Ihmisten suhteellisuudentajuttomuus tulee hyvin esiin sellaisten yhteiskunnallisten ongelmien edessä kuin sudet ja koronavirus
Jossain periferiassa jonkun metsäläisen penska voi pienellä todennäköisyydellä joutua suden suuhun --> vaaditaan kriisikokouksia ja susien kannanhoidollista metsästystä, mutta mieluummin kaikki sudet hävitetään luonnosta.
Koronavirus tappaa pienen osan tartunnan saaneista, etupäässä heikkokuntoisia vanhuksia --> rajoitteet päälle, lisää rajoitteita, hysterisointia, maskit, turvaväkut, desifiointiaineet, hamstrataan kaupan hyllyt tyhjiksi, jatkuvaa pelottelua 24/7 median taholta jne.
Kommentit (23)
Pitääkö se metsäläisen penska suden syödä ensin, ennen kuin kannanhoidollisia toimenpiteitä kaupunkilaisen sudenhalaajan mielestä saa tehdä? Homma on vaan niin, että susia on tullut enemmän kuin ennen oli, ja aavistelen, ettei ole kaukana se kun pikkulapsen syövät. Koiria on tälläkin seudulla mennyt jo kymmeniä. Tulevat lähemmäs ihmisasutusta, kuin koskaan ennen minun elinaikanani 40 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se metsäläisen penska suden syödä ensin, ennen kuin kannanhoidollisia toimenpiteitä kaupunkilaisen sudenhalaajan mielestä saa tehdä? Homma on vaan niin, että susia on tullut enemmän kuin ennen oli, ja aavistelen, ettei ole kaukana se kun pikkulapsen syövät. Koiria on tälläkin seudulla mennyt jo kymmeniä. Tulevat lähemmäs ihmisasutusta, kuin koskaan ennen minun elinaikanani 40 vuodessa.
Kyllä niitä susia on aiemmin ollut enemmän. Ei koko maailmassa ole nykyään kuin n. 100 000 sutta arviolta. Ja tässä luvussa on siis kaikki sudet koko Amerikan mantereelta, Euroopasta ja Aasiasta.
On minusta hyvin ikävää jo sekin, että sudet syövät ihmisten rakkaita koiria. Tai lampaita jne.
Ja koronaa pelkään. Se vanha äitini on minulle hyvin rakas, enkä nyt itsekään haluaisi kuolla.