Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan neuroleptit

Vierailija
19.11.2020 |

Ihan sama vaikkei lääkäri anna lupaa. Moni muukin on lopettanut itsekseen. En ole ensimmäinen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne on ja mitä tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö mihin vaivaan?

Vierailija
4/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kuuluu syödä niitä.

Työssäni törmään kaltaisiisi kaheleihin jotka eivät halua syödä, vaikka ne ovat omaksi parhaaksi.

Lääkkeet ovat ihmisen etu, sinä syöt ne pysyäksesi ruodussa. LL/psyk.

Vierailija
5/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin lääkärin avulla. Annosta pienennettiin astettain lähes vuoden ajan. Univaikeudet ja ylipaino jäivät silti muistoksi.

Vierailija
6/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kuuluu syödä niitä.

Työssäni törmään kaltaisiisi kaheleihin jotka eivät halua syödä, vaikka ne ovat omaksi parhaaksi.

Lääkkeet ovat ihmisen etu, sinä syöt ne pysyäksesi ruodussa. LL/psyk.

Pysyn ruodussa ilman lääkkeitäkin. Ne aiheuttavat niin paljon sivuvaikutuksia, että mieluummin olen vaikka psykoosissa 24/7 kuin käytän niitä.

Vierailija
7/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin lääkärin avulla. Annosta pienennettiin astettain lähes vuoden ajan. Univaikeudet ja ylipaino jäivät silti muistoksi.

Minun lääkäri ei suostu lopettamiseen. Miten sait hänet suostumaan? Aloititko toisen lääkkeen tilalle?

Vierailija
8/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita lopettaneita? Kokemuksia kehiin.

Vierailija
9/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lääkäri ei suostu lopettamiseen. Miten sait hänet suostumaan? Aloititko toisen lääkkeen tilalle?

pakkolääkintää jos ei suostu, jolloin voinee tietty tehdä kylmät kalkkunat ja maailma kärsii. Tai sitten jeesillä ja asteittain vuoden-kahden ajan.

Vierailija
10/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et ala vetämään kovia huumeita niiden tilalla. Muuten oot kohta taas psykoosissa ja joudut uudestaan suljetulle.

Vierailija
11/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte enää hoitoa jos lopetat te lääkkeet?

Ja miten lääkäri suostui? Joudutko nyt pakkohoitoon?

Ite syönyt neuroleptejä vuosia Abilify ja painoa tullut monta kymmentä kiloa lisää. Ennen olin hoikka nyt en. Pelkään pyytää lääkkeiden lopetusta.

Koitan nyt fastingilla saada painoa alas lääkkeistä huolimatta.

Vierailija
12/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pakkolääkintää jos ei suostu, jolloin voinee tietty tehdä kylmät kalkkunat ja maailma kärsii. Tai sitten jeesillä ja asteittain vuoden-kahden ajan.

Ei mua lääkäri jeesi lopetuksessa. Se ei hyväksy koko ajatusta, että lopetan. Mun täytyy tehdä se yksin.

Vierailija
13/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaihtamaan toiseen lääkkeeseen, josko sopis sull paremmin

Vierailija
14/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte enää hoitoa jos lopetat te lääkkeet?

Ja miten lääkäri suostui? Joudutko nyt pakkohoitoon?

Ite syönyt neuroleptejä vuosia Abilify ja painoa tullut monta kymmentä kiloa lisää. Ennen olin hoikka nyt en. Pelkään pyytää lääkkeiden lopetusta.

Koitan nyt fastingilla saada painoa alas lääkkeistä huolimatta.

Kai sitä hoitajalla voi käydä tai sitten lopettaa senkin. Ei ole suostunut. En joudu pakkohoitoon, jos vointi on hyvä. Itsellä myös abilify ja painoa tullut paljon lisää. Ap

Vierailija
15/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykoosi uusiutuu, lääkettä joudutaan antamaan entistä suurempi määrä, sillä skitsofreniariski kasvaa psykoosien myötä

Vierailija
16/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi aiheuttaa "aivotuhoa". Oletko nähnyt magneettikuvia ihmisen aivoista (aivoneesteellä täyttyneet "kaammiot") ensimmäisten ja vaikka 8. psykoosin jälkeen?  Ero on merkittävä. Joskus lääkkeestä saatava hyöty voittaa siitä seuraavat isotkin haittavaikutukset. Mietihän vielä asiaa...

Vierailija
17/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos psykoosi uusiutuu, lääkettä joudutaan antamaan entistä suurempi määrä, sillä skitsofreniariski kasvaa psykoosien myötä

Jos ei, voin elää onnellisen lääkkeettömän elämän loppuun asti mielekästä elämää, toisin kuin lääkkeillä.

Vierailija
18/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla kokeiltu useammat lääkkeet? Vaihtoehtoja on paljon ja usein joku sopii, vaikka ei läheskään aina. En tiedä mitä varten sä syöt neurolepteja, mut itsellä meni kakssuuntaseen Olanzapin 1,5 ennen ku halusin lopettaa sen painonnousun takia. Mut mul menee myös kaks tasaavaa, et ilman lääkkeitä en olis enkä ilman lääkärin kanssa keskustelua lopettais. Mut oma on päätöksesi.

Vierailija
19/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasin töihin sairaalajakson jälkeen ja sain elämäni järjestykseen. Mulla oli kyse melko lyhyestä, mutta rankasta kriisistä, jonka aikana yritin itsemurhaa ja oli myös psykoottista oireilua. Sairaalasta päästyäni voin paremmin koko ajan. Ja lääkkeet purkava lääkäri oli toinen kuin ne määrännyt.

Vierailija
20/25 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi aiheuttaa "aivotuhoa". Oletko nähnyt magneettikuvia ihmisen aivoista (aivoneesteellä täyttyneet "kaammiot") ensimmäisten ja vaikka 8. psykoosin jälkeen?  Ero on merkittävä. Joskus lääkkeestä saatava hyöty voittaa siitä seuraavat isotkin haittavaikutukset. Mietihän vielä asiaa...

Tuohan ois vallankumouksellista että voisi todeta jonkun hulluuden muodon tieteellisillä testeillä!!

Kun tähän asti rakentunu lähinnä mutuun ja teorioihin kemiallisesta epätasapainosta joita ei voi mitenkään tieteellisesti todentaa.