Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin yökylä-synttärit, mitä tarjota?

Vierailija
24.03.2014 |

Muutama läheisin kaveri tulee noin kuuden maissa illalla. Ohjelmassa ehkä leffaa ja lähtevät sitten seuraavana päivänä aamupalan jälkeen joskus.

Ei niille kai varsinaista ruokaa tarvitse tarjota, jotain kotitekoista pitsaa suunnittelin. Voiko pitsapohjia paistaa etukäteen? Sellaisia pieniä ajattelin.

Täytekakun synttärisankari haluaa. Suunnitteli leipovansa sen niitten kaverien kanssa.

Sit jotain hyvää aamupalaa, leipää, päälysteet, kahvi, tuoremehu. Ehkä munakasta? Tarvinneeko tarjota muuta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 18:27"]

kortsuja, bissee, sidukkaa...

[/quote]

Hoh hoijaa - kuka viitsii edes kirjoittaa tällaisen? Oikeesti? 

Vierailija
2/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin ruokaa kuitenkin riittävästi vaikkette välttämättä varsinaista ateriaa tekisi. Pizzat, hampparit ja tortillat on helppoja ja mukava syödä keffan kanssa. Ne siis hyviä ehdotuksia, varmista vain että riittää kunnolla. Kuudelta jos tulevat voi perhe hyvin olettaa, että teillä on syötävää (ihan luonnollisesti kun päivällisaikaan kutsutte) eli ei välttämättä ole kotona syöty. Siksi varmistaisin että kunnon syötävääkin on, ei pelkkiä naksujs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä, 13-14.

Tuota jäätelöbaaria se teini toivoi myös. Ja limubaaria, että voi tehdä ihan ohjeiden mukaan (alkoholittomia) drinkkejä.

Mut en mä, eikä meidän budjetti (eikä yhden illan tunnit) nyt ihan kaikkeen taivu.

Vierailija
4/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä pohjat valmiiksi pakastimeen ja antaa nuorten itse täyttää ja paistaa ne. Älä nyt ainakaan mitään kaupan valmissuttuja osta, kermavaahdon vatkaus ja pikkulettujen paisto on älyhelppoa!

Aamiaiselle tosin Pirkan voicroissantit on aika kiva :) Ovat tosi hyviä.

Vierailija
5/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 15:21"]Sipsejä, poppareita, karkkia, dippi vihanneksia tmsleffan kanssa?

[/quote] taas sama laulu , hyi helvetti

Vierailija
6/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläbaari!

Vierailija
7/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupitsoja kyllä, älä vaan etukäteen pohjia paista. Leipoa ne voi etukäteen ja muotoilla, sitten pakastimeen. Ei tarttis sitten taikinan kansaa läträillä vieraiden aikana. Keittäisin tomaattikastikkeenkin etukäteen, kun siinähän menee aikaa.

Täytteen voi pilputa valmiiksi tai tyttöset itse porukalla.

Tuon ikäisille myös varaisin vihreätä salaattia. Tai meidän 11v halus salaattia ja se meni.

Jätskiäkin oli (muista laktoosi vikaiset), paria kastiketta, strösseliä, keksejä, karkkia ja hedelmäsalaattia.

Eihän sitä tarvii olla kymmentäsorttia tarjottavaa. Paria perusjuttua ja mausteita jokunen.

Likat ihan innoissaan. Söivät kattovat videotykiltä leffaa, saunoivat ja tekivät "hoitoja".

Sitten kikattelivat pitkälle yöhön.

Aamuksi keitin puuroa, tein puolukkakiisseliä, hedelmiä, leipää, riisipiirakoita, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia, salaattia.. Tuoremehua ja teetä.

Puolilta päivin heitin vieraat koteihinsa. Tyytyväisiä ja ilosia likkoja lähti.

Vierailija
8/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa esim. Jamie Oliverin pizzataikinaohje. Kauli pizzat ja laita pakkaseen. Nuoret ottavat jokainen leivinpaperin ja täyttävät miten haluavat. Täytteitä voit tehdä valmiiksi kippoihin jääkaappiin. Kaupan valmis tomaattipastakastike sopii pohjalle. Valmis mozzarellaraste on helppo.

Pellit uuniin kuumenemaan, uuni kiertoilmalle 250 asteeseen. Täytetty pizza papereineen liu'utetaan kuumalle pellille ja paistuvat nopeasti rapeapohjaisiksi.

Valmiit voi viipaloida ennen lautaselle laittoa niin voivat syödä käsinkin. Varaa kivoja servettejä.

Jälkkäriksi se kakku riittänee. Ehkä teinin lempikarkkeja ja varuiksi vaikka mikropopcorneja, jos kaipaavat leffanaposteltavaa.

