Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko exän alkoholiongelmasta sen uudelle naisystävälle? ov

Vierailija
23.03.2014 |

Ex on siis kaappijuoppo. Minulla meni muutama vuosi huomata todellinen tila. Jäi kiinni kyllä monta kertaa, mutta kauan luulin että kyse oli yksittäisistä kerroista. Lopulta löysin pullopiilot ja aloin tarkkailemaan tarkemmalla silmällä ja totuus valkeni.
Äijä ei myönnä mitään eikä kuulemma ole alkoholisti, vaikkakin on siis n. 5päivää viikossa tissutteleva salajuoppo. Käy kyllä töissä, tosin sielläkin joko darrassa tai pikku hutikassa ei kuulemma kännissä vaan "sunnuntai humalassa" kuten itse sanoo.
Löysi heti eron jälkeen uuden naisen jolla on pieniä lapsia. Tuntuu jotenkin pahalle sen naisen puolesta, vaikkei asia minulle kuulukkaan.
Varoitanko vai annanko olla ja totuus paljastuu sitten joskus jos paljastuu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronko sinun herpeksestä ?

Vierailija
2/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun asias varotella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu.

Vierailija
4/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saatat kuulostaa vain mustasukkaiselta exältä, joka koittaa mustamaalata exäänsä

Vierailija
5/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan. Uusi nainen tekee sitten sillä tiedolla mitä haluaa (luultavasti ei mitään), mutta ainakin häntä on reilusti varoitettu. Se olisi huomaavainen teko sinulta. 

Vierailija
6/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Mitään ei sillä kukaan voittaisi.

Siitä on muuten aika kauan, kun viimeksi näin käytettävän sanaa kaappijuoppo. Nykyäänhän kaappi liittyy vain homouteen. Mutta ennen vanhaan kaappijuoppo oli se,  joka kipotteli hissukseen kotona eikä riehunut raitilla. Siis joi ihan väärin.

Vierailija
7/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hehheh, et tietenkään kerro. Ei todellakaan kuulu sinulle.

Vierailija
8/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea juttu. Toisaalta minusta on inhottavaa juoruta toisesta selän takana. Entä mitä jos se mies onkin muuttunut, eikä kaappijuopottele enää, mutta sinä pilaisit hänen maineensa kertomisella? Se olisi tosi ikävää. Ja toinen juttu on, että eiköhän se nainen itsekin tuommoisen juopottelun huomaa aika pian.

Toinen puoli on se, että olen itse ollut kiitollinen että entisen miesystäväni exä kertoi minulle miehen mt-diagnooseista. Mies itse ei niistä kertonut, ja minulla kun ei ollut sellaisisat kokemusta, laitoin miehen sekoilut vain vaikean elämäntilanteen ja stressin piikkiin. Kun ex kertoi että hänellä on bipolaarihäiriö, moni palikka loksahti kohdalleen ja aloin ymmärtää hänen käytöstään paremmin - ja toisaalta vähemmän toivoa että mies siitä muuttuisi...

Vierailija
9/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saatat kuulostaa vain mustasukkaiselta exältä, joka koittaa mustamaalata exäänsä

Miksi se on niin tärkeää miltä itse vaikuttaa muiden silmissä? Miksi ei voisi nousta oman pikkumaisen egonsa yläpuolelle ja tehdä hyvä teko siitä huolimatta mitä muut ajattelee? Kannatan ilman muuta kertomista. Kunpa joku olisi kertonut minulle.

Vierailija
10/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jns olette muuten tekemisissä, voit antaa jonkun pullopiilojutun "lipsahtaa" keskusteluun, mutta varta vasdten yhteyden otto tekee melko varmasti sen mustasukkaisen eksän vaikutelman, eikä viesti mene perille kuitenkaan.

Toisaalta, jos ette ole tekemisissä, mitä menetettävää sulla on vaikka yrittäisit? Ne pitävät ehkä sua sekona, mutta mitä sitten, jos olet tehnyt velvollisuutesi. Itse toivoisin minua varoitettavan, vaikka en tiedäkään, uskoisinko varoitusta.

