Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko se nyt piilor a sismia että kysyy mitä kieltä toinen puhuu

Vierailija
19.11.2020 |

Eli jos ei ole varmuutta? Eikös se vähän niin menny?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidinkieli on venäjä, joten multa kysytään usein mun nimen perusteella, että puhunko ollenkaan suomea. Mun mielestä siinä ei ole mitään ra sis t ista. Ihan ok-kysymys.

Vierailija
22/24 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aspahommissa ja puhun aina asiakkaille ensisijaisesti suomea. Ihan senkin takia, että mulle helpompaa niin :)

Lisäksi jos joku on ulkomaalaistaustainen eikä osaa suomea, niin eipä hän pysty oppimaankaan, jos kaikki vaihtavat heti englantiin tai johonkin muuhun kieleen.

Jos suomella ei pärjätä, niin sit voi vaihtaa kielen muuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin tänään bussissa razzzistista tapausta. Mies astui bussiin ja huomatessaan bussissa olevan mustan miehen meni välittömästi tämän luokse ja kysyi englanniksi että mistä tämä on kotoisin. Kuului olevan norsunluurannikolta. Mutta oli kammottavaa miten tämä kyselijä heti oletti ulkonäön perusteella ettei kyseessä olisi suomalainen henkilö! Eikö nykyään jo pitäisi osata olla tekemättä moisia oletuksia ja varoa kyselemästä alkuperää pelkän ulkonäön perusteella? Kyllä tuommoinen piilorazzzismi pitäisi kitkeä pois vaikka kyselijä itse sattuikin olemaan musta senegalilainen!

Vierailija
24/24 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinusta, jos sinulta kysyttäisiin?

Minä aina vastaa mielelläni tuohon kun ulkomailla kysytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi