Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyhmy rinnassa, syöpä..?

Vierailija
22.03.2014 |

Kuukaisi sitten huomasin rinnan yläpuolella kohouman, mutta ei mikään pyöreä selkeä kyhmy, mutta ehkä 2cm pitkön mallinen kohouma. Harkitsin lääkäriä, mutta sitten taas parin päivän päästä se oli mielestäni poissa ja ajattelin erehtyneeni.

no nyt eilen totesin samassa rinnassa (tai oikeastaan juuri rinnan yläpuolella, missä rinta ei vielä kaarru yhtään, olen siis megapienirintainen) saman kyhmyn. Sitä olen sitten tässä tunnustellut, ja mielestäni koko rinnan alue yläpuolelta ja ulkosivulta on nyt arka, vähän niinkuin olisin treenannut rintalihaksia liikaa (en ole), vetää myös kohti solisluuta. Onkohan tämä nyt sitten syöpä? Muuten ei ole mitään oireita, terve kuin pukki.

miten tästä eteenpäin, työpaikkalääkärille maanantaina, vai terveyskeskukseen. Miten voi edes tehdä mitään mammografioita kun ei ole oikein rintojakaan?

vitsi että on outo olo, oliko tää nyt tässä? Miten lapset ja miten mies? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaan meet sinne lääkärille ensin. Voi olla hyvänlaatuinen kyhmy, joten ei ihan vielä kannata olla kuolemassa.

Vierailija
2/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rinnoissa nyt on kaikennäköisiä kyhmyjä yms. ilman syöpääkin. Rinnat myös tuntuvat erilaisilta kuukautiskierron erivaiheissa. Ja vaikka siellä kyhmy onkin on se suuremmalla todennäköisyydellä hyvänlaatuinen.

Kuitenkin hyvä on kaikki käydä lääkärissä näyttämässä. Rintasi voidaan myös ultrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se rinta on nyt arka kun olet sitä painellut ja tunnustellut.

Vierailija
4/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sen mammografian saa pienirintaisiltakin otettua, lisäksi saattavat ultrata. Joissakin tapauksissa käytetään pelkästään ultraa. Kannattaa mennä lääkärille heti maanantaina, turha pitkittää. Eikä se ole 'siinä', suurin osa rintasyöpäpotilaista paranee.

Tsemppiä!!

Vierailija
5/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Huoli pois. Aivan ylivoimaisesti suurin osa rinnan kyhmyistä on hyvänlaatuisia, hormonien aiheuttamia (muistaakseni yli 9 kymmenestä on ihan hyvää laatua!) Itselleni tulee kyhmyjä helposti, ja niitä on ultrattu ihan sen takia, kun muuten on mahdotonta tunnustelemalla tehdä analyysia. Kyhmyt myös ärtyvät, varsinkin ennen kuukautisia kuin muutenkin. Kyseessä ovat mastalgiset rinnat, joihin tulee sidekudoskyhmyjä helposti. Mulla voi olla jokin kyhmy parikin vuottakin ja sitten vaan pienenee ja lähtee pois.

Ihan ensin sanon: rauhoita itsesi äläkä lue nettijuttuja ja panikoi suotta. Käy nyt lääkärillä, ja se voi laittaa sut ultraan. Tuskin on mitään vakavaa! Jos oliskin, niin iso osa rintasyövistä on kesyä ja helposti hoidettavaa tyyppiä. Mä en enää jaksa hermoilla rintojen kipeytyvistä kyhmyistä yhtään. Oon käynyt useammassa ultrassa ja aina tuloksena pelkkiä hyvänlaatuisia sidekudoskyhmyjä, jotka tulee ja menee omia aikojaan. Jos vielä kyhmysi on kosketusarka, niin tuskin on pahanlaatuinen. Mutta käy nyt lääkärissä. Onhan lääkärit sitäkin varten, että saat mielenrauhan.

Vierailija
6/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, en koe olevani täysin hermona mutta mietityttää kyllä että onko nyt minun vuoro sairastua tähän kauheaan tautiin, kaksi nuoruuden ystävää sairasti sen pari vuotta sitten, molemmat voi nyt hyvin, ja serkulla on se parantumattomana, ja sitten muutama sukulainen kuollut syöpään, joten sitä on miettinyt joskus että koskahan on meidän perheen vuoro... Soitan maanantaina työpaikan lääkärille ja siitä sitten eteenpäin, Pitää tarkistaa onko tämä jotain.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan