Teettekö koskaan pitsaa kotioloissa?
Siinä on kyllä harvinaisen kallis ja työläs ruoka kotona tehtäväksi. Parempi tilata vaan kotiin. Ei ole varaa eikä aikaa alkaa vääntää sitä itse kotona. Plus noutoruoka on aina paremman makuista.
Kommentit (54)
Teen kerran tai kaksi kuukaudessa . Se on bravuurini ja noin kolmenkymmenen vuoden harjoittelulla alan olla siinä melko pro. En tilaa oikeastaan koskaan
Tehdään, koska meisstä se on paremman makuista ja on kiva tehdä itse. Kallistahan se on turkkilaispitsaan verrattuna - mutta ei kuitenkaan oikeaan pitsaan verrattuna!
Kyllä meillä tehdään. Kun on neljä lasta niin siinä säästää oikeasti melkoisesti verrattuna tilauspitsoihin. Ja makukin on parempi kun saa suoraan uunista eteen. Meillä lapset latovat aina makunsa mukaan omat lisukkensa päälle joten tekeminenkin on mukavaa yhdessäoloa.
En ole koskaan ajatellut että itse tekeminen olisi jotenkin outoa mutta ilmeisesti sitten. Meilläkin on vaikka kuinka monta paikkaa lähellä joista voisi tilata mutta se on meille ennemminkin hätävara jos joskus ei ehdi tai jaksa tehdä itse.
En tee. En saa siitä koskaan hyvän makuista. Mautonta yleensä. Jätän ne hommat paremmille kokeille.
Just sain pitsataikinan jääkaappiin kohoamaan huomiseksi. Itse saan kotona paljon parempaa pitsaa mitä noissa halpispitserioissa on. Kun pitsan hinta alkaa olla lähempänä kahtakymppiä, niin ne on jo hyviä, mutta harvoin raaskin niitä ostaa.
Tehdään mielummin itse kotona kunnon pitsoja. Eihän noita kebulalättyjä voi edes pitsaksi kutsua. Halvinta jauhekinkkua, halvinta juustoa jne. Samalla hinnalla saa kunnon täytteet oman mielen mukaan ja pitsaa uskaltaa jopa kutsua pitsaksi.
Pari päivää sitten viimeksi. Kokeilin ensimmäistä kertaa hidasta kylmäkohotusta jääkaapissa. Kaksi vuorokautta muhi siellä ja hyvin onnistui.
Kannattaa jättää taikina melko löysäksi, eli nyrkkisääntönä veden määrä 70 painoprosenttia suhteessa jauhon määrään.
Kokeilin ensimmäisen kerrran myös niitä hehkutettuja 00-jauhoja. Seuraavan kerran teen tavallisilla puolikarkeilla. Vertaan vähän kannattaako maksaa enemmän tuplanollista.
Ravintolapizza on parempaa, mutta joskus teen itsekin. Se on ihan ok. Varsinkin jos olen katsonut videon, jolla joku tekee pizzaa, alkaa tehdä mieli nimenomaan kotitekoista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Onpa outo provo, kotona tehty pizzahan on kaikkien viikonloppujen suola.
Se valmis kylmäkaapista löytyvä rulla (esim. Lidl) pizzapohjataikina sis. tomaattikastike on tosi hyvä. Sen jälkeen en ole edes itse pohjaa enää tehnyt. Edullinen ja ihan kun omatekemä pohja. Täytteet tietty maksaa jonkun verran riippuen mitä laittaa. Vinkkinä, että paistaa 10min pohjaa ennen täytteiden lisäämistä (tai juuston, jos se tulee päälle). Pizza uunissa 20min mutta juusto tarvii vaan n. 10min.
Juu teen. 00 jauhoista 48 h kylmäkohotettu taikina ja siitä parmankinkku rucola pizza. Ihan on hyvän pizzerian kanssa samalla tasolla. Kyllä me miehet osataan.
Tää ei o mainos, mutta kokeilkaas Cartel- pizzaa te pk-seudulla asuvat. On muuten ensiksikin tosi ovela bisnesidea ja sitte ne pizzat on oikeesti hyviä, varsinkin siihen hintaan eli n 10-12e.
Teen itse, mutta koska olen keittiöasioissa todella amatööri, siitä tulee enemmän sellainen piirakkamainen paksupohjainen kuin oikea pizza. Hyvin kelpaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo provo, kotona tehty pizzahan on kaikkien viikonloppujen suola.
Niin varmaan jos siitä saa vaan maistuvaa. T. 5. vastaaja
Teinipoika tekee usein pellillisen pizzaa alusta loppuun. Hyvää tekeekin. On maustanut aina hyvin. Koko perhe tykkää, mutta yleensä mies ja poika itse syövät sen kerralla.
Teen toki. Teen viljattoman, hiilarittoman pohjan, joka on paljon parempaa kuin jauhotaikinalätyt.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse, mutta koska olen keittiöasioissa todella amatööri, siitä tulee enemmän sellainen piirakkamainen paksupohjainen kuin oikea pizza. Hyvin kelpaa silti.
Laitat liikaa jauhoja suhteessa nesteen määrään. Taikina saa olla melko löysää, eli sen saa nostatuksen jälkeen pelkästään käsin levitettyä oikeaan paksuuteen.
Kaulinta ei tarvitse eikä oikeastaan saakaan käyttää.
Olipa hauska sattuma :D
Juurikin uuni tossa vieressä hurisee ja sinne lähtee parmankinkku, mozzarella, rucola ja kirsikkatomaatti pizza kohta paistoon. Vähän marinoin tuohon myös punasipulia antamaan hapokkuutta :p'
Ei se oikein onnistu kotona...