Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskapersemieheni uhkaa olka viemättä lasta päiväkotiin aamuisin

Vierailija
21.03.2014 |

Olisi aika hakea lapselle päiväkotipaikkaa ja on "keskusteltu" (tai minä olen pitänyt monologia) päiväkotiasiasta. Miehen työt alkavat tällä hetkellä päivittäin aikaisintaan puolilta päivin tai vähän ennen sitä. Minun pitäisi etsiä joku todennäköisesti 7/8-15/16 duuni. Olen sanonut miehelle, että olisi fiksua viedä lapsi päiväkotiin klo 8 tai 9 eli hän veisi ja minä hakisin. Tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitäisi viedä ja hakea. Lapsi joutuisi heräämään klo 5-6 aikoihin pahimmillaan ja jos miehen työt loppuu myöhemmin lapsi ja isä eivät kohtaisi juuri lainkaan.

Tänään mies sanoi yhden pukemisriidan seurauksena (käskin hänen itse pukea lapsi ulos lähtiessä), että hän ei vie lasta aamuisin päiväkotiin. Sanoi, että mä tiefän että hän voi muuttaa mielipidettään koska tahansa. Näin hän tekeekin. Pettää lupauksia sikäli kun hän edes ikinä lupaa mitään.

Vituttaa miettiä nyt tuota päiväkotipaikjahakemusta. Mitä minä kirjoitan siihen hoitoajoiksi? Vituttaa tuo miehen itsekkyys, kun hän haluaa lojua sängyssä lähes puoleen päivään joka saatanan päivä. Olen sanonut että hän voi itse päättää mikä olisi sopiva viemisaika. Joko hän antaa itse lapselle aamupalan ja pukee ja vie tai vaan pukee ja vie päiväkotiin aamupalalle klo 8. Miehen tuntien hän ei viitsi antaa lapselle aamupalaa. Olen sanonut että lapselle olisi fiksuinta mennä viimeistään klo 9 että ehtii mukaan ulkoiluun. Muuten aika tylsää olisi. Miestä kiinnostaa vaan nukkuminen. Jättää lapsen oman onnensa nojaan syömään tai olemaan syömättä.

Olen hoitanut lasta kotona melkein 3 v nyt. Pitääkö minun hitto töihin lähdettyäni herätä tosiaan klo 5-6 välillä ja hoitaa itse lapsi päiväkotiin, itseni töihin... lapsi olisi päiväkodissa 9-10 tuntia päivittäin vain siksi, ettei laiskapersemies voi uhrata omia tarpeitaan kun haluaa itsekkäästi maata sängyssä klo 10-11 asti tai vielä sitäkin pidempään jos on iltavuoro?

Sen sijaan että mies heräisi edes tunti ennen johonkin lähtöä ja hoitaisi omat ja lapsen aamupuuhat, aamupat, tavarat ja eväät mukaan nurisematta, hän herää puoli tuntia ennen lähtöä ja hoitaa vain omat aamutoimensa ja aamupalansa. Olettaa että minä syötän ja puen lapsen valmiiksi. Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin napata valmiiksi rattaissa istuva lapsi mukaan.

Tänään mies lähti sovitusti lapsen kanssa johonkin. Oletti, että puen jne. En pukenut. Sanoin että pukee itse ja harjoitelkoon tulevaisuutta varten vähän aikataulujen suunnittelua. Jos on tarkoitus lähteä johonkin niin herätköön edes tunti ennen sitä. Mies sanoi että hän syö aamupalaa. No voi voi. Ihan vapaasti. Ei ole minun ongelmani jos myöhästyy laiskuuttaan.

Mitä sinä tekisit tilanteessani? Ero on ollut mielessä miljoona kertaa. Hirvittää ajatus siitäkin vaihtoehdosta kun tuon itsekkään ja epäluotettavan miehen kanssa ei voi sopia mitään varmaa. Hän pitää minua aina löysässä hirressä ja epävarmuudessa, että ehkä hän pettää lupauksensa kriittisellä hetkellä. Vituttaa jo etukäteen ajatus siitä, jos saan töitä ja joudun heräämään klo 6 ja mies sanoo viime tipassa, että ei huvita viedä lasta päiväkotiin. Miehellä on siis vuorotyö, jossa on aamu- ja iltavuoroja. Iltavuorot kestävät noin puoleen yöhön asti. Aamuvuoroistakin hän kotiutuu aikaisintaan klo 19-20. Tuntuu, ettei tuo pässi tajua, että jos minä joudun viemään lapsen päiväkotiin klo 6-7 välillä, niin lapsen pitäisi mennä nukkumaan illalla viimeiatään klo 20 maissa. Nukuta siinä sitten lasta kun isä tulee kotiin vasta iltapala/nukutusaikaan ja lapsi villiintyy. Mielestäni olisi fiksuinta, että hän hoitaisi lasta aamulla ja veisi päiväkotiin ja minä hoidan illan.

Vituttaa tuo asenne, että mies nauraa, että sä tiedät miten mä voin sanoa nyt kyllä ja kohta ei. Miten tuollaiseen voi luottaa missään asiassa? Itsekäs, laiska, valehteleva narsistipaska! Välillä tuntuu siltä. :(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö minä tekisin sijassasi - kasvattaisin selkärangan ja puhuisin vakavasti miehen kanssa, en itkisi av-palstalle.

Ihan oikeasti, tuollaisenko kanssa haluat jakaa loppuelämäsi ja annatko itseäsi kohdeltavan miten tahansa?

Vierailija
22/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aamulla lähdet töihin, mies hoitaa lapsen viennin miten parhaiten HÄNELLE sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skenaario, että mies keksii jonkun keinon karata aikaisin aamulla johonkin ja olen lapsen kanssa jumissa kotona ja myöhästyn töistä. Sekin olisi hullunkurista jos menisin hakemaan lasta eikä mies olisi tuonut lasta edes hoitoon kun ei tuo kommunikaatio aina pelaa jos mies on sillä tuulella.

Joo. Jos alkaa ryppyillä, niin kova kovaa vastaan laitankin. Saa lastensuojelu kirjoittaa tämänkin miehen tempauksen, jos tosiaan aikoo luistaa vastuusta, vaikka eihän se kuitenkaan kuulu lastensuojelun työnkuvaan eikä edes vaivaudu keskustelemaan miehen kanssa. Mikä mahtaa olla se viranomaistaho joka voi velvoittaa miestä mihinkään jos lastensuojelukin on täysin voimaton ja haluton selvittämään faktat... Siis koko vanhemmuus on käytännössä äidin harteilla koska mikään laki ei velvoita miestä edes yhteen neuvolakäyntiin odotusaikana tai sen jälkeen että joutuisi kuuntelemaan valistusta eri asioista.

Lähdin siis tänään kuten oli sovittu yksin omille menoille. Sanoin miehelle että hei sä oot mies ja mies on ainakin yhtä kyvykäs kuin nainen. Et sä mua heikömpi oo (ethän? :p). Mies sanoi että ei se pukeminen ole hänelle yhtään vaikeaa ja hänen lapsihan se on... jepjep... mitäs vinkuu sitten? Kuulemma ei aio auttaa minuakaan jatkossa lähtövalmisteluissa jos pyydän. No sehän nähdään kun tuo mieli muuttuu vähän väliä.

Kun kohtasimme taas kotona palattuamme omilta teiltämme mies oli kuin ei mitään.

