Kaveri käyttää särkylääkkeitä unilääkkeinä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kipuja ja toisinaan otan yöksi Panacodin tai lihasrelaksantin, että kivut eivät muutu krampeiksi ja saan nukuttua. Lääkäri neuvoi tekemään näin. Kivempi muutenkin syödä lääkkeet yöllä, ettei ole päivällä niin tokkurainen.
Sinulla on kipuja ja kramppeja, joihin on määrätty lääkkeet, käytät myös niitä määräyksen mukaisesti.
Tästähän ei aloituksessa ollut kysymys.
En tiedä mistä johtuu mutta minulle ihan tavallinen burana tai panadol on kuin unilääkettä. Siksi otan harkiten, mihinkään pikku päänsärkyyn ei voi ottaa, muutoin nukun kuin tukki seuraavat 3-5 tuntia. Kaverilla on sama. Toisaalta ihan jees varsinkin kipeänä, aika menee nopeasti kun vain nukun. Mutta muutoin pitää harkita tosi tarkkaan milloin ottaa. Se uni on tosi syvää, tosi tokkurainen olo kun herää.
Assburger kirjoitti:
Tuntuu oudolta, että mikään reseptivapaa särkylääje toimisi unilääkkeenä.
Jotkur reseptilääkkeet väsyttävät, ja tietenkin opioifit, kuten Tramal ja Panacod.
Jos viimeksimainittuja popsii, ei hyvät heilu.
Nyt on perseburgerilla puurot ja vellit sekaisin.
Itse syön tramalia vaikeaan hermosärkyyn/vaurioon ihan suht säännöllisesti, kuukauden taukoja toki pitäen muutaman kerran vuodessa. Mitään varsinaista riippuvuutta siihen ei ole syntynyt.
Tramal vie yöunet, ei väsytä. Mutta jos toimii, saan kivuilta nukuttua.
Ihmeellistä lääkkeiden demonisointia.
Kärsin itse vuosia selkäsärystä. Hieronta eikä liikunta auttanut. Yöt olivat kauheita ja ensiapu tuli tutuksi. Sähkö auttoi hetkeksi. Sain Tramadolia enkä tykännyt siitä. Oksensin vain muttei kipu lähtenyt. Diapam ja burana yhdistelmä auttoi lopulta. Lääkäri oli nihkeä määräämään, koska piti pamia liian koukuttavana. No en jäänyt koukkuun vaan sain ihania hetkiä ilman kipuja. Nykyään en tarvitse mitään vaan selkä on kunnossa ja kivut poissa :)
Mulla on kipuja ja toisinaan otan yöksi Panacodin tai lihasrelaksantin, että kivut eivät muutu krampeiksi ja saan nukuttua. Lääkäri neuvoi tekemään näin. Kivempi muutenkin syödä lääkkeet yöllä, ettei ole päivällä niin tokkurainen.