Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skotit tuntuu pitävän suomalaisista kuin siskot ja veljet

Vierailija
23.08.2026 |

Oon huomannut facebookissa. 

Johtuuko se samoista lipun väreistä, vai siitä että meitä molempia on muut määräilleet  mutta olemme pitäneet pintamme? 

On kyllä hienoa kun skotit tuntee sielujen sympatiaa tänne Pohjolan perukkaan, mystisten metsän ja luonnonvoimien jumalien maille. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu siitä että 1300 -luvulla skotteja tuli tänne rajaratsastajiksi puolustamaan Suomen silloisia rajoja. Olen itsekin näiden skottien sukua suoraan alenevassa polvessa. 

Vierailija
2/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi kun Suomen presidentin puoliso on skottisukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlannissa ja Suomessa, luonnossa ja asukkaissa, on aika paljon samaa, vaikka Skotlanti liittyykin pohjoismaihin eniten skandinaavien/viikinkien kautta eikä suomalaisuuden. Ihana maa, toivon pääseväni sinne joskus uudestaan.

Vierailija
4/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on ollut juttuja missä on esitetty skottien liittymistä pohjoismaiden riveihin. Eli ei vain suomalaisten kanssa tunne kaltaisuutta vaan kaikkien pohjoismaalaisten.

Vierailija
5/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu siitä että 1300 -luvulla skotteja tuli tänne rajaratsastajiksi puolustamaan Suomen silloisia rajoja. Olen itsekin näiden skottien sukua suoraan alenevassa polvessa. 

Tästä varmaan johtuu omakin pari prosenttia skottia dnassa

Vierailija
6/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun Suomen presidentin puoliso on skottisukua.

Minä en ees tiennyt tätä, joten tuskin skotitkaan. Kyllä se jostain muusta johtuu että pitävät meitä hengenheimolaisinaan. 😊

Vierailija
7/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan johtuu omakin pari prosenttia skottia dnassa

Saatamme olla sukua.

Vierailija
8/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanluonteissa voi olla jotain samaa. 

Vierailija
9/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan viinaan menevää naisia pieksevää sakkia.

Vierailija
10/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Tykkään myös. Ja Irlanti.

Vierailija
11/11 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maine sopii skottilaiseen arvomaailmaan: sitkeä, rehellinen, vähän omituinen, vaatimaton ja puolustuskykyinen kansa, joka ei erityisemmin pokkuroi ketään. Talvisodan tarina istuu erinomaisesti skottilaiseen altavastaajamytologiaan.

Huumori kohtaa. Molemmissa kulttuureissa arvostetaan kuivaa, synkkää ja itseironista huumoria. Skotti saattaa olla suomalaista puheliaampi, mutta liian siloteltua tai teennäistä käytöstä vierastetaan kummassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi