?

Vierailija
21.11.2020 |

Siisti ja mukava kotipukeutuminen - onko se mahdollista?

Kotiäidit, etätyöntekijät yms: miten pukeudutte kotona, kun kollarit kyllästyttää?

Tulee väsynyt olo, kun päivästä toiseen vetää mukavuussyistä ne samat väljät colleget jalkaan, mutta farkut yms ei kuitenkaan tunnu käytännöllisiltä. Onko mukava, mutta siisti kotipukeutuminen siis mahdollista?

Yleisvinkkejä, sekä vaate- ja merkkikohtaisia vinkkejä otetaan siis vastaan!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton trikoomekko ja värikäs neuletakki tai sitten ihan vaan neulemekko

Vierailija
2/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suosituksia kestävistä puuvilla/neulemekoista? Tärkeää siis, että kestää toistuvaa pesua, kun lasten kanssa sotkua aina tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieruverkkarit ja pesussa venähtänyt paituli.

Vierailija
4/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina nude kotona.

Vierailija
6/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on farkut ihan mukava oleskeluvaate. Farkkujen kanssa on usein joku kauluspaita tai puuvillainen t-paita ja villatakki. Tai sitten on puuvillainen paksu mekko ja sukkahousut päällä. Kun teen töitä niin olen työvaatteissa eli kauluspaidassa, hameessa ja sukkahousuissa. Tai pikkumustassa ja sukkahousuissa tai stay upeissa. Tosin etätyössä sen verran joustan, että pidän villasukkia jalassa.

Mulle on kauhistus jotkut collegehousut tai virittyneet vaatteet muutenkin. En tiedä, missä tilanteessa noita pitäisin. Työvaatteeksi ei käy, kotona en tunne oloani mukavaksi tuollaisissa ja lenkillä äärettömän epäkäytännölliset kun hikoan liikkuessa niin paljon. Nykyaikainen muoti jostain villapöksyistä on vielä hirveämpi ja jotkut pokkana kulkee ihmisten ilmoilla sellaisissa. Niitä voisin ehkä yövaatteina käyttää.

Vierailija
7/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työtön, suurimman osan ajastaan viettävä nainen vastata?

Mulla on yleensä pitkät legginssit ja tunika. Villasukat ja villatakki nyt kylmillä, jos täytyy.

Vierailija
8/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ne täällä haukutut treenileggarit. Mukavat päällä ja  vaihtelua jättimäisiin collegehousuihin. Niiden kanssa on esim joku kiva neule.

Vierailija
9/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako työtön, suurimman osan ajastaan viettävä nainen vastata?

Mulla on yleensä pitkät legginssit ja tunika. Villasukat ja villatakki nyt kylmillä, jos täytyy.

Niin siis kotona viettävä :)

Vierailija
10/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina fleece-housut, kesät talvet.

T-paita. Ohut, aito villatakki.

Ja tietysti villasukat❤

Vierailija
11/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä pidän urheiluvaatteita, niin voi välillä vetästä vaikka taukojumpan tai tanssia kappaleen verran jonkun musiikin tahtiin. Ja lämpimämämmällä säällä saattoi työpäivän lopuksi lähteä suoraan lenkille samoissa vaatteissa. Erittäin kätevää ja kivaa.

Vierailija
12/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään pukeutua siististi kotonakin, aina.

Tänään on ylläni kuviollinen, mustapohjainen kietaisumekko ja mustat sukkahousut.

Vaihtoehtoja kotipukeutumiseen ovat näin talvella neulemekot, puolihame ja neule tai joustavat farkut + neule. Lisäksi minulla on aina kotikengät jalassa, selkäni ei tykkää sukkasillaan olosta.

Vierailija
13/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena äiti hillui alasti ja häpesin sitä. Oli tosi ahdistavaa. Silloin päätin että aivan sama mitkä vaatteet on, kun vaan jotain on eli peittävät.

Vierailija
14/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan millään verkkareilla tai legginseillä (en edes omista) kotona. Pukeudun kotona siististi, mielestäni normaalisti. Farkut ovat minulle mukavat, enkä töihin voi farkuilla mennä.

Kotona farkut, joku siisti T-paita ja neule on yleisin asu. Pukeudun niin, että kehtaa avata oven tuntemattomille, joita tosin nykypäivä ei enää oikein tule.

Vierailija
15/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilutrikoot ovat tosi hyvät kotihousut. Yläosana käytän usein pitkää, pepun peittävää ylisuurta collegepaitaa tai neuletta. Kotivaatteet on kotivaatteiksi ostettuja, eivät siis kulahtaneita aiemmin muussa käytössä olleita vaatteita.

Vierailija
16/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika kylmä kotona, joten pitää vähän kerrospukeutua. Nyt mulla on päällä löysät viskoosihousut ja korkeakauluksinen villapaita, niiden alla kerrasto. Jalassa tietty aina villasukat (talvella vähintää kaksi paria päällekkäin). Tällä viikolla mulla on ollut usein urheilutrikoot ja pitkähelmainen, takapuolen peittävä villapaita. Mulla on myös olemassa sellainen polven alapuolelle ulottuva merinovillainen neuletakki, jota käytän paljon kotona.

En yleensä pukeudu kotona rähjäisesti. Oon kotona niin paljon, että sitten pukeutuisin lähes aina rähjäisesti.

Vierailija
17/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiukoissa farkuissa viihdy kotona, mutta housuissakin on onneksi vaihtoehtoja: rennot chinot tai vakosamettihousut tai sitten collegekangasta olevan paksummat legginssihousut (esim. nosh). Neulon, joten minulla on töissä tai kotona aina aluspaidan päällä jokin itse tehty neule. Omasta mielestäni tyylikkäitä, työkavereiltakin kehuja saaneita, mutta mukavia silti. Mekko ja sukkikset ovat mainio asu sekin, itse vaan en jostain syystä kotona usein käytä, ainoastaan kodin ulkopuolella.

Vaatemerkkejä: Nanso, Nosh, R Collection, Gudrun Sjöden (vain yksiväriset vaatteet miellyttävät tosin itseäni)

Vierailija
18/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahousut ja siistimpi neule. Hiukset laitan donitsilla ja korvakorut jos on teams palaveri.

Vierailija
19/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti pitkässä yöpaidassa hillun koko viikonlopun kotona ja kokkailen hyvää lempi safkaani. 

Vierailija
20/35 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytön usein:

-Pitkiä maximekkoja ja maksihameita, joita voi yhdistellä villapaitoihin tai neuletakkeihin.

-villaneuleisia (tai modaalikuituisia) housuja, joita voi yhdistellä villapaitoihin tai tunikoihin. Osa on kapeita ja legginstyyppisiä, osa leveälahkeisia ja osa siltä väliltä

- urheiluvaatteita