Uskaltaako raskaana syödä roskaruokaa?
Olen syönyt ääri-terveellisesti nyt raskauden ajan ja mies nyt ehdotti että hakisi meille krapulapäiväkseen Mäkkäristä safkat. Uskaltaako syödä vai voiko olla vauvalle haittaa? :/
Kommentit (15)
Mitä haittaa ajattelit, että siitä voisi vauvalle olla?
Jos vaikuttaa kielteisesti kehitykseen, suola ja rasva! Roskaruoka tyhmentää.
Höpönlöpön, ei ole mitään haittaa eikä varsinkaan tyhmennä. Itsellä oli jatkuvia roskaruokahimoja raskausaikana ja söinkin sitä useaan otteeseen. Fiksu muksu on. Syötköhän nyt ihan tarpeeksi, saako vauva tarvitsemansa kalorit?
Itse en ottaisi riskiä. kertaakaan.
Halleluja. Hoidapas tuo neuroottisuutesi ruokailun suhteen kuntoon ennen kuin vauva syntyy.
Halleluja. Hoidapas tuo neuroottisuutesi ruokailun suhteen kuntoon ennen kuin vauva syntyy.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Mitä riskiä?
[/quote]
Mikä riski mäkkriruoassa mielestäsi on?
Itse söin roskaruokaa raskauden aikana, nyt kodissani asuu pikkuläski. Tekisin toisin jos nyt voisin.
Neuroottisuus? Haluan vain parasta vauvalleni. Ja syön kyllä tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 14:17"]
[/quote]
Mitä riskiä?
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012102316236971_rb.shtml Akryyliamidi niminen myrkky majailee näissä ruuissa...
[/quote]
Itse vältin majoneesia raskaana ollessa. Tuskin siitä kuitenkaan mitään haittaa on.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 14:17"]
[/quote]
Mitä riskiä?
[/quote]http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2012102316236971_rb.shtml Akryyliamidi niminen myrkky majailee näissä ruuissa...
[/quote]
Tuossa puhuttiin roskaruuan suurkuluttajista, ei siitä, että satunnaisella käytöllä olisi vaikutusta suuntaan tai toiseen.
On paljon muitakin aineita, joita kannattaa vältellä ja joita esiintyy ihan jokapäiväisessä elinympäristössämme, esim. bisfenoli a ja ftalaatit.
Myös autossa kuljeminen, liukkaat kelit ja ilmansaasteet ovat ihan todellisia riskejä. Satunnainen hampurilaisateria ei ole mikään kuolemanriski.
Kunhan ei tavaksi tule. Vauva ei tarvi roska safkaa.