Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko toiset naiset aina reppanoita?

Vierailija
23.03.2014 |

?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin. 

Kahden varatun miehen kanssa aikanaan peuhasin, ja voin sanoa ihan suoraan ja häpeämättä ettei minulla todellakaan ollut kaikki hyvin. Olin yksinäinen, epätoivoinen, epävarma itsestäni. Hain hyväksyntää ja ajattelin, että olen pahis ja että se on hyvä juttu. 

Vierailija
22/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut varmaan ovat, toiset eivät. Riippuu siitä saako toinen nainen suhteelta sitä mitä haluaa. Ja onhan niinkin käynyt, että toisesta on tullut ensimmäinen. Ihan samalla tavalla reppanoita löytyy ensimmäisistä naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kai olin, että ei olis pitänyt alun alkaenkaan ruveta toiseksi naiseksi.

Vierailija
24/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus nro 21:lle: 2 varattua oli parikymppisenä ja nämä 2 muuta vaikean eroni jälkeen. Tarkennus myös tuohon, että tämä "suuri rakkaus" oli vapaa silloin, kun hänet ekan kerran tapasin ja seurustelimme pari kuukautta. Nyt taas otti yhteyttä 9 kuukauden jälkeen ja nyt siis on varattu.

Vierailija
25/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:40"]

Enemmänkin vaikuttaa siltä, että ne "ensimmäiset naiset" ovat reppanoita, kun heidät kerran on niin helppo jättää toisen takia. Eihän tuollaista tapahdu, jos suhde on kunnossa.

[/quote]

No joo, oma mies jätti toisen naisen takia muutama kuukausi sitten, joten tämän analyysin mukaan olen reppana. Mutta on se toinenkin nainen, koska miehellä oli tuon toisen naisen aikana myös deittiprofiili aktiivisena eli toinenkaan nainen ei riittänyt. Ei taida siis olla suhde kunnossa tuohon toiseenkaan naiseen, koska eksä aktiivisesti haki seuraa netistä samaan aikaan, kun asui minun kanssani yhdessä ja kävi tämän toisen naisen sängyssä.

Vierailija
26/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 26>: onkohan meillä sama exä? Lasteni isä(jonka kanssa olin 11 vuotta) käyttäytyi juuri noin ja mulla siis noita varattuja se 4 kpl.

Vierailija
27/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Reppanoita ja itsekkäitä luusereita, jotka haluavat tuhota parisuhteen. Pettävään mieheen verrattuna he ovat kuitenkin kunnon kansalaisia.

Vierailija
28/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset naiset ovat reppanoita niin kauan kun ovat kakkosia.Joskus heistä tulee kuitenkin ykkösiä.Ja jos mies on valmis jättämään vaimon hänen takiaan niin en usko että mies vaimoaan reppanaan vaihtaa.

Vierailija
29/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina haukutaan niitä naisia? Se MIES on se roisto! Tajutkaa se! Tiedän yhden miehen joka jätti muijansa sen kakkosen vuoksi ja nykyään sitten pettää sitä uuttakin.

Vierailija
30/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:10"]

Numerolle 9: mielelläni olen sitten reppana, kuin nainen, joka ei olisi ikinä kokenut suurta rakkautta.

[/quote]   

Onhan se tietenkin sääli, ettet sinä ole suurelle rakkaudellesi muuta kuin panopuu... Minä en voisi alentaa itseäni noin. Olen kokenut suuren rakkauden ja olen naimisissa hänen kanssaan. Minä olen hänen suuri rakkautensa kuten hän minun :)

Vierailija
31/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys numerolta 29.Siis tarkoitin että joissakin tapauksissa mies tosiaan jättää vaimonsa ja joissakin tapauksissa toinen nainen on vaan kiva lisä elämässä.Tapauksia on niin erilaisia.

Vierailija
32/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä reppana en ymmärtänyt edes kysymystä ennen kuin luin vastauksia, luulin kysyttävän että ovatko toiset meistä reppanoita aina ja ikuisesti vai voiko reppanuudesta parantua.

Ei minusta toisen naisen tarvitse reppana olla, monesti koen siihen liittyvän roimasti myös itsekkyyttä.

Vierailija
33/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 15:30"]

Miksi aina haukutaan niitä naisia? Se MIES on se roisto! Tajutkaa se! Tiedän yhden miehen joka jätti muijansa sen kakkosen vuoksi ja nykyään sitten pettää sitä uuttakin.

[/quote]
Minusta sitä vastuuta ei voi ulkoistaa vain varatulle: kyllä siinä vastuu on ihan molemmilla, sekä varatulla että hänellä, jolla syystä tai toisesta on tarve iskeä varattuun kiinni. Oli se sitten klassista ymmärtäjien piiriä, jotka piirittävät "huonossa liitossa kärsivää", tai sitten pelkän seksisuhteen etsijää ilman vakavampia sitoumuksia. 

Reppanuudesta en nyt tiedä, sillä kun voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa Pikemminkin sinisilmäisyyttä ja naiiviutta, itsensä arvottamista (pitää itseään niin arvottomana, ettei ansaitse "kunnon suhdetta"... tai oman arvonsa testaamista, riittääkö viehätysvoima varatun viemiseen) ja itsekkyyttä (etsitään varattu ettei tarvitse itse sitoutua, piittaamatta toisen tai omastakaan puolisosta tai lapsista). 