Vaikka mun on kyllä vaikea uskoa, että puoliso ei huomaisi jatkuvaa tissuttelua - vaikka pullot olis kuinka piilossa, niin huomaahan sen sekä hajusta että käytöksestä (Jälkimmäinen ei välttämättä ole huonoa, mutta helposti sellaista ylenmääräisen rentoa).

Vierailija
11/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Voi kun joku mun mieheni eksistä olis kertonut mulle millainen tuleva ex-mieheni on (erittäin taitava patologinen valehtelija)

Vierailija
12/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin tyttärenä sanoisin ettei sinua kumminkaan uskota. Anna olla, nainen tajuaa tilanteen jossain vaiheessa itsekin.

Vierailija
13/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ex, eikä hänen uusi elämänsä sulle kuulu.

Entäs jos exä levittelee susta jotain, miltä se mahtaa tuntua?

Jotenkin outoa, että vuosista puhut ennenkuin huomasit miehes tavat.. Aika laput silmillä tai vähän yhdessä.

Niin ja voihan se uusi nainen jopa hyväksyä asian. Ei kaikki juoppoja halveksi. Eksäsi voi tyypin projekti. Tai jospa juominen on loppu?

Itseäsi suojele älä puhu ja jatkaa elämääsi.

Vierailija
14/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhia. Kyllä se uusi nainen huomaa ongelmat ajan kanssa. Ei se varmaan edes kuuntelisi sinua, luulee sinua vaan katkeraksi. Anna asioiden mennä omalla painollaan. 

Vierailija
15/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 16:52"]

Vaikea juttu. Toisaalta minusta on inhottavaa juoruta toisesta selän takana. Entä mitä jos se mies onkin muuttunut, eikä kaappijuopottele enää, mutta sinä pilaisit hänen maineensa kertomisella? Se olisi tosi ikävää. Ja toinen juttu on, että eiköhän se nainen itsekin tuommoisen juopottelun huomaa aika pian.

Toinen puoli on se, että olen itse ollut kiitollinen että entisen miesystäväni exä kertoi minulle miehen mt-diagnooseista. Mies itse ei niistä kertonut, ja minulla kun ei ollut sellaisisat kokemusta, laitoin miehen sekoilut vain vaikean elämäntilanteen ja stressin piikkiin. Kun ex kertoi että hänellä on bipolaarihäiriö, moni palikka loksahti kohdalleen ja aloin ymmärtää hänen käytöstään paremmin - ja toisaalta vähemmän toivoa että mies siitä muuttuisi...

[/quote]

Mielestäni tekstisi oli äärimmäisen epärationaalinen. Ensin vetoat kahteen todella epätodennäköiseen syyhyn, koska a) Tuo maineen pilaaminen on todella epätodennäköistä, koska alkoholistin täydellinen ihmeparantuminen on äärimmäisen epätodennäköistä. Alkoholistit paranevat äärimmäisen harvoin ja prosessi on usein pitkä ja vaikea, ja parantuminen on mahdotonta varsinkin ap:n tapauksessa koska mies vähittelee omaa ongelmaansa, eli ei näe olevansa alholisti--> ei voi luonnollisesti edes aloittaa parantumisprosessia, kun ei koe parantamisen varaa olevan. Muutenkin, mitä maineen pilaamista se olisi? Naurettava ajatus, että totuuden kertominen, eli se että kärsit miehen juomisesta olisi maineen pilaamista. Jos totuus oli se, että miehellä silloin oli alkoholiongelma, mutta hän yhtäkkiä parani siitä, voit sanoa että mukavaa kun mies on jättänyt alkoholin, kerroin vain omista kokemuksistani. What´s the big deal??

b) Miksi pienten lasten äidin pitäisi käyttää aikaansa siihen, että lopulta huomaisi miehen olevan alkholisti? Jo pelkästään ap:n tekstistä selvisi, että ei se kyllä "aika pian" selvene, vaan asian löytämiseen saattaa mennä hyvinkin kauan, ja siinä ajassa nainen saattaa rakentaa tulevaisuuttaan miehen kanssa, ehtiä jopa naimisiin tai tekemään lapsia. Ei ole mitenkään harvinaista, että tajuaa miehen olevan juoppo vasta vuosien päästä, koska alkoholisti usein kiistää viimeiseen asti oman sairautensa, vähättelee juomistaan ja saa läheisen ajattelemaan hänen olevansa vain nipo ja vainoharhainen eli epäilemään omaa asennettaan, ei alkoholistia. Mikä on se syy, että naisen pitäisi tuhlata aikaansa huonoon mieheen, varsinkin tuoda häntä lastensa läheisyyteen? En keksi ainuttakaan syytä.

