Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi 12-v. tytölle?

Vierailija
21.03.2014 |

Mitä 12v tytölle kannattaisi ostaa syntymäpäivälahjaksi? Mistä teidän 11-12v tytöt yleensä tykkäävät? Lelujen aika on jo ohi, muita ideoita?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffalippu, lahjakortti esim. Body shopiin, kosmetiikkaa, koruja, musiikkia, kirjoja... Tai näihin viimeksi mainittujen pariin konserttilippu tai lahjakortti kirjakauppaan.

Vierailija
2/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni on hurahtanut leipomiseen, hän tykkäsi reseptikirjoista kovasti. 

Vierailija
4/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Preservatiivejä sekä käyttöohjeopastus.

Vierailija
5/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisköhän hän jostain lehdestä, vaikkapa Systeristä? Kysypä. Siitä olisi iloa pitkään.

Tai kysy äidiltää, millaista musiikkia tyttö tykkää kuunnella ja osta cd. Tai joku uusi leffa dvd:nä. Tai pari leffalippua.

Aina uppoaa myös lahjakortti. Tuon ikäinen on ihan pähkinöinä, jos pääsee törsäämään Glitteriin vaikkapa 15 e.

Vierailija
6/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja was here!! 

Vierailija
7/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lahja riipu siitä, mistä tyttö itse tykkää? Itse leikin vielä 12-vuotiaana ja luin paljon kirjoja ja sarjakuvia ja piirsin. Toiset taas tykkäävät jostain bändeistä, toiset ovat jo kiinnostuneita ulkonäöstä ja vaatteista, toiset toivoisivat harrastustavaroita...

Vierailija
8/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin omalleni uuden puhelimen, muita lahjoja oli (toivottu): lahjakortteja vaatekauppaan, cd levyjä, kirjoja, meikkejä.

Vierailija
9/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lelujen aika jo ohi? Onneksi ei meillä ainakaan. Tyttärentyttärellä on niitä pieniä hevosia (Schleich) ja niiden tarvikkeita, kovasti leikkii niillä. Piirustuskynät ja lehtiöt sekä erilaiset värit ovat meidän huippupiirtäjälle aina mieleen, ratsastuskertoja ja hevostarvikkeita menee aina. Heppahullu ja se toinen heppalehti ovat mieluisia, myös nuortenkirjat. Myös ns. tehtäväkirjoja olen hankkinut, jos olen hyvälaatuisia ja ikään sopivia löytänyt. JOskun annan rahaa, hän kerää käyttörahaa lomamatkojamme varten, nauttii ostosten teosta ja hellästi valitsee pikkutuliaiset ystävilleen ja serkuilleen.

Onneksi ei meikkejä meillä vielä tarvita.

Vierailija
10/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, ai että ONNEKSI...

Otapa nyt mummo rauhassa. Se, että viidesluokkalainen kokeilee jotain huulikiiltoa tai ripsaria ei ole mikään helvetin esikartano -tyyppinen rappion merkki. Tuon ikäiset tytöt ainakin pk-seudulla kokeilevat jo meikkaamisen alkeita, ja siihen voi suhtautua kahdella tavalla: joko ymmärtäen ja kanavoiden innokkuutta kunnon meikkeihin ja opastaa puhdistamaan kasvot hyvin ja käyttämään kosteusvoidetta. Tai sitten ehdottomasti kieltämällä - minkä seurauksena voi hyvin olla, että se varhaisteini meikkaa salaa koulussa ja on suttuisen näköinen, käyttää iholle haitallisia halpis-moskia eikä puhdista ihoaan kunnolla jälkeenpäin.

Meikkaamisen voi rajata myös tietynlaiseen, siistiin ja luonnolliseen meikkiin, ja vaikkapa vain kouludiskoon tms.

Viidesluokkalaisista osa leikkii vielä nukeilla, osa ei. Enemmänkin siinä on kyse hormonitoiminnasta (osa on jo pitkällä murrosiässä, toiset ihan lapsen näköisiä) ja kaveripiirin kiinnostuksenkohteista kuin siitä, mitä ÄITI tai isoäiti pitävät "soveliaana".

Voi siis antaa 12-vuotiaalle vielä kehittävän mollamaijan ja julistaa rinta rottingilla, että MEIDÄN tyttö se ei vielä poikia vilkuile, vaan leikkii.... mutta et voi tietää, leikkiikö se "meidäntyttö", vai kiinnostaisiko sitä ihan hirveästi paljon mieluummin ostaa huulikiiltoa ja kuunnella cd:ltä vaikkapa Robinia.

Vierailija
11/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppi 14. Ihme moralistista vouhotusta. Joku leikkii nukeilla, fine. Joku kuuntelee teinipoppia ja kokeilee meikkausta, fine.

Minä ostaisin lapselle lahjakortin. Kysy äidiltä, mistä liikkeestä lapselle ostetaan vaatteet, ja osta sieltä. Tai tosiaan jostain tilpehöörikaupasta, tyyliin Glitter tai Body Shop tai Accessories.

Vierailija
12/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap vielä. Kiitos kivoista ideoista, oli muutama toteuttamiskelpoinen. No, en tarkoittanut, ettâ leikit on kokonaan lopussa, vaan että itsekin jo sanoo, ettei leluja enäâ kannata ostaa, kun on huomannut, että ehkä ei kovin pitkâän enää niitä käytä (niitä on kertynyt ja paljon...). Suora vaihtoehto leikkien vähenemiselle, ei ole muuttua 15-vuotiaaksi tässä kohtaa. Siinä välissä ehtii olla ihan kivoja vuosia, mukavine kiinnostuksenkohteineen... :-)

Vähemmän kivoista ideoista sen verran, että olis kyllä mukava, jos tällä palstalla ei heiluisi noita typeryyksiä, jotka vastailevat asiattomuuksia. Aika sairasta ajanvietettä.   

Vierailija
13/40 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä, mâ siis olen se äiti joka tässä kyselee, kun joskus tyhjenee pää kun pitää ostaa lahjat, kun ei muista kaikkea mitä on viime aikoina ääneen toivottu...

Vierailija
14/40 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, sain paljon hyviä vastauksia samaan kysymykseen jonka ap esitti :)

Vierailija
15/40 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainaki tykkäsin jos saisin koulutarvikkeita, lahjakortteja tai leffalippuja. Myös esim. Spotify premium vaikka puoleksi vuodeksi olis jees :) Ja myös kirja nimeltä "tuhoa tämä kirja" on tosi suosittu ja suosittelen kaikille! .

Vierailija
16/40 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäreni on hurahtanut leipomiseen, hän tykkäsi reseptikirjoista kovasti. 

Reseptit saa netistä, mitä järkeä?

Vierailija
17/40 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grapponia astioita.

Vierailija
18/40 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kummitytölle korusetin ja se näytti olevan mieluinen. Toki tiesin, että on koruihmisiä ja äidiltään vähän kyselin vinkkejä, että millaisista tykkää. 

Vierailija
19/40 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt missään nimessä mikään kånken! Perusreppu riittää.

Vierailija
20/40 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen.12 ja tarvitsen.lahjan.talveksi noin sadalla eurolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän