Voiko lapsilleen ostaa ylimääräisiä joululahjoja?
Lähiaikoina olen törmännyt lapsilleni todella hyvin sopiviin pieniin tavaroihin. Esim. T-paita, kassi, muki ja karkkilaatikko, joiden tiedän ihan varmasti olevan mieleisiä (olen oikeasti varma, että noista pitävät). Olen laittanut kaappiin ja ajattelin antaa joululahjaksi. Useinhan on vaikeaa keksiä lahjoja, mutta nyt on ollut hyvä tuuri. Nytpä lapset (teinit) toivovatkin lahjaksi vain rahaa, jolla tarkoitus esim. päivittää tietokonetta tms.
Muistan joskus vuosia sitten, kun toinen lapsista säästi rahaa pelikoneeseen ja tähdensi suvulle, että ei missään nimessä halua joululahjaksi mitään pörrösukkia tai suklaarasioita, vaan jokaisen sentin rahana. Näin sitten tapahtui, ei saanut yhtä ainutta pakettia. Oli tyytyväinen.
Onko nyt sitten kauhean väärin antaa lapsille lahjaksi tasan se koko lahjaraha, mitä ajattelee sopivaksi ja lisäksi antaa noita kivoja pikkujuttuja? Vai tuleeko vaan ärinää, että en mä halua karkkia, vaan kaikki rahana? Siis kun en vähennä tai lisää sitä rahaa riippumatta niistä pikkutavaroista. Onko siis parempi antaa ne tavarat muuten kuin jouluna? Minusta olisi niin kiva kerrankin yllättää ja kasata pakettipino kuusen alle.
Kommentit (6)
Eikö sinun äitinä pitäisi osata ratkaista omien lasten osalta ihan ilman ventovieraiden kommentointeja? Miten vaikee se on....?
Hyvin menee? kirjoitti:
Eikö sinun äitinä pitäisi osata ratkaista omien lasten osalta ihan ilman ventovieraiden kommentointeja? Miten vaikee se on....?
Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että jotkut haluavat keskustella keskustelupalstalla?
Anna vaan kaikki ja raha myös. Voit ihan hyvin vaikka selitelläkin - hehän ovat omia lapsiasi hyvänen aika - että halusit ilahduttaa heitä ja itseäsikin tänä koronavuonna. Että vähän höpsähdit:)
Kyllä minua nuorena vit*tti kun olisin tarvinnut rahaa ja vanhemmat toivat jotain villasukkia ja joulukahvia. Olisivat antaneet nekin rahat johonkin järkevään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua nuorena vit*tti kun olisin tarvinnut rahaa ja vanhemmat toivat jotain villasukkia ja joulukahvia. Olisivat antaneet nekin rahat johonkin järkevään.
Ihan paskaa saada villasukat, kun silläkin rahalla ( Seiskaveikkaa 3,95 kerä City-marketin tarjouksesta) olisi voinut ostaa kaljaa.
Sä voi hankkia ihan mitä lahjoja haluat.