Mun mielestä sulla on ihan ehdoton vastuu, että kerrot miehen olevan alkoholisti. Ei asiattomasti, ei ahdistellen, ei haukkuen, vaan ilmoitat sen paljonko mies joi. Simple as that. Se, että joku käy edes darrassa tai varsinkaan hutikassa töissä säännöllisesti, on todella huolestuttavaa eikä lainkaan normaalia. Jos ajattelee sen olevan normaalia, on itselläänkin ongelma. Kun olet hoitanut homman, reaktio eikä naisen asia ole enää millään tavalla sun vastuulla. Mitä väliä, jos mies selittää sun olevan katkera exä tai muuta vastaavaa? Olet asiallinen ja ystävällinen, ja sanot haluavasi vain varoittaa, jos nainen ei halua kuulla niin annat olla. Kuitenkin tolla pienellä varoituksella saattaa olla valtava vaikutus, vaikka nainen ei sitä näyttäisi huomioivan tai edes haluavan kuulla, koska automaattisesti osaisi katsoa varoitusmerkkejä tarkemmin, ja miehen selitellessä juomistaan ymmärtää, ettei ole itse hullu vaan normaali. Se jää itämään aivoihin, ja saatta johtaa aikaisempaan, siistiin eroon joka on sekä naisen että lapsien parhaaksi.

Terveisin,

työssäkäyvän alkoholistin ex-vaimo.

Vierailija
16/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää kertoa

Vierailija
17/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: kunpa voisin peukuttaa kymmenen kertaa. Juuri noin olisin kirjoittanut, jos olisin halunnut selittää asian pitkästi. Kiitos tästä. Tässä on kyse nimenomaan uuden naisen elämästä, ja hänelle reilun mahdollisuuden antamisesta.  Tiedät mistä puhut.

-6-

Vierailija
18/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Viestinviejä saa haukut päälle. Mieheni oli oikein kunnollinen huoripukki. Itsekin olin sinisilmäinen ja tajusin vasta sitten, kun minulle tuli satiaiset. Juttua puitiin pitkään ja sinä aikana mies ehti löytää elämänsä rakkauden.

Minä hullu menin naiselle sanomaan, että mies ei ole luotettava, vaan naisiin menevä. Haukut tuli ja olen kuulemma hullu ja mustasukkainen. Mieskin oli kuulemma näin sanonut ja minulla on mielenterveysongelmia ja olen huono sängyssäkin ja pihtari.

Noooo, heillä on nyt kolme lasta ja mies juoksee vieraissa sen, minkä ehtii. Mutta näin jälkeen päin ajattelen, että olisi pitänyt jättää sanomatta. Sen verran paha mieli tuli niistä haukuista.

Vierailija
19/19 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Jos olisi kyse vain naisesta, ei asia olisi niin tärkeä, mutta aina kun on lapsia mukana, pitää jakaa kaikki tieto ettei lapsille tule ongelmia. Haukut voi tulla sekä muuta "mustasukkainen lähesriippuvainen mielisairas katkera ex" tyyppistä panettelua, mutta se helpottaa kun tiedät tehneesi oikein, ei puheista kannata välittää. Itse seurustelin narsistin kanssa, varoitin miehen seuraavaa kumppania asiasta, olin hänen mielestään vaaralinen mielenvikainen hullu jonka pitäisi olla suljetulla osastolla. Myöhemmin nainen tajusi miehen todellisen luonteen, tuli pyytämään anteeksi sanomiaan asioita ja kysyi samalla miten pääsin miehestä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän