Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on pahempi piirre ihmisessä, itsensä haukkuminen vai itsensä kehuminen?

Vierailija
19.11.2020 |

Mitä mieltä olet, kummanlaisen seurassa viihdyt paremmin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on paha liiallisena. Ja ylipäätään. Pidän itse kyllä enemmän positiivisista ja avoimista ihmisistä, joten kehu ärsyttäisi vähemmän.

Vierailija
2/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä itsensä ylenpalttiset kehujat on ehkä kamalinta seuraa ikinä.

On sekin ärsyttävää jos joku aina itkee "mä oon niin ruma" jne, mutta jos huumorilla taas osaa suhtautua itseensä ja tervettä itseironiaa niin se on mun mielestä hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti itsensä haukkuminen, sättiminen tai muu arvoaan alentava käyttäytymismalli on todella raskasta seurattavaa. Huonoitsetuntoisen kanssa vain on hankalampi olla; ei tiedä miten päin olla eikä mitään oikein kestä sanoakaan, kun kehukin otetaan jonkin sortin kritiikkinä.

Itsevarmuus pukee ihmistä kuin ihmistä.

Vierailija
4/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itsensä haukkujat ovat rasittavampia.

Vierailija
5/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekehu, paras kehu... ;)

Vierailija
6/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HArvoiin asiat ovat näiiin yksinkertaisia vaikka yksinkertainen ihminen haluaakin mieltää ne sellaisena kun muuuutoin tulee pääkiepeäksi asioista joita ei voi ymmärtää.

Vierailija
7/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekehu haisee

Vierailija
8/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HArvoiin asiat ovat näiiin yksinkertaisia vaikka yksinkertainen ihminen haluaakin mieltää ne sellaisena kun muuuutoin tulee pääkiepeäksi asioista joita ei voi ymmärtää.

Mitää olen esim lukenut mensan jäsenistä (jotka ovaaat siis maailman älykkäimpiä ihmisiä) niiin eivät yleensä halua olla tekemisissä ihmisten kanssa koska heillä tulee kriisi sen asian kanssa että milloin ihmistä pitäisi olla miellyttämässä ja millloin on epämiellyttävä.

Vierailija
9/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsensä kehujat ovat vastenmielisempiä

Vierailija
10/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osaa tulkita toista ihmistä niin hyvin, että osaisi sanoa onko kyse sarkasmista, omahyväisyydestä, vai huonosta itsetunnosta.

Jokainen luulee olevansa loistava ihmistuntija, vaikka ei tunne edes itseään.

Vierailija
11/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekehu on jonkinlaista pätemisen tarvetta mun mielestä. Pitää esittää parempaa kuin on ja itsetunto on huono. Noin mä se tulkitsen, paitsi jos on selvästi huumorimielessä sanottu.

Mutta makuasioita nämäkin. Mun mielestä siis itsensä sättiminen on luontevampaa.

Vierailija
12/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haukkuu ja vähättelee itseään jatkuvasti, niin muutkin alkavat uskoa, että olet todella osaamaton ja avuton ja heikko ihminen.  Tällöin sinua aletaan kohtelemaan sen mukaisesti.

Et saa koskaan minkänlaista arvostusta missään asioissa, vaan takanapäin hymähdellään sinun suorituksille ja tekemisille jopa ivallisesti.

Pikkuinen omakehu ei haittaa mitään, itse se on yritettävä pitää itsensä ns. pinnalla ja mukana elämänmenossa, muutoin ei nyky-yhteiskunnassa pärjää.

Vierailija
13/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itsensä haukkuminen on haitallisinta niin haukkujalle itselleen kuin muillekin osapuolille. Itsensä kehujat voi helposti sivuuttaa ja olla huomioimatta, mutta itseänsä mollaajia pitäisi kannatella ja auttaa.

Vierailija
14/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haukkuu ja vähättelee itseään jatkuvasti, niin muutkin alkavat uskoa, että olet todella osaamaton ja avuton ja heikko ihminen.  Tällöin sinua aletaan kohtelemaan sen mukaisesti.

Et saa koskaan minkänlaista arvostusta missään asioissa, vaan takanapäin hymähdellään sinun suorituksille ja tekemisille jopa ivallisesti.

Pikkuinen omakehu ei haittaa mitään, itse se on yritettävä pitää itsensä ns. pinnalla ja mukana elämänmenossa, muutoin ei nyky-yhteiskunnassa pärjää.

Tämä!

Jos vaikka haet työpaikkoja, niin luuletko pääseväsi töihin, jos haastettulussa vähättelet itseäsi, osaamistasi ja kykyjäsi?  Ja jos olet epävarma ja pälyilevä.

Sen sijaan jos olet kerrot itsestäsi myönteisesti, tuot selkeästi esiin osaamisalueesi ja vahvat jutut, käyttäydyt normaalin varmasti, sinulla on paljon paremmat mahdollisuuden saada työ, kuin edellisellä tyypillä.

Vierailija
15/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä ollaanko esim. kaveriporukassa vai työhaastattelussa. Jälkimmäisessä tietysti kehutaan itteään, kun taas kaveriporukassa saa sanoa mitä huvittaa.

Vierailija
16/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osaa tulkita toista ihmistä niin hyvin, että osaisi sanoa onko kyse sarkasmista, omahyväisyydestä, vai huonosta itsetunnosta.

Mä olen tullut elämäni aikana siihen tulokseen, että kyllä sieltä suusta yleensä se totuus tulee vaikka se olisikin verhottu vitsiksi tai sarkasmiksi. 

Vierailija
17/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut elämäni aikana siihen tulokseen, että kyllä sieltä suusta yleensä se totuus tulee vaikka se olisikin verhottu vitsiksi tai sarkasmiksi. 

Sarkasmi on epämiellyttävää.

Vierailija
18/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se itsensä haukkuminen on haitallisinta niin haukkujalle itselleen kuin muillekin osapuolille. Itsensä kehujat voi helposti sivuuttaa ja olla huomioimatta, mutta itseänsä mollaajia pitäisi kannatella ja auttaa.

Just se! Itsensä haukkujat kerjäävät muilta sääliä, tukea ja kannattelua. Ja ovat omalla tavallaan todella itsekeskeisiä, kun vaativat ruikutuksella huomiota itselleen.

Vierailija
19/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Jos vaikka haet työpaikkoja, niin luuletko pääseväsi töihin, jos haastettulussa vähättelet itseäsi, osaamistasi ja kykyjäsi?  Ja jos olet epävarma ja pälyilevä.

Sen sijaan jos olet kerrot itsestäsi myönteisesti, tuot selkeästi esiin osaamisalueesi ja vahvat jutut, käyttäydyt normaalin varmasti, sinulla on paljon paremmat mahdollisuuden saada työ, kuin edellisellä tyypillä.

Hyvä itsetunto on täysin eri asi kuin omakehu. Omakehusta tulee kuuntelijalle vaivautunut olo.

Vierailija
20/39 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä haukkuminen on negatiivista affirmaatiota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän