Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö koskaan pitsaa kotioloissa?

Vierailija
20.11.2020 |

Siinä on kyllä harvinaisen kallis ja työläs ruoka kotona tehtäväksi. Parempi tilata vaan kotiin. Ei ole varaa eikä aikaa alkaa vääntää sitä itse kotona. Plus noutoruoka on aina paremman makuista.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin tehdään, ostetaan myös Lidlistä tuo valmispohja+kastike. Paljon parempaa kuin meidän lähipizzzerioiden pizzat. 

Vierailija
22/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teette tomaattikastikkeen? Itse paseeratusta tomaatista (pahvipurkki) johon valkosipulia ja tuoretta basilikaa eikä tietenkään kuumenneta tai hauduteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä teen, pohja on helppo ja nopea tehdä nousemaan. Sitten vaan täytteet ja uuniin. Tulee parempaa kuin mistään tilattu.

Vierailija
24/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehty pizzahan on aivan ihanaa. Turkkipizzoissa on halvimmat mahdolliset täytteet kuten kinkun- ja juustonkaltaiset valmisteet ja sen valitettavasti maistaa.

Meillä suosikkina nyt on läheisestä rantaravintolasta matkittu pekoni, salami, herkkusieni, suolakurkku, chili, raakamakkara ja ranskankerma-täytteinen (juusto ja tomaattikastike tietty). Kaikkea tulee vähän, mutta hyvälaatuista tavaraa.

Vierailija
25/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites teette tomaattikastikkeen? Itse paseeratusta tomaatista (pahvipurkki) johon valkosipulia ja tuoretta basilikaa eikä tietenkään kuumenneta tai hauduteta.

Sekoitan paseerattua tomaattia ja tomaattipyreetä (suhteessa 500 g / 140 gramman tuubi). Tuoreet basilikat laitan valmiin pizzan päälle, jos laitan. Mausta siis vain valkosipulilla. Lopun sörsselin voi pakastaa tai käyttää muussa ruoanlaitossa.

Tomaattien sesonkiaikaan keitän jo vähän ylikypsistä tomaateissa kastikkeen itse. Saa hautua ainakin tunnin ja on tosi hyvää.

Vierailija
26/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan tomaattipyrettä, vähän ketsuppia, oliiviöljyä, valkosipulia ja yrttejä sekä mustapippuria.

Vierailija
27/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sain pitsataikinan jääkaappiin kohoamaan huomiseksi. Itse saan kotona paljon parempaa pitsaa mitä noissa halpispitserioissa on. Kun pitsan hinta alkaa olla lähempänä kahtakymppiä, niin ne on jo hyviä, mutta harvoin raaskin niitä ostaa.

Ei hiivataikinoita laiteta jääkaappiin! Huoneenlämmössä liinan olla kohotetaan hiivataikinat.

Vierailija
28/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just sain pitsataikinan jääkaappiin kohoamaan huomiseksi. Itse saan kotona paljon parempaa pitsaa mitä noissa halpispitserioissa on. Kun pitsan hinta alkaa olla lähempänä kahtakymppiä, niin ne on jo hyviä, mutta harvoin raaskin niitä ostaa.

Ei hiivataikinoita laiteta jääkaappiin! Huoneenlämmössä liinan olla kohotetaan hiivataikinat.

Vanhaa tietoa sulla.

Vierailija
29/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pizzaa mutta flammkuchenia sen sijaan. Periaate sama mutta taikina ilman hiivaa

Vierailija
30/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri syön lohikeittoa ja jälkiruuaksi on kotitekoista pizzaa.

Vierailija
31/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin tulee tehtyä kotona ja hyvää on. Kotona tehty on erilaista kuin ravintolassa, koska käytössäni ei ole esim. pizzauunia. En edes vertaile näitä kahta keskenään. Molemmat ovat hyviä omalla tavallaan. Lähistöllä on myös erittäin hyvä pizzapaikka, josta välillä haemme kotiin. On hyvä, että on vaihtelua.

Kotona tehty pizza ei tosiaan ole säästöruoka, jos siihen haluaa jotain erikoisempaa täytettä, mutta eipä se pizza muutenkaan mitään perusruokaa ole.

En ole kokeillut, mutta jossain oli sellainen niksi, että joku haki täytteet marketin salaattipöydästä. Siten sai oikean määrän esim. katkarapuja ja oliiveja.

Vierailija
32/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmäkohotuksella saa maukkaan lopputuloksen. Aikaahan se vaatii, mutta taikinan voi tehdä hyvissä ajoin etukäteen.

Vierailija
33/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laitetaan, jos se saa kohota huomiseen.

Vierailija
34/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillalätylle ketsuppia, pizzasuikaleita, ananaita ja pizzajuustoraastetta. Oreaganoa ja valkosipulijauhoa.

Muutama minuutti mikrossa ja ääntä kohti ta-daa omnomnomnom-nom.

Vierailija
35/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laitetaan hiivataikinat jääkaappiin jos siitä leivotaan ja paistetaan tuotteet vasta seuraavana päivänä.

Taikina nousee myös kylmässä yön ajan.

Tosin siitä ei tule yhtä hyvän makuisia pullia, kun tuoreesta taikinasta.

Pizzaa voi tehdä myös pannukakku pohjalle, ei tarvita hiivaa ollenkaan.

Vierailija
36/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa tietoa sulla.

Kokeile kylmään nesteeseen löysä hiivataikina  jääkaappikohotuksella ainakin yön yli. Herkulista ja helppoa. Käsin levittää pellille ja täytteitä jos haluaa!

Vierailija
37/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortillalätylle ketsuppia, pizzasuikaleita, ananaita ja pizzajuustoraastetta. Oreaganoa ja valkosipulijauhoa.

Muutama minuutti mikrossa ja ääntä kohti ta-daa omnomnomnom-nom.

Uunissa palaa liikaa reunatkin,mikrossa käy.

Vierailija
38/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistokivi on se juttu että saa hyvän pohjan

Ja toki laatu maksaa

Vierailija
39/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laitetaan hiivataikinat jääkaappiin jos siitä leivotaan ja paistetaan tuotteet vasta seuraavana päivänä.

Taikina nousee myös kylmässä yön ajan.

Tosin siitä ei tule yhtä hyvän makuisia pullia, kun tuoreesta taikinasta.

Pizzaa voi tehdä myös pannukakku pohjalle, ei tarvita hiivaa ollenkaan.

Parenmanmakuisia sämpylöitä ainakin,kyllä pullaakin.

Vierailija
40/54 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen melko usein itse pizzaa ja perhe ja vieraat ovat tykänneet, mikään mestarikokki en noin ylipäänsä ole. En harrasta mitään kylmäkohotuksia ja kaulin taikinan, mutta hyvää tulee silti. Laitan yleensä noin kolmasosan ruisjauhoja, loput hiivaleipäjauhoja. Ei ole edes mitään paistokiveä tai muuta, mutta pohjasta tulee ohut ja rapea. Toiselle lapsista täytyy tehdä gluteeniton pizzapohja. Joskus ostamme jotkut valmiit halvat pizzat, mutta ne on kyllä kuin eri ruokalaji.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi