En tajua miestä (lapsiasiaa)
Haluaisin lapsen jossakin vaiheessa, mies taas ei. Olemme puhuneet asiasta, mutta emme varsinaisesti sopineet mitään. Tavallaan kyllä pärjäisin ilmankin.
Näin ollen sanoin miehelle että seksi ei nyt käy, kun en ole syönyt e-pillereitä. Olen pistänyt reseptin uusintaan netissä, mutta uutta ei ole vielä tullut. (Pillerit ehkäisynä hormonaalisen aknen takia) Eli jos ei ole kondomeja niin ei heru.
Mies sanoi että ei haittaa. Pantiin ja halailtiin lopuksi.
Mitä hittoa..
Kommentit (18)
Eikös paneskelu ole aina vastuutonta jos ei ole varma haluaako lapsen. Mikään ehkäisy kun ei ole 100%.
Mutta jospa se mies kuitenkin haluaa sen lapsen. Mikset vain ap keskustele miehesi kanssa siitä että mitkä tuollaisen jälkeen on mahdollisuudet olla raskaana.
Eli nytkö olete valmiita perustamaan perheen, jos oletkin raskaana? Kannattaa nyt ennen seuraavaa vauvanyrityskertaa keskustella asia selväksi, ettei tule mitään takapakkeja sitten jos menkat jäävät tulematta.
Tuolla hommalla saat varautua siihen että olet pian yksinhuoltaja.
Älä ainakaan taivu aborttiin jos mies sitä vaatii
Mies ei tahdo kantaa vastuuta, tyypillinen lusmuiluja. Lapsi kun syntyy ja sitä pitäisi hoitaa, niin hän voi piiloutua sen taakse, että ei hän tätä halunnut tai tehnyt päätöstä.
Olisiko aihetta mielummin kysyä asiaa mieheltä kuin täältä? Oliko tuossa koko iltanne jutustelut...? Jutelkaa nyt niiden miestenne kanssa erilaisista asioista, pienistä asioistaja ja tällaisista mahdollisesti vähän isommistakin asioista! Kohta muuten ap tulee tänne ruikuttamaan, että on raskaana ja mies ei halua lasta vaikka tiesi, että ehkäisyä ei ole... Joopa Joo.
Ei kannata panna, jos mies ei halua lasta ja ole valmis hoitamaan sitä mahd paljon.
Kannattaa ehkä kysyä asiasta, koska mies voi oikeasti ajatella, että se raskautuminen vaatii paljon enemmän hommaa kuin että silloin tällön paneskelee ilman kortsua. Ei siis välttämättä ole kyse siitä, että mies haluaisikin lapsen, vaan siitä että on vastuuton. Jos tulet raskaaksi tuolla menetelmällä niin mies voi alkaa painostaa aborttiin ja ilmoittaa häipyvänsä mikäli lapsen pidät.
Ap täällä.. Kiitos vastaajille. Lähden ostamaan jälkiehkäisypillerin - kaiken varalta.
Ja olette oikeassa, nyt on keskustelun paikka.
Monet miehet eivät vaan kerta kaikkiaan usko, että ns. yhdestä kerrasta voi tulla raskaaksi (kääntäen sitten monet eivät ilmeisesti myöskään tajua, että lapsi ei välttämättä saa alkuaan ekalla kerralla, kun sitä yritetään).
Hyviä huomioita olet jo saanut, mutta vielä toisenlaista näkökulmaa koskien teidän suhdetta. Tässä maassa on paljon katkeria naisia, jotka ovat tuhlanneet vuosia sellaiseen mieheen, joka ei halua lapsia. Sinuna miettisin nyt todella omaa suhtautumistasi tähän lapsiasiaan. Haluatko lapsia vai et? Mitä jos muutaman vuoden päästä haluat lapsen, mutta mies sanoo edelleen ei? Entä kymmenen vuoden päästä? Loputtomiin ei kannata jäädä roikkumaan suhteeseen, jossa ei ole yhteisiä päämääriä ja unelmia. Ja hei, ethän vaan luov lapsihaaveistasi miehesi takia? Jos olet valmis luopumaan lapsista ihan sinusta itsestäsi lähtevistä lähtökohdista, niin asia selvä. Jos teet sen miellyttääksesi miestäsi ja pitääksesi hänestä kiinni... ei kannata tyttö!
En ole vielä tehnyt mitään päätöstä lasten suhteen. Olin lähi-äitipuolena 4 vuotta, ja se muutti todella paljon käsitystäni lapsista ja lapsiperheistä (ja varsinkin eroperheiden "onnesta"). Olen vieläkin tekemisissä näiden "lapsipuolieni" kanssa, jotka nyt teineinä mielellään kysyvät minulta apua. Itse kun sen tyttöiän olen ohittanut jo ajat sitten. Olen siis asenteella tulkoon jos on tullakseen mutta varsinaisesti hankkimaan en näillä näkymin ala. Tai sitten alan?
Ap
Anteeksi tytöttely! Mutta jos ikä alkaa tulla vastaan, niin miettisin asian nyt toden teolla loppuun. Kuulostaa että olet hyvin enten tenten asian suhteen. T. Se äskeinen.
Meillä vähän vastaava tilanne.. Mies tuli sisälle ja poks olen raskaana. Ei tainnut siinä panetuksissaan kauheasti miettiä. Lapsista ollaan puhuttu ja mies haluaa ja ei halua. Ota selvää. Noh vahinko on tapahtunut, mies sulattelee asiaa ja näkee jotain hyvääkin tässä jo. Ollaanoltu melkein 10 v yhdessä. Nyt rv 5+5
Olet siis valmis hankkitumaan raskaaksi, vaikka mies ei halua lasta?
Olette kyllä molemmat vastuuttomia, ei vain mies.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 09:05"]
Haluaisin lapsen jossakin vaiheessa, mies taas ei. Olemme puhuneet asiasta, mutta emme varsinaisesti sopineet mitään. Tavallaan kyllä pärjäisin ilmankin.
Näin ollen sanoin miehelle että seksi ei nyt käy, kun en ole syönyt e-pillereitä. Olen pistänyt reseptin uusintaan netissä, mutta uutta ei ole vielä tullut. (Pillerit ehkäisynä hormonaalisen aknen takia) Eli jos ei ole kondomeja niin ei heru.
Mies sanoi että ei haittaa. Pantiin ja halailtiin lopuksi.
Mitä hittoa..
[/quote]
Luepa täältä ne muutamat ketjut, joissa on ollut ihan samanlainen systeemi käytössä ja raskauden "yllättäessä" miehen, alkaa aborttiin painostaminen, syyllistäminen ja syyllistyminen, eropuheet yms. Ei suunnitella yhdessä hankintoja vauvaa varten, kuunnella sydänääniä ja söpöillä vaan itketään ja varaudutaan yksinhuoltajuuteen.
Suurinosa perheen ensimmäisistä lapsista on varmaan jonkinlaisia "vahinkoja". Eli ei pahemmin suunniteltuja.
Vastuutonta hommaa jos asioista ei ole kunnolla puhuttu ja sitten kuitenkin paneskellaan ilman ehkäisyä.