Miten pääkaupunkiseudun uudet rajoitukset vaikuttavat elämääsi?
peruuntuuko tai muuttuuko jokin elämässäsi tai perheenjäsentesi elämässä?
Kommentit (35)
Ei mitenkään. Olen edelleen etätöissä.
Lopetin harrastukset jo keväällä ja siitä asti olleet paussissa. Siirryn varmaan taas kokoaikaisesti nyt etätöihin. Eli ei pahemmin nykytilannetta hetkauta. Toivottavasti ei mene rajat kiinni jouluksi niin pääsee vanhempia moikkaamaan.
Ei mitenkään. Etätöitä tehnyt jo vuosia, inhoan isoja massatapahtumia muutenkin, en vietä joulua, joten myyjäisten sun muiden kissanristiäisten peruuntuminen ei tunnu. Harrastukset on muutenkin ulkoilu, lukeminen, musiikki linjaa, joten siihenkään ei muutosta. Kaupassa käydään miehen kanssa kerran viikossa perjantaisin myöhään illalla täydentämässä alkuviikon tilausta, maski naamalla kädet pesten ja käsidesiä käyttäen. Miehen työpaikalla siirryttiin myös kokonaan etätöihin niiltä osin, kuin se työnkuvassa onnistuu. Enkä onneksi edes asu pääkaupunkuseudulla, vaikka Uudellamaalla kyllä.
V ttu mitä porukkaa. Mitä väliä kuinka paljon tartuntoja on ihminen ei edes tyyliin huomaa koko virusta. Aniharva pyörähtää sairaalassa ja sitäkin harvempi kuolee. Rajoitusten ainoa syy on estää sairaaloiden kapasiteetit ylittyminen, ei siis mitään perusteita rajoituksille, ei hetkeäkään ole kapasiteetti ylittynyt eikä edes käynyt lähellä.
Etätyöt jatkuu, seuraksi saan ilmeisesti lukiolaisen ainakin joiksikin viikoiksi, kunhan vuorottelusysteemi selviää. Yksi kulttuuritapahtuma olisi ollut tässä parin viikon sisään, jossa oltaisiin noudatettu helpostikin edellisiä suosituksia, mutta osallistujia olisi ollut yli 20, joten nyt se peruuntuu. Lukiolaisen harrastuksen suhteen odotetaan lisätietoja - periaatteessa yksilölaji, mutta harjoittelee pari kertaa viikossa ohjatusti ryhmässä, jossa yli 10 mutta alle 20 henkeä.
Etätyö ja ruokaostokset verkossa on ollut arkea keväästä asti, maskit olleet käytössä julkisessa liikenteessä, julkisissa sisätiloissa ja lukiolaisella koulupäivien aikana koko syksyn. Ei olla kumpikaan jouduttu vielä käymään koronatesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Ainoa minkä keksin, että tuleeko Helsingin seudulle joulumyyjäisiä? Ne saattavat peruuntua.
Tämä on hieman ristiriitaista, kun myyjäiset joudutaan perumaan (ylittävät 20 henkilöä). Samaan aikaan kuitenkin esim. kauppakeskukset ja ruokakaupat saavat olla auki, vaikka siellä nyt tuo henkilömäärä ylittyy reippaasti. Yksittäisessäkin kaupassa on joulun alla ja jo nyt esim. viikonloppuisin reilusti yli 20 henkilöä samaan aikaan asioimassa. Lisäksi kauppakeskuksissa on myös nuorisoa ihan vain hengailemassa ja oleilemassa. Ravintoloissakin voi olla yli 20 henkilöä ruokailemassa buffetpöydissä. En vain ymmärrä tätä logiikkaa.
Samaan aikaan matkusteluun (turhiin huvimatkoihin esim.) ei asetettu mitään rajoituksia, vaikka paljon tiedotetaan kuinka lentokoneessakin saattaa olla 70 koronapositiivista samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Ainoa minkä keksin, että tuleeko Helsingin seudulle joulumyyjäisiä? Ne saattavat peruuntua.
Tämä on hieman ristiriitaista, kun myyjäiset joudutaan perumaan (ylittävät 20 henkilöä). Samaan aikaan kuitenkin esim. kauppakeskukset ja ruokakaupat saavat olla auki, vaikka siellä nyt tuo henkilömäärä ylittyy reippaasti. Yksittäisessäkin kaupassa on joulun alla ja jo nyt esim. viikonloppuisin reilusti yli 20 henkilöä samaan aikaan asioimassa. Lisäksi kauppakeskuksissa on myös nuorisoa ihan vain hengailemassa ja oleilemassa. Ravintoloissakin voi olla yli 20 henkilöä ruokailemassa buffetpöydissä. En vain ymmärrä tätä logiikkaa.
Samaan aikaan matkusteluun (turhiin huvimatkoihin esim.) ei asetettu mitään rajoituksia, vaikka paljon tiedotetaan kuinka lentokoneessakin saattaa olla 70 koronapositiivista samaan aikaan.
Totta.
Ne lisäävät aavistuksen turvallisuudentunnettani. Rajoitukset olisivat voineet olla tiukempiakin.
Ei mitenkään. Melkein koko vuosi tehty miehen kanssa etänä enkä harrasta mitään joukkuelajia. Maskikin ollut jo vaikka kuinka kauan käytössä.
Ei mitenkään. Olen osannut laittaa rajoitukset itselleni ihan itse ja olen tänä vuonna luopunut kaikesta missä joutuu olemaan ihmisjoukossa. Ei ole tehnyt edes tiukkaa. On tullut harrastettua ja tehtyä kaikkea uutta. Tämä ja todennäköisesti seuraavan vuoden alkupuolisko on varmaan nyt tällaista. Kaipaan entisiä aikoja toki, mutta aikuisena ihmisenä kestän tämän.
Ei onneksi kirjastot sulkeudu joten ei vaikuta mitenkään. Konsertteihin tms. en ole kevään jälkeen edes halunnut mennä, enkä muihinkaan julkisiin tapahtumiin (kuuulun riskiryhmään). Elämä jatkuu kuten tähänkin asti: En matkusta, välttelen kontakteja, käytän maskia sekä pesen ja desinfioin käsiä aina kun liikun esim. kaupassa.
Harmittaa kun veli täyttää parin viikon päästä 60v, enkä voi lähteä tapaamaan häntä, mutta en tod. halua nyt kaukojunaan useaksi tunniksi istumaan.
Ei muutu mitenkään, olen sinkku ja vieläpä työtön niin ei olisi kuitenkaan rahaa tehdä mitään, samapa tuo minulle vaikka perutaan kaikki ohjelmat ja harrastusmahdollisuudet.
Ei muutu mitenkään, ehkä etätyö lisääntyy (olen koulussa töissä) mutta meillä on pääasiassa läsnäolopakko toimistolla.
Ja 16 käy yksityisellä salilla ja tunneilla, ne ei sulkeudu.
Katsos tapauskohtainen arvio, et tainnut lukea kuin viimeisen lauseen. Te maskimaanikot pilaatte suositukset. Se on muuten EDELLEEN VAIN SUOSITUS.
Sen sijaan, että käyttäisit järkeäsi, porsastelet maski naamalla ympäriinsä ihmisjoukoissa.