Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskapersemieheni uhkaa olka viemättä lasta päiväkotiin aamuisin

Vierailija
21.03.2014 |

Olisi aika hakea lapselle päiväkotipaikkaa ja on "keskusteltu" (tai minä olen pitänyt monologia) päiväkotiasiasta. Miehen työt alkavat tällä hetkellä päivittäin aikaisintaan puolilta päivin tai vähän ennen sitä. Minun pitäisi etsiä joku todennäköisesti 7/8-15/16 duuni. Olen sanonut miehelle, että olisi fiksua viedä lapsi päiväkotiin klo 8 tai 9 eli hän veisi ja minä hakisin. Tuntuu kohtuuttomalta, että minun pitäisi viedä ja hakea. Lapsi joutuisi heräämään klo 5-6 aikoihin pahimmillaan ja jos miehen työt loppuu myöhemmin lapsi ja isä eivät kohtaisi juuri lainkaan.

Tänään mies sanoi yhden pukemisriidan seurauksena (käskin hänen itse pukea lapsi ulos lähtiessä), että hän ei vie lasta aamuisin päiväkotiin. Sanoi, että mä tiefän että hän voi muuttaa mielipidettään koska tahansa. Näin hän tekeekin. Pettää lupauksia sikäli kun hän edes ikinä lupaa mitään.

Vituttaa miettiä nyt tuota päiväkotipaikjahakemusta. Mitä minä kirjoitan siihen hoitoajoiksi? Vituttaa tuo miehen itsekkyys, kun hän haluaa lojua sängyssä lähes puoleen päivään joka saatanan päivä. Olen sanonut että hän voi itse päättää mikä olisi sopiva viemisaika. Joko hän antaa itse lapselle aamupalan ja pukee ja vie tai vaan pukee ja vie päiväkotiin aamupalalle klo 8. Miehen tuntien hän ei viitsi antaa lapselle aamupalaa. Olen sanonut että lapselle olisi fiksuinta mennä viimeistään klo 9 että ehtii mukaan ulkoiluun. Muuten aika tylsää olisi. Miestä kiinnostaa vaan nukkuminen. Jättää lapsen oman onnensa nojaan syömään tai olemaan syömättä.

Olen hoitanut lasta kotona melkein 3 v nyt. Pitääkö minun hitto töihin lähdettyäni herätä tosiaan klo 5-6 välillä ja hoitaa itse lapsi päiväkotiin, itseni töihin... lapsi olisi päiväkodissa 9-10 tuntia päivittäin vain siksi, ettei laiskapersemies voi uhrata omia tarpeitaan kun haluaa itsekkäästi maata sängyssä klo 10-11 asti tai vielä sitäkin pidempään jos on iltavuoro?

Sen sijaan että mies heräisi edes tunti ennen johonkin lähtöä ja hoitaisi omat ja lapsen aamupuuhat, aamupat, tavarat ja eväät mukaan nurisematta, hän herää puoli tuntia ennen lähtöä ja hoitaa vain omat aamutoimensa ja aamupalansa. Olettaa että minä syötän ja puen lapsen valmiiksi. Miehen ei tarvitse tehdä muuta kuin napata valmiiksi rattaissa istuva lapsi mukaan.

Tänään mies lähti sovitusti lapsen kanssa johonkin. Oletti, että puen jne. En pukenut. Sanoin että pukee itse ja harjoitelkoon tulevaisuutta varten vähän aikataulujen suunnittelua. Jos on tarkoitus lähteä johonkin niin herätköön edes tunti ennen sitä. Mies sanoi että hän syö aamupalaa. No voi voi. Ihan vapaasti. Ei ole minun ongelmani jos myöhästyy laiskuuttaan.

Mitä sinä tekisit tilanteessani? Ero on ollut mielessä miljoona kertaa. Hirvittää ajatus siitäkin vaihtoehdosta kun tuon itsekkään ja epäluotettavan miehen kanssa ei voi sopia mitään varmaa. Hän pitää minua aina löysässä hirressä ja epävarmuudessa, että ehkä hän pettää lupauksensa kriittisellä hetkellä. Vituttaa jo etukäteen ajatus siitä, jos saan töitä ja joudun heräämään klo 6 ja mies sanoo viime tipassa, että ei huvita viedä lasta päiväkotiin. Miehellä on siis vuorotyö, jossa on aamu- ja iltavuoroja. Iltavuorot kestävät noin puoleen yöhön asti. Aamuvuoroistakin hän kotiutuu aikaisintaan klo 19-20. Tuntuu, ettei tuo pässi tajua, että jos minä joudun viemään lapsen päiväkotiin klo 6-7 välillä, niin lapsen pitäisi mennä nukkumaan illalla viimeiatään klo 20 maissa. Nukuta siinä sitten lasta kun isä tulee kotiin vasta iltapala/nukutusaikaan ja lapsi villiintyy. Mielestäni olisi fiksuinta, että hän hoitaisi lasta aamulla ja veisi päiväkotiin ja minä hoidan illan.

Vituttaa tuo asenne, että mies nauraa, että sä tiedät miten mä voin sanoa nyt kyllä ja kohta ei. Miten tuollaiseen voi luottaa missään asiassa? Itsekäs, laiska, valehteleva narsistipaska! Välillä tuntuu siltä. :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Akkojen hommiahan lastenviemiset ovat.

Vierailija
2/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla työ johon palata, vai olet etsimässä töitä? Eli onko sulla tiedossa, mikä on sun työaika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mahdollistat tuollaisen käyttäytymisen? Miksi teit tämän kanssa lapsen? Miksette eroa?

Vierailija
4/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsia noin lapsellisen ja itsekkään ukon kanssa!??? MIKSI?? Ota ero ja oma kämppä, ei tarvii sitten tollasta laiskaa niljaketta katella. Sääliksi käy teijän muksua kun isää ei näytä oman lapsensa hyvinvointi kiinnostavan :(

Vierailija
5/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvo on että ota ero

Vierailija
6/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työpaikkaa. Pitäisi sekin etsiä. Päiväkotihakemus pitäisi lähettää kuulemma 4 kk ennen tarvetta. Miten minä voin sanoa, että tarvitsen pk-paikan tietystä päivästä lähtien kun en tiedä milloin saan edes töitä vai saanko ollenkaan.

Vierailija
7/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka pystyy käyttämään oman lapsensa hyvinvointia pelinappulana, on alhaisinta mahdollista kastia. Saati sitten, että tyyppi suuttuu siitä, että "joutuu" pukemaan itse oman lapsensa, ja alkaa uhkailla. Jos mun mies tekisi jotain tuollaista niin aivan oikeasti alkaisin epäillä aivovauriota tai alkavaa psykoosia, siinä sulle perspektiiviä tuohon käytökseen.

Multa ei riittäisi moiselle miehelle enää edes halveksuntaa.

Vierailija
8/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, tuohan on ihan älytöntä!

Vierailija
9/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 = ap

Vierailija
10/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:31"]

Ei ole työpaikkaa. Pitäisi sekin etsiä. Päiväkotihakemus pitäisi lähettää kuulemma 4 kk ennen tarvetta. Miten minä voin sanoa, että tarvitsen pk-paikan tietystä päivästä lähtien kun en tiedä milloin saan edes töitä vai saanko ollenkaan.

[/quote]

No, haet hoitopaikkaa elokuun alusta lähtien, olis sulla sitten työtä tai ei.

Vierailija
11/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää että tuollaisia isiä on olemassa, en jaksaisi katsella mokomaa touhua. Lasten asiat kuuluu molemmille, teillä ei niin näytä olevan joten miksi olette edes yhdessä, en tajua mutta omapa on asiasi.

Vierailija
12/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin isä hoitaa aamut, se on ihan selvä. Ette te edes saisi vuorohoitopaikkaa sillä perusteella, että isä on laiska, haluaa normaaliin päiväkotiin et voi lasta ennen seitsemää viedä.

Otan kyllä osaa, miehesi toimii sikamaisesti.

Vierailija
13/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, täähä ei oikeasti ole sun ongelma, koska sä vaan lähdet aamulla töihin ja mies joko vie lapsen hoitoon tai hoitaa itse.

Vierailija
14/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.Pidemmän päälle pääset helpommalla kun sulla ei ole kahta lasta.Eihän sun mies oo muuta ku toinen lapsi perheessänne.

Vierailija
15/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 15:31"]

[/quote]

Siis tuo 4 kk on tarkoitettu niille joilla on työ johon palata. Jos olet työtön ja saat töitä niin päivähoitopaikka on oltava selvillä kahden viikon kuluessa hakemuksen jättämisestä. Joissain paikoin voi olla että nopeamminkin saa hoitopaikan. Kannattaa olla jo nyt yhteydessä päivähoitoasioita hoitavaan tahoon ja kysellä asioista.

Ja mitä mieltä olen miehesi käytöksestä... Ei muuta kuin kova kovaa vastaan. Se nyt vaan on raaka totuus että miehesi on otettava vastuuta lapsen hoidosta.

Vierailija
16/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet aamuisin töihin. On sitten isän ihan oma valinta, että viekö lapsen päiväkotiin vai ei. jos ei vie, niin viettää sitten päivän töissä.

Sinuna en keskustelisi tuosta asiasta enää.

Vierailija
17/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä saat sen hoitopaikan huomattavasti nopeammin, jos hoitopaikan tarve johtuu siitä että olet löytänyt töitä. Se neljä kuukautta ennen tarkoittaa sitä, että jos ihminen tietää että tiettynä päivänä loppuu hoitovapaa ja palaan töihin tai alkaa opiskelu tai jotain tällaista. Toki työpaikan etsiminen ja työn vastaanottaminen voi olla helpompaa, jos lapsella on jo hoitopaikka ja on siihen hoidossa oloon tottunutkin, eli sitä ajatellen jos joka tapauksessa laitat lapsen hoitoon, katsot jonkun sellaisen päivän kesältä, kun lapsen oma päiväkoti on auki (elokuu luultavasti,, heinäkuussa moni päiväkoti on kiinni) ja laitat hoidon alkamaan siitä. Tai jos löydät töitä sitä ennen, ilmoitat että hoitopaikan tarvii nyt heti.

Mutta tuosta miehestä, vähän samanlaista on meillä ja muutamalla tuttavalla sen suhteen, että isä ei oikein viitsi ottaa selvää mitä vaatetta vaikka lapselleen tarvitaan jos äiti on ollut selvästi hoitovastuussa. Jos lapsia on enemmän niin raskasta, mutta yhden nyt itsekin pukee mikäli se perhe-elämää auttaa jos toisella on siinä asiassa joku oppimisvaikeus... Äiti usein on myös se joka mahdollistaa tuon tai on saattanut alusta asti tehdä kaiken, niin että miehestä on tullut vain statisti josta ehkä tuntuu ettei tiedä mitään. Toki mies on itse vastuussa siitä isyydestään ja siitä miten sitä toteuttaa, ja jos ei ole opetellut hoitamaan lastaan, niin mitä nopeammin sen opettelun aloittaa, sitä parempi.

Mutta tuollainen lupausten ihan tietoinen peruminen, siis totaalinen EPÄLUOTETTAVUUS, olisi kamalaa.

Luulen että kypsyt tuohon jossain vaiheessa ja lähdet menemään. Sitä ennen elät vähän aikaa niin kuin miestä ei olisikaan, eli teet kaiken itse ja jos mies joskus jotain tekee niin et luota että tekee seuraavana päivänä. Eron jälkeenkään tuskin pystyt mieheen luottamaan, hän varmaan tapaa lasta milloin huvittaa ja jättää tapaamatta jos ei huvita. Kai joku tapa on olemassa, jolla tuollaista ihmistä tuetaan käyttäytymään paremmin ja olemaan isä.  Jos mies ilmoittaisi yllättäen aamulla, että ei hän viekään lasta tänään hoitoon, niin mitä luulet että tapahtuisi jos sinä vaan lähtisit omaan työhösi ajallasi? Jättäisikö mies oikeasti lapsen yksin kotiin oman työvuoron alkaessa? Vaikka ei jättäisi, niin jaksatko itse sitä, että joudut kaikessa kouluttamaan ja potkimaan miestä eteenpäin, sen sijaan että hän itsenäisesti jopa uhrautuisi välillä perheensä vuoksi.

Vierailija
18/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi ole hoitovapaasi aikana laittanut tikkua ristiin lapsenne hoidosta yms? Olet siis mahdollistanut tämän käytöksen häneltä, nyt olisin samaa mieltä kuin moni muukin, että miehesi on osallistuttava näihin aamuihin tai sitten otat eron jonka jälkeen sulla on yksi lapsi vähemmän.

Ensin kuitenkin tee kaikkesi että miehesi ymmrtää että lapset on kahden kauppa,eli molempien vanhempien on heistä huolehdittava tasavertaisesti. Jos kaikesta huolimatta on niin tampio ettei mene jakeluun, niin tiedät ainakin tehneesi kaikkesi.

Vierailija
19/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankit nyt ensin sen työpaikan, miksi miehen pitää tehdä kaikki hoitaa lapset ja käydä töissä? Kyllä ne kakaratkin osaavat itse vaatettaa, ainakin siihen mennessä kun sinä saat työpaikan. 

Vierailija
20/47 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressaa vasta sitten kun saat töitä.... voi hyvin mennä vaikka 2 vuotta näillä työmarkkinoilla....!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi