Onko ok, jos en tarjoa ristiäisissä mitään?
Eikö lapsesi ole ansainnut juhlat. Eihän siitä tarjoilusta tarvitse mitään stressiä ottaa. Kahvit ja vähän "pullaa"....
Kommentit (14)
Riittääkö vaan, että kastaminen hoidetaan kirkossa, eikä sen jälkeen ole enää mitään kahvittelua tai ruokaa?
Helpompaa on varmaan laittaa vaatimattomatkin kahvit kotona kuin ottaa vastaan ihmettelyt tarjoilun puutteesta. Kaikki kuitenkin olettaa, että jotain on, kyse on toki myös ajanvietosta virallisen osuuden jälkeen.
Just my opinion!
että ristiäslahjat tänne vaan ja vastineeksi lämmintä kättä.... ;)
joopa joo
ikinä kuullut, että kukaan olisi tehnyt noin. Luulisin, että ihmiset odottaisivat edes yksinkertaisia pullakahveja.
että on muita paikalla paitsi vanhemmat ja kummit ? Miksi et halua tarjota mitään vieraille ?
että ristiäiset olis esim seurakuntatalolla (joskus tilat on kirkon yhteydessä) joten kastaminen vois olla siinä ja sitten olisi ihan vaan kakkukahvit. näin meillä oli ja helposti meni, ei tarvinnut siirtyä eikä olla kotona, seurakunnan tiloissa vuokrat on pienet. mutta joku tarjoilu on must.
Kotiin ostat kakun, pullapitkon, kuivakakun ja keksejä. Niillä rakennat ihan hyvän kahvipöydän pienelle porukalle. Mitään ei tarvi tehdä ja tarjoilut hoituu 30-40 Eurolla olettaen, ettei kakun tarvi olla kauhean iso. (vähän vieraita)
Tai jos et halua ketään kotiisi, niin kysyt jostain leipomokahviosta vaikka kahvitarjoilua vieraille. Se tulee kalliimmaksi, mutta jos et kerran kotiisi halua ketään ottaa.
Eli ristiäiset oli ja meni. Tarjolla oli runsas suolainen ja makea kahvitarjoilu. Ja kaikille vieraille lähetimme kiitoskortit osallistumisesta juhliin.
Minua vain jäi vähän kaivelemaan, kun kaikki vieraat eivät kunnioittaneet juhlaa juhla-asulla ja yksi sukulaispariskunta ei muistanut lasta kortilla.
En kyllä ajattele, että ruokaa vastaan pitäisi tuoda lahjoja (meilla on kyllä omasta takaa kaikenlaisia vauva-juttuja ja varaa ostaa itse oman maun mukaista tilpehööriä) Mutta olisin kyllä olettanut, että kortti olisi ollut paikallaan, mutta kai hyvät tavat eivät nykyaikana ole enää itsestäänselvyys
ap
että osalla on sellainen perinne, että vain kummit ostavat lahjan... Hmm... Itse en kyllä menisi mihinkään juhliin ilman lahjaa. Mutta tuli vaan mieleen, että jos sukulaisillasi on sellainen perinne...
Kyllä kahvia ja pullaa pitää ainakin olla- 500 g kahvia = 50 kahvikuppia= maksaa noin 2 e
pullavapitko maksaa noin 3 e/ kpl
Miten niin lahja kuuluisi vain kummille? Jos ei ole lahjaan varaa, niin voi jäädä kastetilaisuudesta poiskin, ihan niin kuin vaikka häistä.
Ap, tuo pariskunta, joka ei tuonut korttia, toiko lahjan vai tuliko aivan tyhjin käsin? Outoa, jos ei mitään tuonut. Johan sitä vähemmästäkin viedään vaikka kukkia tai jotain pientä, saati kastejuhlaan, sanon minä.
Ja en todellakaan odota mitään kalliita ja hienoja juttuja. Kortti ja juhla-asu olisivat olleet kuitenkin osoituksena, että arvostavat juhlaa
yleensä isovanhemmat tuovat kuitenkin myös lahjan
--
pieni tarjoilu kuuluu myös asiaan vieraille esim.srk-talossa tai kotona