Mies osallistuu lapsen hoitoon ihan kiitettävästi muuten... kunhan saa nostettua sen perseensä sängystä ja on ns. messissä aikaisintaa puolesta päivästä eteenpäin. Siis hoitaa useita kertoja viikossa lasta monta tuntia ja saan silloin omaa aikaa. Mies ei vaan viitsi olla yhtä orjallinen kuin minä aikataulujen noudattamisessa. Joissain muissa asioissa väsymys ei paina yhtään tai vaikka olisi miten väsynyt niin tekee sen mitä kokee tärkeäksi keskiyöllä. Mutta jos lapsi herää aamulla ja olisi aamupuuhien ja aamupalan aika... voi miten vaikeaa se perse on nostaa sängystä. Jos yrittää puhua sille niin ynähtelee vaan muka unisena.. jos joku soittaa töistä niin voi miten sivistynyt ja virkeä se on... kun puhelu loppuu niin lysähtää sänkyyn... naurattaisi jos ei vituttaisi odotella aina aamuisin tuntitolkulla toisen heräämistä ja että toinen saa kommunikoitua muutenkin kuin murahdellen... minähän nousen heti kun lapsi herää väsytti tai ei mutta minä olenkin ollut tässä kotihoidontuella. Sinänsä ihan kevyt homma... mutta tämä miehen rentous ei voi jatkua kun ja jos menen töihin.

Ymmärrän miehen vuorotyön rasittavuuden ja sen että vuorot vaihtuu lyhyellä varoitusajalla, on pitkää päivää, aamua, iltaa... iltavuorosta kotiin ja taas aamuvuoroon. Paska yhdistelmä tuo aamuvuoro heti iltavuoron jälkeen. Ei siinä paljon tee kuin käy kotona nukkumassa ja taas mennään silmät ristissä ja kroppa jumissa. Olen itsekin tehnyt vuorotyötä mutta joku tolkku oltava miehen ajankäytössä... en tiedä miten ottaisin tuon miehen vuorotyön huomioon kun mietin tuota päiväkotirumbaa joka on edessä...

Mielestäni kohtuutonta että minun pitäisi herätä paljon aikaisemmin hoitamaan omat ja lapsen aamupuuhat ja lähtö ja mennä töihin kun mies herää 20-30 minuuttia ennen lähtöä ja huolehtii vain itsestään.

Ap

Vierailija
24/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mylla on kolmivuororyö ja lapsi menee päuväkotiin jo 5.00 aikaisimmin, kuten tänään... Joten luksukselta mun korviin kuulostaa toi 8-9 aikaan vienti.

Vierailija
25/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo klo 8-9 olisi luksusta, jos se toteutuisi. Silloin lapsi joutuisi olemaan päiväkodissa vain 7-8 tuntia. Olisi jotenkin kohtuullista. Muuten 9-10 tuntia. Olen varautunut, että työmatkani on ainakin 30-60 minuuttia julkisilla liikkuessa. Jos saadaan paikka kodin vierestä niin mies voisi ihan hyvin käydä heittämässä lapsen hoitoon ja mennä sitten takaisin kotiin makaamaan vielä pariksi tunniksi.

Onko yleensä miten järkevää viedä lapsi hoitoon esim. Klo 10 aikaan? Eikö siinä jää helposti ulkopuoliseksi jos missaa ulkoilut? Sitten olisi lounas ja tylsää lepäilyä. Jos miehellä olisi iltavuoro niin sitten kai voisi mennä paljon myöhemmin vasta iltapäivällä. Voiko niin tehdä? Miten paljon hoitoajoissa voi sooloilla? Mies tietää työvuoronsa korkeintaan muutaman päivän päähän ja mikä vaan voi muuttua milloin vain keskellä viikkoa.

Ap

Vierailija
26/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että itse lähdet töihin kello 6, ja mies jää kotiin lapsen kanssa nukkumaan. Mitä sitten tapahtuu? Jos mies ei vie lasta päiväkotiin, niin jääkö itsekin koko päiväksi kotiin makaamaan, vai ottaako lapsen mukaan omalle työpaikalleen? Jättää lapsen yksin kotiin, kun lähtee töihin? MItä tapahtuu?

Vierailija
27/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämä helpottui kun erosin vastaavanlaisesta miehestä. Katosi se viha ja katkeruus ja tiedän nyt tarkalleen olevani itse vastuussa lapsesta eikä tarvitse arpoa auttaako ukko vai ei, tekeeköhän se nyt osaakohan se mitenhän tuo on oisko veiskö tekiskö no ei.

