Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suurinosa pikkukoirista räksyttää ihan kaikkea??

Vierailija
20.03.2014 |

Naapurissamme (omakotaloja) vierailee ajoittain tuollainen terrieri ja räksyttää ihan kaiken ulkona olo ajan. Räksyttää, meitä, meidän koiraa, ohikulkijoita, ihan seku vain vaikkei ulkona olekaan muita kuin se. Raskasta kuunneltavaa. Onneksi nuo vierailut ei kestä useinkaan montaa päivää, mutta miksi ei opeteta olemaan haukkumatta?

Tuskin olisi kivaa jos meidänkin iso koitra louskuttais kaiken aikaa pihalla ollessaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:39"]

"T. Sakemannin ylpeä omistaja, jolle kukaan ei uskalla sanoa tai edes katsoa päin kun lenkillä koiran kans on, VAIKKA koira käyttäytyy täysin mallikkaasti, eikä edes piittää niistä räksyttävistä ja murisevista rakeista joita myös ulkoilutetaan."

Taas osoitus koiranomistajien typeryydestä. Kehtaat vielä ylpeillä sillä, ettei suhun päin uskalleta edes katsoa? Mua ainakin hävettäisi ja helvetisti. Ja muuten, minä kyllä uskaltaisin katsoa eli vaikka niin luulet, ei kaikki sun koiraasi pelkää.

[/quote]

En ole tuo sakemannin omistaja,mutta ymmärsit väärin mitä hän tarkoitti.

Mullakin on iso koira, hän tarkoitti sitä että jostakin syystä suuria ja varsinkin sp.- ja rottweiler-tyyppisiä koiria pelätään ihan syyttä suotta, vaikka ne miten käyttäytyisivät hyvin ja olisivat lauhkeita kuin lampaat.

Pienten koirien omistajat kiertävät kaukaa, ja vaikka HEIDÄN koiransa raivoaisivat narun päässä suu vaahdossa, niin saattavat jopa kysyä että "eihän toi tee mitään, onko se vihainen". Siis älytöntä.

[/quote]

totuus voikin monella olla se että iso koira on yllättäen käynyt päälle. Täysin kiltiltä ja lauhkealta vaikuttanut tanskandoggi hyökkäsi päällemme kaataen omistajansa ja vetäen tätä perässään. Harvinaista tässä kohtaamisessa oli se ettei omat koirani kerrankaan räksyttäneet yms. Vaan olivat nätisti tien reunassa. Ja kyllä jos omat koirani räyhää, saan ne pidettyä tien sivussa, selkäni takana tms. Vaikka yhdellä kädellä. Ison koiran kanssa ei riitä yksi ihminen jos se päättää lähteä ja liika innokkuus on yhtälailla vaaraksi kun pieniä koiria kohtas koska yksi tassun heilautus voi olla murtuma tai jopa kuolema. En kylläkään itse kysele vastaantulijoilta, tekeekö koirasi jotain vaan keskityn omiini ja seuraan tarvittaessa sivusilmällä onko toinen koira käymässä liian läheiseksi vai ei.

Vierailija
22/26 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoraan räkyttämiseen olekaan. Mutta jos koira haukkuu se on helpompi opettaa hiljaiseksi jos sitä kiinnostaa mitä mieltä omistaja on. Jos ei kiinnosta ja on jalostettu räkyttämään niin on vaikea opettaa hiljaiseksi.

Oletko tästä eri mieltä? En siis tarkoittanut noin kuin ymmärsit.

T. 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tiedä, miksi miedän fifi on alkanut haukkumaan... Lähes kolme vuotta oli ihan ns hiljainen koira, haukkui vain tietyssä leikissä ja joskus muuten.

Nykyään se haukkuu kaikki ovenpimpottajat, jos tulee yllättävä ääni jostain, ulkona osalle koirista jne. En tajua miksi, kun kuitenkin ennen oli niin hiljainen...

Eli tämä on koulutettu, osaa ja tottelee kyllä kaikkea, mutta haukkuminen, huoh, en ainakaan vielä ole osannut poisopettaa.

Vinkit ovat kyllä tervetulleita!

Vierailija
24/26 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:39"]"T. Sakemannin ylpeä omistaja, jolle kukaan ei uskalla sanoa tai edes katsoa päin kun lenkillä koiran kans on, VAIKKA koira käyttäytyy täysin mallikkaasti, eikä edes piittää niistä räksyttävistä ja murisevista rakeista joita myös ulkoilutetaan."

Taas osoitus koiranomistajien typeryydestä. Kehtaat vielä ylpeillä sillä, ettei suhun päin uskalleta edes katsoa? Mua ainakin hävettäisi ja helvetisti. Ja muuten, minä kyllä uskaltaisin katsoa eli vaikka niin luulet, ei kaikki sun koiraasi pelkää.

[/quote]

Tuolla en ylpeillyt sitä että muhun ei uskalleta edes katsoa, vaan ylpeilin että mulla on iso koira joka käyttäytyy paljon paremmin kuin pikku räksyttäjät, tai jotkut isommat koirat. Mua vituttaa se että sakemanneilla on se maine että ne on jotain tappajakoiria, niinku olen aika monta kertaa saanut kuulla. Ja sen takia monikaan ei uskalla oman koiran edes tutustua meidän koiraan, eikä edes mua katsoa ku ilmeisesti pelkäävät että saattaa se koira siinäkin tapauksessa tappaa sekä toisen koiran että sen omistajan.

Toi sakemanni on pennusta pitäen opetettu siihen et lapset on saanu telmuta sen kanssa eikä koira välitä mitään. Suvussa on myös niitä chihuahua koiria miehen siskoilla, ja toisen siskon 2 koiraa on kasvatettu koirana ei vauvana ja ne onki kunnon koiria. Toisen siskon koira onki sit lellitty ku pahainen pikkuvauva ja se räkyttää ihan kaikkea, mut mitä meidän sakke tekee... Laittaa maate ja odottaa että se räksytys loppuu ja koira uskaltaa tulla luokse. Ja niiden toisten chihijen kans se leikkii innoissaan ku ne ei räkytä eikä pelkää. Että näin. En siis ylpeile sillä että mun koiraa pelätään, vaan sillä että mun koira on hyvin koulutettu! :) T. Se ylpeä sakemannin omistaja

Vierailija
25/26 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 19:04"]

Mäkään en tiedä, miksi miedän fifi on alkanut haukkumaan... Lähes kolme vuotta oli ihan ns hiljainen koira, haukkui vain tietyssä leikissä ja joskus muuten.

Nykyään se haukkuu kaikki ovenpimpottajat, jos tulee yllättävä ääni jostain, ulkona osalle koirista jne. En tajua miksi, kun kuitenkin ennen oli niin hiljainen...

Eli tämä on koulutettu, osaa ja tottelee kyllä kaikkea, mutta haukkuminen, huoh, en ainakaan vielä ole osannut poisopettaa.

Vinkit ovat kyllä tervetulleita!

[/quote]

Kuin näppikseltäni, eli vinkkejä ottaisin minäkin vastaan!

Vierailija
26/26 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso koira, joka ei turhia hauku, paitsi toden tullen, mutta meidän pieni koira räksyttää turhan paljon. Sanoisin että kyseessä on ns.pelkoagressiota.