Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko elossa, entä järjissäsi, jos "tulosi" olisivat 400 euroa/kk?

Vierailija
19.11.2020 |

Muutama tuntemani ihminen, jotka "saavat sentään" sata euroa enemmän kuussa, yksi juo yskänlääkettä, toinen käsidesiä, kolmas tykittää subua suoneen,jne.
Mukavaa eloa sivistysvaltio Finlandiassa:).

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen opiskelijan tulot sitä luokkaa. Minullakin.

Vierailija
2/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siksi mä oöen mieheni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,a satanen enemmän kun nyt. Voishan siinä järki mennä jos tulot noinkin paljon nousisi

Vierailija
4/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Elän nytkin 400 euron menoilla vuokranmaksun jälkeen. Nettotuloistani laitan heti tonnin osakkeisiin ja vuokran jälkeen ruokaan ja muuhun jää se 400 euroa.

Vierailija
5/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo on mahdollista? Eikö työttömyyspäivärahakin ole yli 700 euroa kuukaudessa? Ja saa kai opintotuenkin päälle asumistukea ja toimeentulotukea?

Vierailija
6/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne oivat joskus. Siis siitä asuminen pois jne. Lainalla elin. Nytkään ei jää 400 ruokaan ja muuhun asumisen jälkeen.

Elossa vielä jos tämän pystyt lukemaan, järjissäni en.

Vierailija
7/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kotihoidontukea 300e ja lapsilisät 199e. Ei ollut ongelmia.

Vierailija
8/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pienet tulot oikein ole mahdolliset Suomessa, ellei siis ole jotenkin ajanut itseään tilanteeseen, jossa ei ole riittäviin tukiin oikeutta.

Vierailija
9/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan ostaisi yskänlääkettä sillä 400eurolla.

Vierailija
10/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tarvitse selitellä työkkärille mitään.

Vierailija
11/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista? Eikö työttömyyspäivärahakin ole yli 700 euroa kuukaudessa? Ja saa kai opintotuenkin päälle asumistukea ja toimeentulotukea?

Työmarkkinatuki on 689e.kk.Lapsilisä 199e.kk. Tästä 5-hengelle jää useinkin juuri tuo 400e.kk käteen.Kyllä olemme vielä hengissä kaikki ja järjissämme. Vaikka äitinä on vaikeaa kyllä. Emme saa tt-tukea.

Vierailija
12/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole yli 700e, siitä lähtee vielä verot, tilile tulee 538e ja siitä vuokran omavastuu osuus asumistuen jälkeen jos sitä saa.

Vierailija
13/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 689e.kk.Lapsilisä 199e.kk. Tästä 5-hengelle jää useinkin juuri tuo 400e.kk käteen.Kyllä olemme vielä hengissä kaikki ja järjissämme. Vaikka äitinä on vaikeaa kyllä. Emme saa tt-tukea.

Tt-tukea ette ilmeisesti saa varallisuuden takia, eli tässäkin tapauksessa on oma valinta kituuttaa noin pienillä tuloilla.

Vierailija
14/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä kuussa tulot 199e.

Vierailija
15/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan, koska viimeiset 2,5 vuotta olen tullut toimeen 530 eurolla kuukaudessa ja suuren osan tuostakin ajasta leikatulla työmarkkinatuella eli 470 eurolla kuukaudessa; keskimäärin satanen meni tuosta sähkölaskuun. Tuo oli sentään parannus siihen, että ennen tuota olin melkein vuoden kokonaan tulottomana.

Nyt sähkön ja asumisen maksaa kunta. Käytössä on alle kymmenen neliön vetoisa koppi, jossa ei ole omaa ikkunaa, vessaa, suihkua tai keittonurkkausta. Kieltämättä on käynyt mielessä, että jos olisi rahaa, voisin ryhtyä vaikka alkoholistiksi. Jokin pakokeino tästä todellisuudesta on ennen pitkää löydettävä.

Vierailija
16/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pienet tulot oikein ole mahdolliset Suomessa, ellei siis ole jotenkin ajanut itseään tilanteeseen, jossa ei ole riittäviin tukiin oikeutta.

Ajanut, kuten ostamalla onistusasuntoa.

Vierailija
17/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

About noin on ollut jo muutaman vuoden. Hieman tekee tiukkaa mutta vielä ihan kunnon kansalainen oon.

Vierailija
18/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa olen, järjissänikin, mutta tuo aika jätti trauman, pitkää työkyvyttömyyttä ja silmittömän vihan. Se viha herättää ajatuksia - olen rauhanomainen ihminen ja mun vihani ei eskaloidu väkivallanteoiksi. Kaikki eivät kuitenkaan ole yhtä rauhanomaisia kuin minä. Mitä yhteiskuntarauhallemme tekee se, että ihmisiä kohdellaan kuten minua on kohdeltu?

Vierailija
19/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä nyt muka oikeasti on jotkut parin sasan tulot, eikä mitään myytävää omaisuutta?

Vierailija
20/69 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija ei saa toimeentulotukea, koska opintolaina katsotaan tuloksi, vaikka sitä ei olisi hakenutkaan. En tiedä voiko opiskelija saada toimeentulotukea, jos on hakenut opintolainaa, mutta ei ole sitä saanut.

Opiskelija voi saada toimeentulotukea ainoastaan silloin, jos opintotukikuukaudet loppuvat kesken opiskelujen, eikä ole puolisoa, jonka tuloilla voisi elää.