Vierailija
28/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, nää on niitä uusavuttomia.

Vierailija
29/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aamuvuoro niin kenties mies veisi laiskuuttaan vasta lounaalle. Mitä ne siellä päiväkodissa sanoo jos vie myöhemmin kuin sovittu? Häpeän silmät päästä kun haen lasta hoidosta jos mies alkaa sooloilla? Jos miehellä iltavuoro niin saatan jopa ehtiä kotiin tai sitten lapsi olisi päiväkodissa vain jonkin aikaa iltapäivällä? En tiedä yhtään mitkä on tuon sooloilun rajat kun sopii hoitoajoista. Ja kuten sanoin miehen työvuorot on mitä sattuu. Mieluiten olisi säännölliset hoitoajat miehen vuoroista riippumatta. Mä veikkaan että kotipäivät isän kanssa olisi rytmiä sekoittavia jos mies lojuu siis sängyssä puoleen päivään. Mitä lapsi tekee sillä aikaa? Nukkuu? Leikkii yksin, sotkee paikat isän ollessa unten mailla? Joo, mä en hirveästi luota miehen viitseliäisyyteen... ap

Vierailija
30/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:43"]

Tota, täähä ei oikeasti ole sun ongelma, koska sä vaan lähdet aamulla töihin ja mies joko vie lapsen hoitoon tai hoitaa itse.

[/quote]

EI!!!!! Lapselle on tärkeetä rutiinit; jos sinne päiväkotiin on paikka niin sinne mennään joka päivä eikä vain silloin kun isi jaksaa viedä.

Mulla on samanlainen laiskaperse miehenä. Selvästi masentunutkin mutta ei tietenkään mitään myönnä saati hae apua. Ja ls-ilmohan siitä tuli kun vanhempi lapsi karkasi päiväkotiin (asutaan vieressä), vähissä vaatteissa, ja sanoi että isi nukkuu sohvalla ja hän haluaa jäädä päiväkotiin. Huisin nopeesti järjesti sossut päiväkotipaikan pienemmällekin ja minä vastaan siitä (niin pitkälle kuin työvuoroillani pystyn) että lapset kanssa menee sinne päiväkotiin. Mulla on vuorotyö mutta nyt haeskelen päivätöitä.

Lapsilla on oikeus mielekkääseen/virikkeiseen arkeen! Jos huoltaja makaa sohvalla ja lapsi on kuin pellossa, ei asiat ole kunnossa.

Ap, mä luulin että mun mies on ainutlaatuinen mutta "kiva" huomata että on muillakin samanlaisia...

Vierailija
31/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun äijä on puolesta päivästä puoleen yöhön duunissa? Missä siinä välissä on vapaa-aikaa jos pitää nousta ysiltä viemään lapsi päiväkotiin? 

Vierailija
32/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:43"]

Tota, täähä ei oikeasti ole sun ongelma, koska sä vaan lähdet aamulla töihin ja mies joko vie lapsen hoitoon tai hoitaa itse.

[/quote]

EI!!!!! Lapselle on tärkeetä rutiinit; jos sinne päiväkotiin on paikka niin sinne mennään joka päivä eikä vain silloin kun isi jaksaa viedä.

Mulla on samanlainen laiskaperse miehenä. Selvästi masentunutkin mutta ei tietenkään mitään myönnä saati hae apua. Ja ls-ilmohan siitä tuli kun vanhempi lapsi karkasi päiväkotiin (asutaan vieressä), vähissä vaatteissa, ja sanoi että isi nukkuu sohvalla ja hän haluaa jäädä päiväkotiin. Huisin nopeesti järjesti sossut päiväkotipaikan pienemmällekin ja minä vastaan siitä (niin pitkälle kuin työvuoroillani pystyn) että lapset kanssa menee sinne päiväkotiin. Mulla on vuorotyö mutta nyt haeskelen päivätöitä.