Pakkasesta ne voicroissantit saa aamupalalle helposti ja nopeasti paistettua. Varaa 2 pussia, ovat nimittäin ihania! Lisäksi hilloa ja sit vaan tee/kahvi ja tuoremehua.

Vierailija
9/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä teinejä on kyseessä?

Vierailija
10/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tosi hyviä vinkkejä. Mahd. paljon haluan tehdä valmiiksi etukäteen, just noi pitsapohjat ja täytteiden pilkkominen yms. Jos en itse ole paikalla, niin voin vaan kuvitella mikä sotku on palatessa vastassa, jos saavat ihan ite puuhata.

Kiitos kaikille!

Vierailija
11/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloiset juhlat saa lapsonen :-)

Pieniä vinkkejä vielä: Pizzatäytteet tosiaan voit pilkkoa valmiiksi ja laittaa kannellisiin rasioihin, jos ne siitä löytäis jääkaappiinkin. Itse saattaisin olla tylsä ja tehdä pizzat valmiiksi asti, silloin ne ei pääse tuunaamaan just mieleisiä, mutta jäisi aikaa tytöillä muuhun.

Kakun leipominen kimpassa....! Apua.... Mutta takuulla jää mieleen :-)

Aamiaiseen jos panostat vähän, siis ihan niin, että jalalliset lasit, tuoremehu kannussa eikä tetrassa,leikkeleet ja vihannekset vadeilla kuin hotellissa, leivät (ja ne croissantit!) koreissa, sellanen pikkasen fiinimpi kattaus, ei maksa extraa, mutta jä mieleen ja tekee vaikutuksen.

Vierailija
12/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 17:23"]

Kiitos! Tosi hyviä vinkkejä. Mahd. paljon haluan tehdä valmiiksi etukäteen, just noi pitsapohjat ja täytteiden pilkkominen yms. Jos en itse ole paikalla, niin voin vaan kuvitella mikä sotku on palatessa vastassa, jos saavat ihan ite puuhata.

Kiitos kaikille!

[/quote]

Väitätkö, ettei 13-vuotiaat osaa/viitsi siivota jälkiään? Vai etkö vain luota, että lapsesi osaisi tehdä myös itse?

Vierailija
13/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teinit yleensä halua suunnitella tällaiset itse? 

Mutta, tacoja, erilaisia täytteitä, kana, jauheliha ja kasvis mistä saa valita itse ja salaattia.

Sinä teet? Kai se teini osallistuu? Teet karhunpalveluksen nuorelle tekemällä kaiken valmiiksi. Ykkösvinkkini kyllä on, että teini suunnittelee itse alustavasti. 13-v osaa yleensä kokata tai ainakin nyt kuuluu jo opettaa. 

Vierailija
14/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsuja, bissee, sidukkaa...

Vierailija
15/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä, poppareita, karkkia, dippi vihanneksia tmsleffan kanssa?

Vierailija
16/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi oo hyvä. Pitsa tai hodarit tms hampparit varmaan uppoo?

Vierailija
17/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä suolaista popsittavaa ainakin ja kakku, runsas aamiastarjoilu. Kysy teiniltä mitä haluaa?

Mä oisin halunnut teininä mm. erilaisia voileipäkakkuja ja vaikka sushia... makuja on monia :)

Vierailija
18/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli seuraavanlaista yökyläsynttäreillä: iltapalana hampurilaisia (kaupan valmiita, joihin kaiken maailman lisukkeet erikseen), joita sai itse tuunata + tikkuperunoita + erilaisia juomia (limsa, mehu, maito...). Saunassa kävivät porukalla ja sinne tölkit limua. Saunan jälkeen vain popparia, juomista, karkkia - kukaan ei enää halunnut mitään kunnon syömistä. Aamupalana kaupan pikkulättyjä (pinaattilätyn kokoisia), kermavaahtoa pullosta, hilloa + teetä + kaakaota + tuoremehua ja ihan perusvoileipäkattaus päällisineen sekä pieniä karjalanpiirakoita. Sankari ainakin tykkäsi ja niin käsittääkseni vieraatkin. 

Vierailija
19/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toivotuinta olisi, että aikuiset menisivät vaikka mökille siksi yöksi ja teinit saavat pitää hauskaa keskenään.

Vierailija
20/37 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Varsinkin 5 aamiaisvinkeistä.

Olen kysynyt teiniltäkin, mutta sen suunnitelmat uhkaa karata käsistä tyyliin lettukestit JA pitsakestit JA suklaasuihkulähde JA se kakunleivonta JA leffailta kaikkine herkkuineen yms. yms.
:)