Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt rehellisesti! Ketkä Helsingissä pitävät maskin ainoastaan sosiaalisen hyväksynnän takia? Eli koristeena?

Vierailija
21.11.2020 |

Minä ainakin!! Ihmiset ovat niin hölmöjä että heillä riittää että näkevät että on maski. Eivät yhtään taju että se on vain koristeena jotta ei jää ulkopuolelle.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ajatus. Olen itse pieneltä paikkakunnalta ja olin kesällä täällä ainoa, joka kulki maskin kanssa. Ikinä en tosin ole ollut laumasielu.

Vierailija
2/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ihan vaan muodon vuoksi. En usko maskeihin, mutta laitan sosiaalisen joukkopaineen alla.

Rehellinen mielipiteeni on, että maskit ovat perseestä eikä niistä ole suojaamaan mitään.

Vierailija
4/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa koko päivän

Vierailija
5/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuesta puuvillaharsosta ommeltu maski, jota pidän, jos joku asiakas vaatii. Ei se mitään suojaa, mutta pitää hysteerikot tyytyväisinä.

Vierailija
6/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maski voi olla vaan koristeena? Miten sitä voi pitää kasvoilla niin, ettei siitä ole hyötyä?

Vierailija
7/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maski voi olla vaan koristeena? Miten sitä voi pitää kasvoilla niin, ettei siitä ole hyötyä?

No hyvinkin, jos esim pitää koko päivän samaa märkää maskia.

Vierailija
8/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikkapa käyttää samaa kuukausitolkulla niin että se suorastaan huokuu pöpöjä ympäristöön.

Vierailija
9/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta. Ei sitä kehtaa olla ilman ja kirjaimellisesti näyttää naamaansa, että ”minä en välitä muista”. Sosiaalinen paine on suuri.

Vierailija
10/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hetkauta muiden mielipiteet ja mulkoilut. Ilman maskia menen. En kokoonnu missään isolla porukalla, teen etätöitä, asun yksin, en käy baareissa.. siksi ilman maskia jos joskus meen bussilla Helsingin keskustaan.

Vierailija
11/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon että maski kyllä suojaa hyvin sitä, että ei tartuta muita. Mutta jos vaikka bussissa tai metrossa yksikin on ilman maskia, niin koko idea vesittyy täysin. Tuntuu siksi turhauttavalta pitää maskia, jos näkee että joku lähelläni on ilman maskia.

Vierailija
12/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Pakko pitää töissä, mutta kosken siihen ja otan välillä pois ja sitten taas laitan saman maskin takaisin. Julkisissa kehtaan olla käyttämättä, ei liikaa kiinnosta mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee.

Vierailija
13/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kuka hullu maksaa noista maskeista? Helsinki on hurja näky nykyään kun kaikki kadut ovat täynnä roskaa!!

Tosta maskiasiasta huomaa ihmisten ylimielisyys ja ahneus. Ollaan olevinaan niin kiireisiä ja tärkeitä että heitetään kadulle vaa maskit.

Vierailija
14/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim kun lehdessä oli testailtu Maskeja niin fleece maski lisäsi aerosolipartikkeleiden määrää ilmassa. Eli teki enemmän pieniä pisaroita ilmaan verrattuna normaaliin hengitykseen.

Niin eikö silloin fleece maski ole juuri koriste kun se todellisuudessa pahentaa tilannetta.

Vierailija
15/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole vähän typerää?

Itse pidän maskia, että eliminoin riskin tartuttaa muita. En tiedä miten muuten eliminoisin en muutaman päivän superrtartutusajan ennen kuin oireet ilmaantuu. Itselläni on aika riskialtis työpaikka. En halua sitä riskiä jakaa busseissa ja kaupoissa.

Vierailija
16/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Ei sitä kehtaa olla ilman ja kirjaimellisesti näyttää naamaansa, että ”minä en välitä muista”. Sosiaalinen paine on suuri.

Juuri sosiaalisen paineen takia Aasiassa käytetään yleisesti maskeja. Siellähän painostus on kehitetty huippuunsa.

Vierailija
17/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Pakko pitää töissä, mutta kosken siihen ja otan välillä pois ja sitten taas laitan saman maskin takaisin. Julkisissa kehtaan olla käyttämättä, ei liikaa kiinnosta mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee.

Tässä on syy, miksi maskipakko ei tehoa monissa maissa. Ihmiset käyttävät maskia pakon edessä usein väärin, vain estääkseen sakot. Ei se silloin auta. Pahimmassa tapauksessa levittää viruksia edelleen ympäristöön.

Vierailija
18/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim kun lehdessä oli testailtu Maskeja niin fleece maski lisäsi aerosolipartikkeleiden määrää ilmassa. Eli teki enemmän pieniä pisaroita ilmaan verrattuna normaaliin hengitykseen.

Niin eikö silloin fleece maski ole juuri koriste kun se todellisuudessa pahentaa tilannetta.

En usko, että kukaan fleece maskia edes haluaisi pitää.

Vierailija
19/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa monesti. Yksi pyörii taskussa, muutama autossa ja jotain kotona. Otan sen käytetyn sieltä jostain kun tarve on. Haluan enemmän ajatella, että suojaan sillä itseäni.

Vierailija
20/75 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan fleece maskia edes haluaisi pitää.

Tuossa tutkimuksessa viitattiin fleecestä tehtyyn kaulahuiviin, joita ihmisillä joskus on kasvojen edessä.

- eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan