Herätys, mihin aikaan heräät ja mihin heräät?
Soiko herätyskello? Mihin aikaan se on säädetty?
Kommentit (56)
38. Nii, vie sen puhelimen mahdollisimman kauas unta häiritsemästä, vaikka keittiöön
6.20 ja 6.30 välillä herään arkiaamuisin kännykän herätykseen
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:53"]
Tasan kello kuusi 8kk "herätyskello" ilmoittaa pinnasänkystään että se on aamu nyt :)
[/quote]
Onpa teillä aikainen herätyskello. Meidän 8 kk nahkavekkari pirisee vasta yhdeksältä nukuttuaan 12 tunnin yöunet. Sitten syödään aamupala, leikitään tunti ja vedetään parin tunnin aamu-unet siihen päälle.
[/quote
voi olen kateellinen :)! Pari viikkoa alkanut kuudelta heräämään..äiti voisi kyllä sinne kahdeksaan nukkua ;) mut ei auta!
Oho kopioin huolimattomasti !
t.44
Herään kahdeksalta, kun vähän vajaa vuoden ikäinen lapsi herää ja päästelee ääniä pinnasängyssä. :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:16"]
Herään kahdeksalta, kun vähän vajaa vuoden ikäinen lapsi herää ja päästelee ääniä pinnasängyssä. :D
[/quote] Ai että nyt mamma puuron keittoon, mulla on nälkä. :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:57"]Minä, mies ja 2-vuotias herätään joskus 10 aikoihin, joskus jopa 11... Ja juu, olemme iltavirkkuja/aamutorkkuja koko perhe. Lapsi ei nuku enää päiväunia, joten nukkuu yli 12h yöunia.
[/quote]
ette käy töissä??!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:57"]Minä, mies ja 2-vuotias herätään joskus 10 aikoihin, joskus jopa 11... Ja juu, olemme iltavirkkuja/aamutorkkuja koko perhe. Lapsi ei nuku enää päiväunia, joten nukkuu yli 12h yöunia.
[/quote]
ette käy töissä??!
[/quote] Ottanet huomioon, että on olemassa erilaisia työaikoja, virkamiesaika on vain yksi niistä.
Normi yö menee jotakuinkin näin:
-Klo 22-23 nukkumaan
-Klo 23-01 vessaan
-Klo 01-04 välillä herään yhden tai useamman kerran miehen kuorsaukseen ja/tai siihen että olen ihan likomärkä hiestä
-Klo 01-05 välillä siirryn nukkumaan sohvalle tai toiseen sänkyyn
-Klo 03-05 herään siihen (perjantai öisin vain) että jakaja kolauttaa Mesta-lehden postiluukusta
-Klo 4.45-07 välillä herään kännykän herätysääneen
Tällä hetkellä olen raskaana ja käyn em lisäksi vessassa 1-3 lisäkertaa yössä. Yöhikoilu on onneksi raskauden takia vähentynyt huomattavasti.
Meillä kolmen kuukauden ikäinen herätyskello potkii kylkeen kahdeksan ja yhdeksän välillä aamulla. Miellyttävä tapa herätä :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:30"]^ Eikö ois ihana jos sais ja vois nukkua yönsä rauhassa ilman sitä kännykkää ja sen herätysääntä. Mielenkiintoista havaita tasaminuutit herätysajankohdissa. :) Kellään ei herätys soi esimerkiksi 07.12 tai 06.58. Hmm.
[/quote]
Mä laitan aina noin jos meen ilman lasten vientiä. Iphonessa ku on hieno "rulla" mistä voi herätysajan pyöräyttää
Herään 7.30 kännykän pirinään ja kyllä nukuttaisi niin perusteellisesti mutta pitää laittaa esikoinen kouluun lähtemään. Hänellä alkaa koulu 8.30 ja on myös aamu-uninen (nukkuu yössä 10h) kuten meidän koko perhe. 4v ja 1v heräävät 8.30-9.00 jolloin heille aamupalaa ja touhuiluja.
Kauhulla jo odotan kun lähden töihin takaisin ja olisi mentävä 7.00 töihin :(
mul on kännykässä arkisin herätys 06.31. "Saan" nukkua minuutin pidempään :D
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 21:57"]Minä, mies ja 2-vuotias herätään joskus 10 aikoihin, joskus jopa 11... Ja juu, olemme iltavirkkuja/aamutorkkuja koko perhe. Lapsi ei nuku enää päiväunia, joten nukkuu yli 12h yöunia.
[/quote]
ette käy töissä??!
[/quote]
Minä en käy, mieheni tekee iltavuoroa. Ja toki herätään aikaisemmin, jos on menoja. Silloin lapsi saattaa nukkua pienet päiväunet. Ja tilanteet muuttuu, niiden mukaan sitten eletään. Ei tunnu omalta herätä kovin aikaisin ellei ole pakko. Onhan tätä monet ihmetelleet, heti jos tekee jotain eritavalla kuin yleisten normien mukaan, osoitellaan sormella..
6-7 herään kun 2,5v esikoinen herättää. Lastenohjelmat pyörimään, ja sitten makaan sängyssä vielä siihen saakka että kuopus herää (viim 7.30 yleensä)