Vierailija
34/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen jollain tavalla reppana (siis emotionaalisesti - korkeakoulututkinnolla ei liene sen kanssa mitään tekemistä, vaikka joku täällä sellaista yrittikin esittää...). Olen ollut toisena naisena vain kerran elämässäni, mutta jälkeenpäin tajusin, että jo teini-iästä asti olen ollut jonkinlainen kakkosnainen: flirttaillut varattujen kanssa ja ollut läheinen ystävä varattujen kanssa, ehkä odotellut että minut sieltä varasijalta sitten valitaan, kun ensimmäinen suhde loppuu. Kaiken lisäksi menin lopulta naimisiin miehen kanssa, joka oli ensin pettänyt minua. Taustalla tuntuu jatkuvasti olevan oma huono itsetunto. En yksinkertaisesti koe olevani liian hyvä ykkösnaiseksi ja kunnioitettavaksi kumppaniksi, joten asetan aina itseni jotenkin alistettuun asemaan.

Vierailija
35/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, joka oli koko ikänsä ns. toinen nainen. Nyt vanhana hän on aika reppana. Aivan yksin.

Vierailija
36/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu monesta tekijästä. Miksi on aloittanut suhteen varatun kanssa? Onko varattu aloittanut suhteen samasta syystä? Onko suhde syytä salata, keneltä ja miksi? Sinänsä kolmas osapuoli ei "riko perhettä" tms. kliseitä, koska vastuu parisuhteesta ei voi olla kuin siihen kuuluvien välillä. Mutta asia erikseen on, toimiiko kolmas osapuoli oikein itseään tai salasuhteen toista osapuolta kohtaan. Ja se määrittää onko salarakas reppana. Siihen ei koulutustaso ja varakkuus liity mitenkään.

Sellainen suhde ei ole terve, jonka vuoksi täytyy valehdella tai jättää asioita kertomatta. Jos toinen nainen/mies ei ole rakastunut vaan haluaa seksiä, ja varattu osapuoli väittää myös hakevansa seksiä ("liitossa on rakkautta mutta intohimo on kuollut"), niin miksi asiaa ei voi tuoda puolison tietoon mikäli se on totta? Jos intohimo on kuollut niin luulisi sille petetyllekin olevan helpotus, jos sovitaan avoimesta suhteesta. Tällaisessa tilanteessa pettäjällä tuskin on mitään oikeita ongelmia parisuhteessaan ja/tai hän ei todellakaan halua puolisonsa tekevän mitä itse tekee. Kyseessä on siis todella itsekeskeinen yksilö, ja jos sivusuhde haluaa täysin ignoorata millaisen ihmisen kanssa harrastaa seksiä (ja on valmis auttamaan häntä satuttamaan toista ihmistä), niin kyllä miellän silloin paitsi pettäjän, myös salarakkaan reppanaksi.

Jos molemmat ovat rakastuneet ja haluavat yhteisen tulevaisuuden, niin vähintä mitä voi tehdä on olla reilu petettyä kohtaan. Ei ole kauhean tervettä tuntea tarvetta mollata ex-puolisoa (mitä aika usein näkee), kertoo mollaajan omasta epävarmuudesta ja heikkoudesta. Eli reppanuudesta.

Pidän myös vedättäjiä reppanoina, ja tämä pätee niin pettäjiin kuin kolmansiin osapuoliin. Jos toinen haluaa puhdasta seksiä ja toisella on myös tunteet pelissä, pitäisi peli viheltää poikki ja hakea se seksi muualta. On todella raukkamaista särkeä toisen sydän (kenties perhe) vain siksi, että saisi tyydytettyä itsensä. Rakastumiselle nyt harvemmin voi mitään, mutta sen verran omanarvontuntoa toivoisi löytyvän, ettei elättele turhia toiveita tai oikeuta tekojaan tunteillaan.

Oikeastaan ainoa tilanne jossa "pettäminen" (paitsi ettei kyseessä ole enää pettäminen) tai siihen osallistuminen on ok, kun puolisot harrastavat sivusuhteita yhteisestä sopimuksesta ja kaikki osapuolet tulevat keskenään toimeen. 

Vierailija
37/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut seksiä varattujen miehien kanssa tietoisesti. Ei se toinen nainen ole reppana, vaan se varattu nainen, joka ei osaa miestään pitää aisoissa tai erota. Hyväuskoinen idiootti.

Vierailija
38/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ovatko, mutta jos kuulen että henkilö X on toinen nainen, niin on hän mielestäni vähän säälittävä. Eikö saa omaa, kun pitää närppiä mitä toisten miehiltä irtoaa? Vai onko niin huono itsetunto, että on kauhea tarve muka "voittaa" se ensimmäinen nainen, kun saa sen mieheltä?

Ja tässä ei nyt ole kyse siitä, että tuomitsisin vain naisen. Pettävä mies on kusipää mulkku. Toinen nainen on mun silmissä lähinnä vaan surullinen ressu.

Vierailija
39/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. On aiheetonta huudella että kaikki muut naiset ovat reppanoita! sellainen nainen joka ei tiedä että mies on varattu niin ei mielestäni ole reppana vaan hyväuskoinen hölmö. Sellainen nainen joka ravaa koko ajan baareissa etsien tarkoituksella varattuja miehiä ja iskee ystäviensä varattuja miehiä niin on todellinen reppana WT ja harrastaa kai muussakin mielessä kierrätyskulttuuria periaatteella toisen vanha on uuden "aarre" hyi helv.

Vierailija
40/48 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyssä, itsehillinnässä ja itsekunnioituksessa heillä ainakin on puutteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi