olisiko ideaa 50 vee tarjoiluun!!!
mulle tulee n 60 vierasta, ikäjakauma 2-83 v , tarjoan ruokaa. lämpölevyt ja kylmälevyt saan naapurin suurtalousemännältä lainaksi mutta löytyisikö ideoita hyviin buffet ruokiin, jotka kelpaa eriikäiselle porukalle, olet itse tapaksien ja sushin ystävä muta nyt pitäisi tarjota "simppelimpää" .
Kommentit (26)
salaatteja on suunniitteilla, mutta mä olen niitä ihmisiä joille keitto ei ole juhlaruoka joten sen skippaan... jälkkäri puoli mulla siis on jo hallinnassa ja juomapuoli myös eli skumpat on aluksi ja ruoan kanssa viiniä, olutta, mehua, vettä ja limpparia , kahvin kanssa likööri ja brandy, ja illaksi boolia
Olisiko vähän liian kunnianhimoinen suunnitelma? Pidätkö juhlat siis kotonasi?
No, olet jo pitkällä. Lämpimän ruuan pitäisi kestää jonkinverran levyllä oloa. Pastat ja riisit out. Sitkistyvät ja huononevat. Entä grilliribsit tai pihvit ja kermaperunat?
Sellainen salaattipöytä mistä jokainen vieras saa koota oman annoksessa.
Loimulohta, uusia perunoita, pastaa, graavialohta, paistia ja/tai sisäfilettä jne.
Nakkeja 20 kiloa, aikuisille olutta ja viinaa, lapsille limua. Muutakin saa ja pitää toki olla, mutta tuo olisi sellainen tarjoilun kivijalka, jonka varaan kaiken muun voisi rakentaa.
Minä ajattelin skipata koko juhlat :)
Ei vain jaksa. Taidetaan lähteä reissuun koko porukka 50v päivän ajaksi
Runsaasti ruokaisia salaatteja. Tuo kermaperuna idea on hyvä. Eli tarjoa ruokia jotka eivät ihan heti mene huonoksi.
Mä tarjoaisin ehkä (jos ruokaa meinaat) niin lohta ja kermaperunoita. Lohen voi valmistaa kermassa tai niin että kastikkeita on pari vaihtoehtoa esim kylmä ja lämmin. Lohta on nopea ja helppo valmistaa tarpeen mukaan lisää. File on myös helppo paloitella jos on muuten" pelko että joku rohmuaa...
Lämmin ruoka ei ole välttämätön. Laita marinoitua paahtopaistia tai kaksoismarinoitua possunfileetä, joiden seuraan sopii esim. waldorfin salaatti ja perunasalaattikin. Nirsoille lapsille on hyvä olla lihapullia.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:35"]
Runsaasti ruokaisia salaatteja. Tuo kermaperuna idea on hyvä. Eli tarjoa ruokia jotka eivät ihan heti mene huonoksi.
Mä tarjoaisin ehkä (jos ruokaa meinaat) niin lohta ja kermaperunoita. Lohen voi valmistaa kermassa tai niin että kastikkeita on pari vaihtoehtoa esim kylmä ja lämmin. Lohta on nopea ja helppo valmistaa tarpeen mukaan lisää. File on myös helppo paloitella jos on muuten" pelko että joku rohmuaa...
[/quote]
Aaveemammojen unelmajuhlaruoka :D Puuttuu enää kinkkukiusaus ja raikas salaatti :D
Lohta ja kermaperunoita, voi hyvä luoja...
juu pidän kotona juhlat mulla on iso talo ja kahvinkeittäjä, tiskin kerääjä tytöt on palkattu avuksi, tyttären yo juhlilla oli liki 70 vierasta joten testattu on että homma toimii... lohta ajattelin itsekkin koska meillä on pönttöl pihalla joten voisi myös savustaa tai loimuttaa...
Mulla oli ihan perinteiset tarjottavat: kahdenlaista voileipäkakkua, vuohenjuustoquichea, muutamaa sorttia kakkua ja pikkuleipiä. Alkudrinkkinä kuohuviiniä.
No mitä teillä tarjottiin niissä yo-juhlissa?
ap ehdottaa itse, miltä kuullostaa:
pienet lihapullat, vitello tonnato, loimulohi,graavilohi ja kastike, keitetyt buffet perunat, fetasalaatti, cecar salaatti kanalla, tomaatti sipulisalaatti
yo juhissa oli 4 erilaista voileipäkkua, 4 erilaista piirakkaa, 2 salaattia, 4 täytekakku ja pullaa....neiti itse päätti tarjottavat ja mamma väsäs
Vai että kermaperunoita ja kermassa valmistettua lohta. Huonon ruoanlaittajan tunnistaa usein liiallisesta kerman käytöstä. Kaikki lillutetaan kermassa ja kastikkeet on aina kermakastikkeita. Kerma on hyvää ja sille on kyllä paikkansa, mutta opetelkaa nyt ihmiset tekemään muutakin ruokaa kuin kermamössöjä!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 19:02"]ap ehdottaa itse, miltä kuullostaa:
pienet lihapullat, vitello tonnato, loimulohi,graavilohi ja kastike, keitetyt buffet perunat, fetasalaatti, cecar salaatti kanalla, tomaatti sipulisalaatti
[/quote] Aika hyvältä kuulostaa. Lisäksi leivät ja juomat.
juomat ja jälkkärit olen tuolla aiemmin maininnutkin, mutta joo toki leipäpöytä myös ja vaikka pari isoa hyvää juustoa
Ap:n lista ihan hyvä, paitsi että kannatan kyllä sitä marinoitua paahtopaistia lisäksi. Jos joku ei syö kalaa, ei ole kovin juhlavaa mussuttaa lihapullia.
Simppeleitä ja nopeita ruokia ovat erilaiset salaatit. Uusimmassa Kodin Kuvalehdessä oli salaattivinkkejä. Hyvä mehevä keitto voisi olla helppo tarjottava, esim. Lihaseljanka tyyppinen hyvälaatuisesta lihasta. Pieniä pasteijoita ja piiraita erilaisten tahnojen ja levitteiden kanssa. Laadukas kahvipöytä kakkuineen ja esim marenkipiirakkaa ja pikkuleipiä.Alkumaljaksi kuohari tai samppanja. Punkkuja ja valkkaria ruokapöytään. Kahvin kanssa likööriä. Vettä ym. myös tarjolle.