Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko olla käynnistyvän synnytyksen merkkejä?

Vierailija
24.03.2014 |

Homma alkoi viime yönä neljältä kun heräsin tosi huonoon oloon ja outoon mahakipuun (ei kuitenkaan mikään supistus), juoksin koko aamuyön vessassa kun maha kramppasi mutta mitään ei tullut. Aamulla sittenkin tulikin kunnon suolentyhjennys ja olin tosi huono vointinen muutenkin (oksetti, maha oli tosi kipeä, mutta lähinnä ylhäältä). Sitä kesti puolisen tuntia ja sitten se loppui kuin seinään ja olo oli täysin normaali! päivällä sama juttu, kesto taas sen puolisen tuntia ja sitten olo taas täysin normaali. Illalla kuuden aikaan tuli taas tuo olo, tällä kertaa kipu siirtyi ylävatsalta enemmänkin keskelle vatsaa ja sivuille (ja oli siis voimakasta että tuntui että kuolema korjaa...), myös pari selkeää supistusta alavatsalla. Illan oli alaselkä tosi hajalla ja inhottava kipu/paine jäi häpyluuhun. Ja noita mahakipukohtauksia tuli illallakin.
Sain nukuttua muutaman tunnin ja nyt heräsin siihen kamalaan vatsakipuun taas ja vessassa tulikin taas täydellinen suolentyhjennys. Maha on kipeä taas. Pääkipu on vaivannut eilisestä asti myös, ei myöskään yhtään tyypillistä minulle.

Ihmetyttää kun selkeitä supistuksia ei ole (olen tosi kipeä koko mahasta ja selästä 15-30 min. ja sitten olo on yhtäkkiä aivan normaali toisen samanlaisen ajan! Supistukset käsittääkseni ovat huomattavasti lyhyt kestoisempia..). Mutta en jaksa uskoa vatsatautiinkaan kun olo on sitten välillä ihan täysin normaali, eilen aamulla vielä useamman tunnin jaksoja, ei kuumetta eikä muuta.

Viimeksi ke otettu puhtaat pissanäytteet, ei turvotuksia eikä näköhäiriöitä, eikä kotimittarilla erityistä verenpaineennousua, tuskin siis myrkytyskään.. Olin jotenkin ajatellut että illalla viimestään käynnistyisi mahdollinen synnytys kun koko päivä oli niin tuskainen, nyt ihmetyttää kun tuo sama suolentyhjennys ja mahakipu vaan alkaa taas uudestaan ilman niitä hiton selkeitä supistuksia! Niin ja nyt menossa rv 37+4

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 raskautta takana, molemmissa kärsin koko raskauden oudoista vatsakrampeista noin kerran kuussa, niin että vatsa oli todella kipeä ja sitten suoli tyhjeni ja vessassa sai ravata pariin otteseen ja sitten se oli taas ohi. 

Vierailija
2/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistymässä on. mutta soittaisin ja kysyosin ohjeita jos ei ala tulla selviä supistuksia. ettei ole tulehdus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostaglandiinit jotka liittyvät synnytyksen käynnistymiseen aihwuttavat myös ripulin.

Vierailija
4/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin synnärille ku käy noin kipeetä. Ihan vaan varmuuen vuoks

Vierailija
5/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin ja vatsa ja kramppas, selkä oli kipee 2 yötä. Kolmantena meni lapsivedet, jonka jälkeen supistuksia ei ollut. Synnärillä tilanne oli ihan epäkypsä muuten, mutta jäin odottaan supistuksia. Neljäntenä aamuna olin auennu 4 senttiä ilman supistuksia. Streptokokki löytyi ja synnytys käynnistettiin kunnolla oksitosiinillä 2h myöhemmin synnytin tytön joka onneksi EI saanut Tartuntaa, vaikka en ehtinyt olla antibioottitipassa tarpeeks kauan.

Vierailija
6/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljään asti valvoin viime yönä ja juoksin vessassa, sitten neljältä tuo olo vain loppui ja nukahdin. Ja nukuin kuin tukki aamukahdeksaan. En muista koska olisin nukkunut niin hyvin. Aamulla herätessä kaikki olot olivat poissa! Ei mitään kipuja missään, ihan kuin en olisi edes raskaana ollut ja olo oli superenerginen. Lähdin esikoisen kanssa puistoon ja siellä alkoi kymmenen jälkeen tuntumaan siltä että alaselkä hajoaa. Se paheni sen koko tunnin mitä vielä puistossa olimme. Nyt on alaselkä ihan pois pelistä, mutta myös nivuset löivät niin jumiin etten pääse kunnolla kävelemään. Nyt kotona en pääse kävelemään kuin hitaasti seinistä kiinni pitäen. alavatsalla tuntuu seistessä kovaa puristusta. Mutta edelleenkään ei niitä supistuksia!
Synnärillä neuvottiin kokeilemaan panadolia ja odottamaan mahdollisia supistuksia. No panadolia mies tuo parin tunnin päästä töistä tullessaan, toivottavasti auttaa, sillä olen ihan invalidi kun en pääse kävelemään..

t. turhautunut ap

Vierailija
7/7 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä