Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva facen päivitys - mikä tarve siellä on taustalla?

Vierailija
19.11.2020 |

Mietin vaan, että mistä se kertoo? Ei ehkä pelkästään siitä, että ihminen on ekstrovertti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mielestäsi 'jatkuvasti '? Pari kertaa päivässä , kerran päivässä, parin päivän välein..? Itse päivitän joskus joku päivä, välillä pari kertaa viikossa, joskus kerran viikossa. Riippuu ihan siitä mitä olen tehnyt, tai onko tapahtunut jotain hauskaa tms.

Vierailija
2/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kohdalla voi olla kyse yksinäisyydestä. Päivityksiin ja kuviin tulevat tykkäykset/kommentit ovat ainoa tai yksi harvoista kontakteista muihin ihmisiin. Surullista mutta totta. Itse olin ennen tällainen ihminen, mutta nykyään kuuluu onneksi hyvää ja on perhe ja muutakin oikeaa sosiaalista elämää ja siksi face päivitän todella harvoin nykyisin.

Vierailija
4/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa päivittää omaa facebookia niin usein kun haluaa. Miksi pysyt hänen ystävänään jos se noin kovasti ärsyttää? Itse päivitän silloin tällöin tapahtumia elämästäni sukulaisille ja ystäville, koska tavataan erittäin harvoin. Tykkään myös heidän päivityksistään facebookissa. Tämä tuo meidät jotenkin läheisimmiksi, sillä ilman facebookia emme tietäisi toistemme elämästä paljoakaan.

Vierailija
5/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa päivittää. Mietin vaan että mistä johtuu...

Vierailija
6/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa päivittää. Mietin vaan että mistä johtuu...

Mitä vaihtoehtoja sinulle tulee mieleen?

Vierailija
7/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa päivittää omaa facebookia niin usein kun haluaa. Miksi pysyt hänen ystävänään jos se noin kovasti ärsyttää? Itse päivitän silloin tällöin tapahtumia elämästäni sukulaisille ja ystäville, koska tavataan erittäin harvoin. Tykkään myös heidän päivityksistään facebookissa. Tämä tuo meidät jotenkin läheisimmiksi, sillä ilman facebookia emme tietäisi toistemme elämästä paljoakaan.

On tässä myös toinen erittäin hyvä näkökulma ainakin itselläni. Facebook on vähän kuin päiväkirja, ja joskus on mukava palata vuosien takaisiin kuviin ja asioihin ja yhteisiin muistoihin sukulaisten ja ystävien kanssa. Toisaalta ymmärrän jos tällaiset asiat ärsyttävät ihmistä, joka tuntee ehkä jääneensä syrjään. Haluaa kuitenkin pysyä ystävälistalla, jotta voi tirkistellä ja paheksua jälkeenpäin.

Vierailija
8/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika on tuonut facebookin entistä tärkeämmäksi ainakin itselleni, koska meidän perheessä ja ystäväpiirissä on suhtauduttu vakavasti koronan leviämisen ehkäisemiseen. Etätyöt, sosiaalinen eristäytyminen, julkisten tapahtumien vältteleminen jne. ovat olleet arkipäivää jo kohta vuoden ajan. Mutta me kestämme tämän, vaikka näyttää siltä, että vielä vuosien ajan tai vähintäänkin vuoden ajan on kestettävä tätä eristäytymistä. Facebook on yksi tärkeä yhteydenpitokanava tässä ajassa.

Vierailija
9/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselläni ei mene hyvin, alan päivittää Faceen kaikenmaailman marjastusreissuja ja muita. Nyt, kun voin paremmin en ole moneen kuukauteen päivittänyt mitään. Mutta enhän minä muiden motiiveista toki tiedä 😅

Vierailija
10/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itselläni ei mene hyvin, alan päivittää Faceen kaikenmaailman marjastusreissuja ja muita. Nyt, kun voin paremmin en ole moneen kuukauteen päivittänyt mitään. Mutta enhän minä muiden motiiveista toki tiedä 😅

Ihan sama mullakin. Kun on tyhjää eikä tunnu olevan yhteyttä kehenkään, niin menen sinne faceen. 

Vierailija
11/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt koko facebookia.

Vierailija
12/12 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitän facebookia aika usein, ja minulla menee todella hyvin oikeastaan aina. Siitäkin huolimatta, että on huolta vanhenevista vanhemmista, omastakin terveydestä välillä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme