Siis maksaako KELA Paula Vesalalle yhdestä keikasta 37 000 euroa - mitä helvettiä
Eikö kukaan tutki mitä helvettiä täällä tapahtuu. Onko esiibtyjät kilpailutettu vai saako joku Paula Vesala laskuttaa ihan mitä tahansa yhdestä keikasta.
Kommentit (66)
Ja kuka lopulta maksaa tuon summan? Me veronmaksajat??
Paulalla on paremmat tuet kuin mulla näköjään.
No maksoi ne euron tai viisitoista per henkilö, mutta kun sen maksaa veronmaksajat. Ihan sama vaikka Supercell käyttäisi tonnin per työntekijä pikkujouluihinsa, koska ne rahat on tulleet pelejä pelaavilta asiakkailta. Mutta kun lasku maksatetaan siitä verorahasta mitä minä työlläni tuotan, niin se ei ole yhtään sama asia. Eikä erityisesti silloin, kun julkinen talous on paisunut kuin pullataikina ja velkaa pitää jatkuvasti ottaa, kun rahat ei riitä.
Puhumattakaan että mitä mieltä joku ss-ketju tai kkk-market on mieltä moisesta epälojaalista kilpailusta. Onko edes velvollisuutta maksaa veroja moisen tempauksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen sektorin kansainvälisessä pörssiyhtiössä jossa työskentelen, ei pidetä koskaan pikkujouluja (eikä ole väliksikään). Onneksi julkisella sektorilla riittää millä mällätä.
Kuulostaa oudolta. Kaikilla ystävilläni, jotka työskentelevät yksityisellä, on normaalisti todella hienot pikkujoulut. Ja joululahjat päälle. Itse työskentelen julkisella sektorilla ja meno on luonnollisesti paljon vaatimattomampaa. 15 euroa per nenä ei nyt ihan hirveältä tuhlaukselta kuulosta, mutta toki siitäkin voi mielensä pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koostuuko esiintyjäkatras meillä on unelma-esiintyjistä?
Toki siellä on Paleface ja Musta Barbaari....
Kelan rahat pitäisi kohdistaa niitä tarvitseville, eli kansalaisille, ei sijoitussalkullaan kehuvalle Vesalalle.
Vierailija kirjoitti:
No maksoi ne euron tai viisitoista per henkilö, mutta kun sen maksaa veronmaksajat. Ihan sama vaikka Supercell käyttäisi tonnin per työntekijä pikkujouluihinsa, koska ne rahat on tulleet pelejä pelaavilta asiakkailta. Mutta kun lasku maksatetaan siitä verorahasta mitä minä työlläni tuotan, niin se ei ole yhtään sama asia. Eikä erityisesti silloin, kun julkinen talous on paisunut kuin pullataikina ja velkaa pitää jatkuvasti ottaa, kun rahat ei riitä.
Sanos muuta. Ja näille henkilöille maksetaan vielä palkkaakin! Ja lomarahat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Joku "etäjuhla". Eihän silloin edes oikea mittari ole mikään per henkilö -mittari.
Per henkilö -mittari on oikea silloin jos ihmisiä oikeasti menee jonnekin fyysisesti juhlimaan ja siellä esim. tarjotaan heille jotain.
Höpöhöpö. Se Kelan pikkujouluraha on heillä budjettiin kirjattu jo vuoden alussa, ei sitä rahaa nyt olisi muutenkaan jaeltu perunoina köyhille tai korona-taisteluun. Ja kyllä julkisen sektorin työntekijöillä on oikeus myös joskus mukaviin asioihin. Eihän tuo nyt ole todellakaan lähelläkään mitään ylellistä juhlaa, ainakin jos vertaan oman firman tänä vuonna järjestämiin juttuihin.
Vesala tunnustaa oikeaa agendaa.
Oikea pikku marionetti.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Se Kelan pikkujouluraha on heillä budjettiin kirjattu jo vuoden alussa, ei sitä rahaa nyt olisi muutenkaan jaeltu perunoina köyhille tai korona-taisteluun. Ja kyllä julkisen sektorin työntekijöillä on oikeus myös joskus mukaviin asioihin. Eihän tuo nyt ole todellakaan lähelläkään mitään ylellistä juhlaa, ainakin jos vertaan oman firman tänä vuonna järjestämiin juttuihin.
Tässä Kelan jutussa on kyse puhtaasta tuhlaamisesta. Tuollainen koko etäjuhla on ihan feikki homma. Kyse ei ole mielestäni summasta edes varsinaisesti, vaikka ärsyttää että Kela siirtää verorahoja suoraan joidenkin artistien taskuihin.
Ykstyisellä puolella ei isot yritykset juuri järjestä pikkujouluja. Eikä varsinkaan tänä vuonna.
Se on enemmän verovaroilla tapahtuvaa juhlintaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen sektorin kansainvälisessä pörssiyhtiössä jossa työskentelen, ei pidetä koskaan pikkujouluja (eikä ole väliksikään). Onneksi julkisella sektorilla riittää millä mällätä.
Yksityisellä sektorilla tulee sitten palkankorotuksia tämän tästä, joulubonukset, smartumit ja ties mitkä muut oheisjutut. Niistä on julkisella puolella turha edes haaveilla. Neljä ikälisää, ja siinä se palkkakehitys sitten on. Mikään lisäkoulutus tai muu kurssittaminen ei näy palkassa. Saadaan sitten edes joulujuhlat, joka meillä tarkoittaa kinkkusiivua ja lohta ja lanttulaatikkoa työmaaruokalassa. Ei tod esiintyjiä.
On tämä vaan outoa.
Kela on julkinen, veronmaksajien kustantama laitos, jonka pääjohtaja valitaan julkisella viranhakumenettelyllä. Kyseessä ei ole salaseura eikä yksityinen yritys.
Silti täältä poistettiin aivan asiallinen kommentti, jossa oli pääjohtajan nimi.
Siis eikö edes julkisten laitosten toiminnasta vastaavien nimiä, vaikka ovat julkisia virkanimityksiä, saa täällä kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin, pitäisi lopettaa koko kela. Siellä rahoitetaan työntekijöiden palkkojakin hittovie meidän verorahoilla. Eikun nurin vaan koko pulju
Vierailija kirjoitti:
Kelan rahat pitäisi kohdistaa niitä tarvitseville, eli kansalaisille, ei sijoitussalkullaan kehuvalle Vesalalle.
Hommaa sinäkin sijoitussalkku niin ei tarvitse naama vihreänä kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kohu tämäkin. Kelassa työskentelee 8000 ihmistä, eli nämä "kalliit" pikkujoulut ovat kustantaneet 15e per hlö. Varmasti menee monessa paikassa paljon enemmän pikkujouluihin
Joo no meillä on tarjottu jokaiselle joku viinipullo ja muutama pussi tai rasia herkkuja. Arvoksi veikkaan 15-20 euroa per hlö. Aiemmin toimistolla tai jossain muualla pidetyt pikkujoulut ovat selkeästi olleet kalliimmat kun on ollut enemmänkin syömistä ja juomista tarjolla sekä kaikille jaettu joululahja, ehkä välillä joku tilakin vuokrattu. Siihen nähden nämä etäpikkujoulut on varsin köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Tuskimpa kelan asiakkaana saan nauttia tästä hapatuksesta.
Voi sua! Älä huoli, ei mun lähi-Alepakaan kutsunut mua niiden henkilökunnan pikku-jouluun, vaikka olen niiden vakioasiakas!
Eihän se ole edes mikään oikea keikka. Joku videostriimi.