Lapsilla on oikeus mielekkääseen/virikkeiseen arkeen! Jos huoltaja makaa sohvalla ja lapsi on kuin pellossa, ei asiat ole kunnossa.

Ap, mä luulin että mun mies on ainutlaatuinen mutta "kiva" huomata että on muillakin samanlaisia...

[/quote]

Ja 31 jatkaa vielä vähän ohi aiheen... Lapsissa huomasin huiman eron kun alottivat päiväkodin (olen oikeestaan sitä vastaan mutta kun kotiolot ei ole hyvät, on päiväkoti toiseksi paras vaihtoehto), ovat he hyväntuulisia, sopivasti väsyneitä eikä nukuttaminen ole ongelma kuten ennen. Se oli meidän kohdalla parasta mitä tapahtui.

Mutta mieheni ei ole muuttunut. Nykyisin kun mulla on lauantaina tai sunnuntaina päivävuoro, on ilta yhtä narinaa "kun mulla on ollut nää lapset koko päivän blaa blaa blaa". Siis mä olen kotona kl 16, ja mies jo totaalisen väsynyt lapsiin...

Oho, meni ohi aiheen, sorry.

Vierailija
33/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:27"]

Siis sun äijä on puolesta päivästä puoleen yöhön duunissa? Missä siinä välissä on vapaa-aikaa jos pitää nousta ysiltä viemään lapsi päiväkotiin? 

[/quote]

Vie lapsen päiväkotiin, tulee kotiin vaikka nukkumaan tai kaivamaan nenäänsä. That's the "vapaa-aika".

Vierailija
34/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:31"]

Ei ole työpaikkaa. Pitäisi sekin etsiä. Päiväkotihakemus pitäisi lähettää kuulemma 4 kk ennen tarvetta. Miten minä voin sanoa, että tarvitsen pk-paikan tietystä päivästä lähtien kun en tiedä milloin saan edes töitä vai saanko ollenkaan.

[/quote]

päivähoitohakemus tehdään 4kk ennen silloin, kun tiedossa on hoidontarve noin hyvissä ajoin. Esimerkiksi kun äiti palaa vanhempainvapaalta työelämään ja työpaikka on odottamassa. Kunnalla on kuitenkin velvollisuus järjestää hoitopaikka 2 viikon varoitusajalla tilanteissa, joissa et voi tietää etukäteen milloin hoidontarve alkaa, esim kun olet työtön ja pääset töihin. 

Vierailija
35/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:40"]

Joo, tuo klo 8-9 olisi luksusta, jos se toteutuisi. Silloin lapsi joutuisi olemaan päiväkodissa vain 7-8 tuntia. Olisi jotenkin kohtuullista. Muuten 9-10 tuntia. Olen varautunut, että työmatkani on ainakin 30-60 minuuttia julkisilla liikkuessa. Jos saadaan paikka kodin vierestä niin mies voisi ihan hyvin käydä heittämässä lapsen hoitoon ja mennä sitten takaisin kotiin makaamaan vielä pariksi tunniksi.

Onko yleensä miten järkevää viedä lapsi hoitoon esim. Klo 10 aikaan? Eikö siinä jää helposti ulkopuoliseksi jos missaa ulkoilut? Sitten olisi lounas ja tylsää lepäilyä. Jos miehellä olisi iltavuoro niin sitten kai voisi mennä paljon myöhemmin vasta iltapäivällä. Voiko niin tehdä? Miten paljon hoitoajoissa voi sooloilla? Mies tietää työvuoronsa korkeintaan muutaman päivän päähän ja mikä vaan voi muuttua milloin vain keskellä viikkoa.

Ap

[/quote]

En osaa oikein ottaa tuohon vientiasiaan kantaa, kuin, että yhteinen lapsi ja yhteinen vastuu eli myös miehesi pitäisi viedä lasta hoitoon. Voittehan tietenkin sopia, jos mies välttämätti haluaa joskus kölliä pidempään, että sitten vaikka yhtenä päivänä viidestä sinä veisitkin lapsen aiemmin aamulla? 

