Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä työpaikassa sais aina heinäkuun ja joulun välipäivät lomaksi? ov

Vierailija
20.03.2014 |

Oli taas henkilöstöpalaverissa keskustelut kesälomista, enkä taaskaan saanut haluamaani heinäkuuta lomaksi. Joulun välipäiviksi on myös lapsettoman tässä paikassa turha yrittää saada lomaa, koska loppuvuosi on kiireistä ja perheelliset menee aina edelle. On mullakin v***u perhe, ja olis kiva viettää joulun välipäivät perheen kanssa, mutta se ei vaan onnistu, kun välimatkaa työpaikkaan on yli 100 km.

Joo, työpaikkani on perseestä, joten siksi kiinnostaakin, missä paikoissa ja millä aloilla voisi aina saada joulun välipäivät ja ainakin joka toinen vuosi heinäkuun lomaksi? Eli ei mitään vuodenvaihdekiireitä tms. sais olla. Tradenomin paperit löytyy, halukkuutta lisäkoulutukseen myöskin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun tai lukion opettajana.

Vierailija
2/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen perhepäivähoitaja.

Vierailija
4/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on kiertävät lomat ja minustakin on väärin, että sinkun/laspettoman pitää aina olla se joka joustaa. Itse olen joustanut pätkätyöläisenä lähes aina, mutta se on eri asia, kun työpaikka vaihtuu. Itsellä on lapsia, jotka nyt ovat jo isoja.

Vaihtoehtoja on kyllä, esim. oma yritys. Itse olen pienessä insinööritoimistossa, jossa pistetään vaan lappu luukulle, jos kaikki haluavat lomalle samaan aikaan. Heinäkuu ja joulun välipäivät on alalla hiljaista, joten se ei ole ongelma. Koulut, mikä tahansa homma missä tahansa kouluasteella ala-asteelta yliopistoihin. Tainneet kesäyliopistotkin viime aikoina vähentyä. 

Vierailija
5/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muita mieleen kuin opettajan työ. Peruskoulun, lukion tai amiksen.

Miksei teillä ole kiertäviä lomavuoroja?

Vierailija
6/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota saikkua heinäkuussa ihan kiusaks.

Vierailija
7/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina joulun ja uuden vuoden välipäivät vapaita ja muulloinkin on lomapäiviä. ja mulla on koko työurani aikana ollut heinä- ja kesäkuut vapaita.

siitä vaan hakemaan eu-virkamieheksi

Vierailija
8/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää olla ensinnäkin sellainen ala, missä ei ole sesonki tuona aikana. Ja toisekseen jos on vielä sellainen paikka, missä ei ole (juurikaan) asiakaspalvelua, niin sitten ei ole kiinni muiden työntekijöiden lomistakaan, kun koko lafka voi olla vaikka suljettuna, jos kaikki ovat lomalla.

Useimmilla kuntatyöpaikoilla onnistuu aika hyvin nuo ajat. Moni paikkahan on heinäkuussa kiinni.

Vierailija
9/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa. :) Aina. Mitään muuta ei sitten saakaan. Ja sekös sitten vituttaa kun ei se mies saa koskaan sitä heinäkuuta lomaa. Että puolensa ja puolensa.

Vierailija
10/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi! Kaikki mun tietämät sairaaloissa yms. työskentelevät ovat aina lomalla heinäkuun. Joulun välipäiviksikään en usko että julkisella puolella tulee käyntejä, eikös silloin ole terveyskeskukset yms. pyöri aika lailla minimimiehityksellä. Ja yksityinen terapeutti saa totta kai päättää lomiensa ajankohdat vapaasti.

Vierailija
11/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnallinen pph Vantaalla ja lomaa oli 20.12.13-6.1.14 ja viikko 8 ja toinen pääsiäisviikko ja  8 viikkoa kesällä. Vuosilomista ja tasausvapaista tulee noi vapaat.

Vierailija
12/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksoilla

Vierailija
13/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoilla on usein aika vapaat käden lomien valinnassa. Tosin heinäkuussa saattaa olla konferensseja ja välillä rahoitushakemusten ja projektien määräajat pakottavat olemaan töissä. Mutta syynä on silloin oma työ, eikä se, että joku muu on lomavuorossa.

Vierailija
14/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitajana

Vierailija
15/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetustehtävissä.

Vierailija
16/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on näyttää toteen, että lomatoiveitasi ei oteta huomioon siinä missä muutkin, niin ota yhteys luottamusmieheesi tai liittoosi. 

Vierailija
17/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla ja varmaan muuallakin, missä asiakkaat ovat yrityksiä.

Vierailija
18/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valtion virastossa saa yleensä aina kaikki loman silloin, kun haluaa. Tosin ainakin meidän yksikössä myös lomatoiveet menee aika hyvin ristiin. 

Vierailija
19/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen ajojärjestelijät (esim. raskaan liikenteen) kun heillekin kuten kuskeille kertyy "pekkasia" (vapaapäiviä jotka eivät liity lomiin/sairaslomiin kun on pitkät työvuorot) aika paljon. Ei tietysti joka vuosi saa jussia ja joulua vapaaksi mutta edes joka toisen.

Vierailija
20/46 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla, asiakkaatkin ovat lomalla tuolloin. Kesällä oikeastaan hiljenee kesäkuun puolestavälistä ja hiljaista aikaa kestää elokuun puoleen väliin. Nyt jo mietitään projekteissa että pian alkaa lomat pyörimään :)