Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas kävi näin - olin rekryssä viimeisellä kierroksella mutta en koskaan saanut sitä soittoa

Vierailija
20.11.2020 |

Sitä soittoa, ettei minua valitettavasti valittu. Mun mielestä se on kirjoittamaton sääntö että haastattelu(i)ssa käynneille ilmoitetaan lopputulos.

Tämä kävi juuri hiljattain: olin kahden kierroksen haastattelussa ja luvattiin ilmoittaa kuun puolivälissä. Noh, mitään ei koskaan kuulunut enkä usko että kuulukaan.

Tällaisesta jää niin paska maku suuhun, olin kai sitten vain niin surkea ja unohdettava että mitäs sitä turhia ilmoittelemaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millanen vaikutelma ensimmäisestä kierroksesta tuli?

Ensimmäinen kierros meni hyvin. Tämä firma on hyvin pieni, Suomen osastolla 3 henkeä ja sitten muutama konttori maailmalla. Itse toimari mua haastatteli. Vaikutti ihan normaalilta ja kivalta paikalta.

Ap

Mikä oli viimeinen kysymys?

En minä sitä muista. Siitä meni 4 päivää ja pyydettiin viimeisen kierroksen haastatteluun.

Ap

Viimeinen kysymys koskee yleensä palkkaa?

Kyllä, palkkakysymys oli. Esittämäni summan jälkeen hän sanoi ettei ihan sitä summaa pysty tarjoamaan, mutta lähelle menee ja ettei se tule vaikuttamaan asiaan.

Ap

Naiset alihinnoittelee itsensä, miehet taas pyytävät liikaa?

Voi olla. Itse en saa alihinnoitellut. Tärkeintä joka tapauksessa on se että osaa perustella palkkapyynnön.

Ap

Suomenkielen taitosi millainen?

Natiivi, entä sinun?

Ap

Ei niin hyvä kuin sinun. Sanajärjestys tuottaa ongelmia kuin myös yhdyssanat.

Osa johtuu lukihäiriöstä.

Vierailija
22/23 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jokin aika sitten haastattelussa erään toisen maan lähetystössä. Kyseessä sijaisuus melko vaativaan hallinnolliseen tehtävään. Tehtävään vaadittiin kolmen kielen virheetöntä osaamista, ja palkka oli noin 2500 euroa. Tässäkin oli vielä kaksi haastattelukierrosta. No tällä kertaa en päässyt toiselle haastattelukierrokselle. Sain lopulta kahden viikon päästä haastattelusta jonkun lyhyen viestin, että kiitos mielenkiinnosta. Kyllä näistä niin huono maku välillä jää. Näitäkään ei varmaan ääneen saisi sanoa, mutta monissa lähetystöissä ei noudateta edes suomalaista työlainsäädäntöä. Sitä pitäisi soveltaa paikallisiin työntekijöihin. Tässäkään paikassa ei olisi ollut työterveyshuoltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jokin aika psitten haastattelussa erään toisen maan lähetystössä. Kyseessä sijaisuus melko vaativaan hallinnolliseen tehtävään. Tehtävään vaadittiin kolmen kielen virheetöntä osaamista, ja palkka oli noin 2500 euroa. Tässäkin oli vielä kaksi haastattelukierrosta. No tällä kertaa en päässyt toiselle haastattelukierrokselle. Sain lopulta kahden viikon päästä haastattelusta jonkun lyhyen viestin, että kiitos mielenkiinnosta. Kyllä näistä niin huono maku välillä jää. Näitäkään ei varmaan ääneen saisi sanoa, mutta monissa lähetystöissä ei noudateta edes suomalaista työlainsäädäntöä. Sitä pitäisi soveltaa paikallisiin työntekijöihin. Tässäkään paikassa ei olisi ollut työterveyshuoltoa.

Suurlähetystö voi toimia ponnahduslautana. Ikävää ettet päässyt työhön.

Työterveys on Suomessa ollessasi minimissään omassa terveyskeskuksessasi.