Mutta tuohon hoitoaikaan, niin meillä lähes poikkeuksetta lapsi menee tarhaan klo 10 ja ehtii ulos vain n. 15-20 minuutiksi, mutta menemmä aina kävellen tarhaan, joten aamu-ulkoilut tulee siinä ja iltapäivällä lapsi ulkoilee kumminkin taas. Meillä lapsi on tarhassa n. 10-16.30 ja joskus haen aiemminkin, jos voin työaikojen puitteissa, mutta en halua lastani pitää 7-17 tarhassa ja se sopii meille työaikojen vuoksi. Lapsikin tykkää, kun saa aamulla katsoa lastenohjelmat ja rauhassa lähteä. Miehelläni on 8-14 ja 9-17 työ, itselläni on vaihteleva ja vkl välillä töitä, joten jos minulla on viikolla arkivapaa niin mies yleensä antaa minun nukkua ja heittää lapsen tarhaan ennen omaa työpäiväänsä ja minä haen, mutta nämä on harvoissa, koska olen yrittänyt sopia työni niin, että en olisi paljon vkl töissä ja arkivapaita olisi juuri illat. 

Vierailija
36/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit sinne päiväkotiin esim hoitoajaksi 8-16 tai 7.30-16.30 ja sen välisen ajan lapsi voi olla siellä. Sen yli meneviä aikoja katsotaan pahalla, mutta sen sovitun ajan sisällä saa sooloilla niin paljon kuin sielu sietää. Tietysti olis hyvä ilmotella jos lapsi tulee myöhemmin niin se on hlökunnalle helpompi tilata aamupalaa oikea määrä tai esim. retkille lähdöt. On ärsyttävä odotella turhaan lasta, joka sitten saapuukin vasta lounaalle. Toisaalta tämäkin on vain henkilökunnan ongelma, ja lapsenne voi mennä toisen ryhmän kanssa touhuamaan jos tuotte siihen aikaan kun oma ryhmä retkellä. Itse en nyt ressais siitä, että mihin aikaan se mies sen sinne vie, paitsi ei nyt tietty päikkäriaikaan. Näitä perheitä on paljon, jotka tulee ja menee miten sattuu. Eihän siellä päiväkodissa voida ketään pakottaa tulemaan tiettyyn aikaan. Enemmän olisin huolissani siitä, että miten se lapsi siellä kotona pärjää, jos isä nukkuu esim. yli kymmeneen. Mitä lapsi tekee kun isä nukkuu? Saako aamupalaa? Nämä ovat ne todelliset huolenaiheet, ei se viekö se isä sen lapsen hoitoon klo 9 vai klo 11.

Terveisin entinen tarhantäti

Vierailija
37/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin eron miehestä joka lojuu sängyssä keskellä päivää.

Vierailija
38/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. mun mies on samanlainen...

En osaa sanoa muuta kuin että tsemppiä....

Vierailija
39/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi sä mahdollistat tuon miehen vetkuilun. Jos saat töitä, ilmoitat lapsen koko päiväiseksi hoitoon. Lähdet aamulla töihin ja mies hoitaa lapsen niinkuin parhaaksi katsoo. Ilmoittakoon itse päiväkotiin, milloin vie lapsen. Jos jättää kokonaan hoitamatta, menee tieto äkkiä päiväkodin kautta lastensuojeluun, jolloin joutuu vastuuseen teoistaan. Sä voit vedota siihen, että oli sovittu, että mies hoitaa lapsen hoitoon. Ei mies kauaa vetkuile lapsen hoidossa, jos lopetat sen mahdollistamisen. Jos miehellä on yhtään järkeä, niin hoitaa kyllä lapsen, kun on pakko. Kysehän on nyt siitä, että mies käyttää lapsenhoitoa vallan välineenä ja sitoo sillä sua. 

Mun mielestä ehdottomasti myöhemmin töihin menevä vie lapsen hoitoon ja aikaisemmin pääsevä hakee lapsen hoidosta. 

Vierailija
40/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Koska naisen vapaa-aika on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi