Huomio 168cm-178cm naiset: paljonko painatte?
Kysymykset:
1. Paljonko painat nyt - entä nuorempana?
2. Harrastatko liikuntaa? Oletko aina ollut ns. liikkuvaista tyyppiä vai oletko vasta hiljattain aloittanut?
3. Syötkö harkiten vai oletko herkuttelija?
Minä: 175cm, n. 70kg ja alan olla jo vähän tuhti. 10v sitten painoin 8kg vähemmän ja olin "sopiva". Takana 2 raskautta, mutta kilot eivät ole jääneet raskauksista ( vaan johtuvat liikkumattomuudesta ). Nyt tavoitteena pudottaa 4kg painoa kesään mennessä. Tiukkaa tekee.
Kommentit (27)
- Olen 169,5cm ja painan jotain 62-64 kiloa, en omista vaakaa niin en ole varma. Olen 18- vuotias ja pysynyt tässä pituudessa parisen vuotta, mutta olen painanut tänä aikana 55-69 kiloa.
2. Harrastatko liikuntaa? Oletko aina ollut ns. liikkuvaista tyyppiä vai oletko vasta hiljattain aloittanut?
- Vaihtelee todella paljon, riippuu esim. siitä miten pitkä matka on kouluun ja menenkö matkan bussilla, mitä harrastan jne. Tällä hetkellä kävelen n. 40- 90 minuuttia päivässä. Tarkoituksenani on aloittaa myös kuntosalilla käyminen. Tietysti silloin kun liikuin useita tunteja päivässä ja harrastin aktiivisesti ratsastusta, painokin oli alle 60 kg:n. En kuitenkaan ole koskaan harrastanut liikuntaa pitääkseni itseni laihempana, ei vaan riitä mulle motivaatioksi.
- Olen herkuttelija henkeen ja vereen. Rakastan kaikkea ruokaa. Joskus tulee kausia, että mätän salaattia ihan vaan koska se maistuu niin hyvältä, joskus sitten syön parikin suklaalevyä päivässä. En ole vieläkään päässyt täysin kärryille siitä mistä tämä johtuu, joten oletan että osittain se on sitä että kroppani kertoo minulle mitä tarvitsee (eli joskus vitamiineja, joskus rasvaa), ja osittain se on tunnesyömistä (eli vaihtelee mielialojen mukaan).
Tiedostan senkin, etten voi jatkaa näin loputtomiin, mutta nautin vielä tästä nopeasta aineenvaihdunnasta niin pitkään kuin mahdollista.
- Painan 63-64 kg ja pituutta 171 cm. Olen painanut enimmilläni kolme vuotta sitten noin 72 kg. Sitten laihduin yli kymmenisen kiloa, mutta paino nousi ja oli pitkään 66-67 kg. Yläasteella varmaan painoin viimeksi alle 60 kg.
- Vähemmän kun haluaisin. Yritän väh. 1-2 kertaa viikossa harrastaa tunnin hikiliikuntaa.
- Herkuttelen kyllä, mutta syön aika terveellisesti muuten.
178 ja 62 kg. 4 pientä lasta. Paino on aina raskauksien jälkeen palannut nätisti tähän lukemaan.
Herkuttelen liikaa, mutta urheilen jonkin verran ja kokonaiskalorimäärä pysyy hyvin aisoissa, en ole kovin suuriruokainen.
Olen 174 cm, painan nyt 99,5 kg, naimisiin mennessä 58 kg ennen ensimmäistä raskautta 62 kg.
2. Harrastan liikuntaa tällä hetkellä normi arkitouhuamisen lisäksi 2 x vko salilla, ihan kunnolla kyllä, 1½ h. Vielä muutama vuosi sitten niiden kahden kerran lisäksi uin 2 x vko 60 min. En ole koskaan ollut mikään himourheilija, olen aina kävellyt paljon ja pyöräillyt, siis kulkenut paikasta toiseen näin ja tykännyt pelata pelejä, sählyä pääasiassa nuorena ja nuorena aikuisena. Kaikenlaisia lajeja olen lapsena pelaillut tai harrastanut aina jonkun aikaa, mutten mitään paria vuotta pidempää, yleensä aikataulukonflikteista johtuen ja mikään ei ole ollut sellainen ehdoton rakkaus.
3. Olen tunnesyöppö, ilo, suru, ahdistus, stressi, palkinto... Suurimpana syömisen aiheuttajana kuitenkin väsymys, 4 lapsen kanssa, joilla kaikenlaisia haasteita, univelkaa on kertynyt aika paljon... Tunteisiin voisin syödä terveellistä herkkua, rakastan hedelmiä ja raakoja kasviksia, voisin syödä niitä pelkästään, mutta väsymykseen jostain syystä pitää saada suklaata tai jotain tosi epäterveellistä. Söin paljon terveellisemmin ennen miestä, käytännössä olin kavissyöjä, en syönyt ollenkaan karkkia ja tosi tosi harvoin muitakaan herkkuja paitsi jäätelöä. Jäätelö on ollut aina mun pahe. Miehen ruokatottumukset oli toiset, molemmilla on muuttunut lähemmäs toisiaan, syö nykyään salaattia ja keittoa, mutta mä syön myös lenkkimakkaraa ja lihapullia...
-167cm/56kg. Nuorempana tais olla jotai 62, ellen väärin muista.
-En harrastan muutakuin koiran kanssa iltalenkki 1h.
-Herkuttelen, mutta syön mielestäni ihan terveellisesti.
173/59 Kg. 14 vuotta sitten, eli 18v. Painoin 57 kg.
harrastan juoksua, mutta aiemmin en liikkunut kauheasti.
Herkuttelija olen, en mieti mitä ja kuinka paljon laitan suuhun.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:58"]
Kysymykset:
1. Paino 64kg, pituus 168cm. Kahdenkympin alkupuolella painoin noin 55kg. Yläasteella ja lukion alussa 49kg.
2. Olen aina tehnyt pitkiä kävelylenkkejä. Urheilua harrastanut kausittain, välillä zumbaa, kahvakuulaa, kuntosalia yms. Tällä hetkellä juoksen kävelyn lisäksi.
3. Olen molempien yhdistelmä. Pääsääntöisesti suunnittelen ruokani monipuolisesti ja terveellisesti. Sorrun kuitenkin herkutteluun viikottain talvella, kesällä taas harvemmin.
Minä: 175cm, n. 70kg ja alan olla jo vähän tuhti. 10v sitten painoin 8kg vähemmän ja olin "sopiva". Takana 2 raskautta, mutta kilot eivät ole jääneet raskauksista ( vaan johtuvat liikkumattomuudesta ). Nyt tavoitteena pudottaa 4kg painoa kesään mennessä. Tiukkaa tekee.
[/quote]