Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on Ok jos Japanin kansalainen juhlii länsimaista pääsiäistä mutta ei ole ok jos esim Suomen kansalainen juhlii japanilaista Vihreyden päivää?

Vierailija
20.11.2020 |

Mikä tekee Suomen kansalaisesta niin erilaisen että ei ole sallittua juhlia sellaista mikä kuuluu Japanin kulttuuriin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin Japanissa ja osallistuin kaikenlaisiin shintolaisiin seremonioihin ja juhliin vaikka olen kristitty.

Kiinassa veivät pakanat minut temppeliin, löivät suitsukkeet käteen ja suorastaan pakottivat kumartamaan Buddhaa. Yritin olla sössimättä koko hommaa parhaani mukaan.

Vierailija
22/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin kristityt viettää pääsiäistä myös Suomessa tietysti . Budhat pitää omat juhlat ja judet sekä muslimit . Antakaa nyt olla tämä kristittyjen vainoaminen .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä haittaakaan. Ainoastaan länsimaalaisia puolestaloukkaantujia haittaa. Ja niitähän haittaa sekin jos japanilaisia ei haittaa.

Vierailija
24/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomen kansalainen saa viettää japanilaiseen kulttuuriin kuuluvia juhlia, kuten vihreyden päivää, jos hänellä on niihin joku yhteys ja kokemus ja vilpitön halu ymmärtää ja kunnioittaa japanilaista kulttuuria. Pelleilyyn, naamiaisasuiluun ja muuhun hauskanpitoon ei pidä ryhtyä toisten kustannuksella, vaan hauskaa pidetään heidän kanssaan.

Pääsiäinen taas ei ole pelkästään länsimainen ilmiö, vaan koko kristikunnan laajuinen ja kolonialismin monien vaiheiden aikana kristityt ovat ihan itse levittäneet aatemaailmaansa ja kulttuuriansa niin, että jotakuinkin kaikilla koko maapallolla on siitä henkilökohtaisia kokemuksia.

Vain 1.5% japanilaisista on kristittyjä.

Vierailija
25/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset on kulttuurisesti omineet Ievan polkan.

Vierailija
26/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset on kulttuurisesti omineet Ievan polkan.

Tässä https://www.youtube.com/watch?v=BjEy9_qkj4k

Vierailija
27/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fittan first world problems. Jos joku tulee minulle jostain tuollaisesta pillittämään, niin sanon, että keskityhän sinä maailmanparantaja Afrikan nälkäisiin lapsiin, niin sinusta voi olla jotain hyötyäkin oman höyrähtäneen maailmankuvasi sisällä.

Vierailija
28/28 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fittan first world problems. Jos joku tulee minulle jostain tuollaisesta pillittämään, niin sanon, että keskityhän sinä maailmanparantaja Afrikan nälkäisiin lapsiin, niin sinusta voi olla jotain hyötyäkin oman höyrähtäneen maailmankuvasi sisällä.

Nälkä kuuluu afrikkalaiseen kulttuuriin.

Lihavat lapset afrikassa olis minusta länsimaisen kulttuurin omimista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi