Masennus on ihmisen heikkoutta
Masentunut ihminen on heikko kokemaan elon kolhuja ja itsemurha on tapa karsia heikot ihmiskunnasta. Aivan kuten varhainen keskenmeno toimii, heikko alkio ei selviydy.
Kommentit (25)
Ap:n tarkotus oli villiinnyttää av-kansa, kun ei saa mitenkään muuten jakamatonta huomiota elämässään... Antakaahan jo olla, näitä shit-aivoja riittää :)
Loppuiko argumentointi ketjussa "te, jotka luokittelette mt-syistä työkyvyttömät laiskoiksi tai asennevammaisiksi..."
Harmillista. Juuri, kun olin ladannut sanallisen kanuunani ja ampunut perustelusi alas niin kuin pulleat sorsat!
Olen kuullut sanottavan, että ihminen voi masentua, jos on ollut vahva liian pitkään. Omalla kohdallani pitää täysin paikkansa. Vuosia kestin kiusaamista, syrjimistä, seksuaalista ahdistelua ja ilkeiden juorujen levittelyä. Sitten yhtäkkiä tuli täydellinen stoppi. Pitäisin oudompana sitä, että en olisi masentunut ollenkaan. Koen olevani melko täydellinen kasvualusta masennukselle, koska olen hyvin herkkä persoona. Koen surut ja pettymykset vahvasti, mutta toisaalta pystyn myös kokemaan niitä positiivisiakin tunteita erittäin voimakkaasti. Juuri se kantaakin minut pahimpien vaiheiden yli, koska pystyn näkemään ympäristössä pieniä kauniita asioita, jotka tekevät minut iloiseksi, jopa sen synkkyyden keskellä. Suomen luonnolla on myös suuri merkitys masennukseeni, eli vaikka kaikki asiat henkilökohtaisessa elämässä olisi ihan kunnossa, niin kaamos viimeistään pistää mielen matalaksi ihan toden teolla. Jostain syystä kevät on silti vielä loppusyksyä pahempaa aikaa, koska valo lisääntyy liian nopeasti. Itsemurha-ajattelua minulla on yleensä esiintynyt pelkästään keväisin juuri tuon kaamoksen päättymisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 14:58"]
Eikö sama koske sitten kaikkia sairauksia. Lääketiede on turhaa ja haitallista, koska sairaudet karsivat heikon aineksen pois. Ja näin ihmisrotu jalostuu...
[/quote]
Hyvä pointti.Voitaisiin siirtyä spartalaiseen elämäntapaan,missä heikot yksilöt karsittiin jo vauvana.Mielestäni ap:n tasoinen typeryys vasta onkin mielen heikkoutta,mitenköhän sellaisen saisi kitkettyä ihmisistä?
Eikö sama koske sitten kaikkia sairauksia. Lääketiede on turhaa ja haitallista, koska sairaudet karsivat heikon aineksen pois. Ja näin ihmisrotu jalostuu...