Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä tuuli ulkona. Ärsyttää, kun pitää mennä lasten kanssa ulos tänään vielä monta kertaa

Vierailija
19.11.2020 |

Satoikin vielä äsken. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko mennä? Meillä koirakaan ei halua tuonne ulos, kuin nopealle pissakäynnille pari kolme kertaa. Olisin valmis sen kanssa lähtemään, mutta aina siinä vaiheessa, kun astutaan ovesta ulos, se pysähtyy ja katsoo minua kuin kysyäkseen, että "oletko ihan tosissasi?"

Mistä saa tuollaisia koiria?

Kyselee nimimerkki juuri myrskyssä narunjatkeena kaksi tuntia ja koira pettyi kun lenkki loppui ”kesken” 😐

Vierailija
22/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa mukaan lujan sateenvarjon, voi avata sen ja lentää sen varassa tuulen viemänä kauas pois, uuteen uljaaseen elämään. Muista vilkuttaa paikalle jääville ressukoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää sisälle, jos ei ole mitään pakollista menoa. Ulkoilu sateessa ja myrskyssä voi olla hauskaa, mutta aina ei ole pakko jaksaa. Maailma ei kaadu siihen, jos joskus viettää päivän sohvalla. Lapset varmasti keksisivät jotain hauskaa myrskybongailua ja lätäköissä hyppimistä ulkona ja se voisi piristää kaikkia, mutta ei kannata ottaa stressiä.

Täälläkin tulee räntää ja vettä ja tuulee kovasti. Olen maannut viltin alla koko päivän. Lähden ehkä kävelylle katsomaan aaltoja rantaan, jos se piristäisi vähän.

Vierailija
24/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole tavannut koska teet töitä lasten kanssa joten sinä luulet että kaikki lapset rakastaa olla ulkona säällä ku säällä..oikeesti toi ei mee niin..lapset on myös erillaisia ja just nämä jotka ulkoilee säällä kuin säällä niin on kasvatettu siihen aikoinaan..olen kiitollinen omalle päiväkodilla missä lapsia ei väkisin viedä ulos jos sataa ja tuulee kovasti..ja näin sairastuteta niitä flunssaan..

Meinaatko, että se flunssa hyppää sieltä vesilammikosta sun lapsen nenään? Kyllä päiväkodeissakin ulkoillaan joka säällä. Yleensä vanhemmat ovat hyvin iloisia tästä. Lapset saaneet raitista ilmaa. Sulla taitaa olla omassa asenteessa vikaa. Ei mikään ihme, että tulee juuri näitä laiskoja lapsia, jotka vaan makoilee ja pelailee ja läskistyy.

Yrittäkää muutkin uskoa, että flunssa johtuu viruksesta (niin kuin koronatautikin koronaviruksesta). Ulkoa sen saa epätodennäköisemmin kuin sisältä. Ulos meneminen on pukeutumiskysymys, ja juuri tuota pukeutumista olisi hyvä opettaa lapsille. 

Se on kyllä totta, että lapset ovat erilaisia. Eivät kaikki lähde mielellään ulos. En minäkään lapsena lähtenyt, enkä aikuisenakaan. Toisaalta, jos siellä on kivaa tekemistä, voi ulkona olla hyvinkin hauskaa säässä kuin säässä. Lähteminen on usein vaikeitna.

Vierailija
25/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ilma kyllä muistuttaa Jätkäsaarelaista maantieteestä, Kalasatamassa tainnut olla tänään samaa ongelmaa.

Onneksi ei tullut lähdettyä pyörällä töihin.

Vierailija
26/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi aloittajalle: pakko ei ole kuin kuolla. Ja maksaa verot jos ei osaa kiertää niitä.

Vierailija
27/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan voisi mennä lenkille,ulos terveenä!.tv. liikuntarajoitteinen.

Vierailija
28/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solmi narulla reikätiiliä lastesi vaatteisiin. Niin eivät lähde tuulen mukana lentoon.

Vierailija
29/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on pakko mennä? Meillä koirakaan ei halua tuonne ulos, kuin nopealle pissakäynnille pari kolme kertaa. Olisin valmis sen kanssa lähtemään, mutta aina siinä vaiheessa, kun astutaan ovesta ulos, se pysähtyy ja katsoo minua kuin kysyäkseen, että "oletko ihan tosissasi?"

Mun koira samanlainen :)

Vierailija
30/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa tuuli, mutta sade haittaa silloin kun ei tule taukoja ja kuivat vaatteet loppuu kesken. Sadekaan ei haittaa silloin kun vaatteet ehtivät kuivua välissä. Nyt tarvitsisin uuden takin lisävaihtotakiksi, niin silloin 1 olisi aina kuivana.

Vierailija
31/37 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaan voisi mennä lenkille,ulos terveenä!.tv. liikuntarajoitteinen.

Siellä voi nyt tulla uusia liikuntarajoitteisia kun oksat ja puut kaatuvat päälle. 60 000 on ilman sähköä, ei tämä mikään vitsi ole.

Vierailija
32/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pukeutumiskysymys. Onhan se marraskuun jääkylmä vesisade ja tuuli tosi ikävää jos päällä on joku tarjousmarketin poistorekin tuulipuku joka laskee veden ja tuulen läpi iholle asti. Kunnon goretex -kankainen kuoripuku suojaa vesisateelta ja tuulelta tosi hyvin. Ei haittaa yhtään vaikka tuulee kovaa ja vettä ropisee kuin Esterin p..stä vaatteita vasten. Kunnollinen lipallinen huppu suojaa myös niskan ja kasvot inhottavalta kylmältä sateelta. Kun alle pukee lämpimän välikerroksen niin on ihanaa ulkoilla kuivana ja lämpimänä kun on suojassa sateelta ja tuulelta. Mulla Haglöfsin puku on tosi hyvä ja monella valmistajalla on hyviä asuja. Kannattaa kysyä myyjältä omiin tarpeisiin sopivaa asua.

Vierailija
33/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan voisi käyttää paremmin vaikka tekemällä ruokaa tällä kelillä.

Vierailija
34/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tuollaisia koiria?

Kyselee nimimerkki juuri myrskyssä narunjatkeena kaksi tuntia ja koira pettyi kun lenkki loppui ”kesken” 😐

Kokeile sellaista koiraa, jolla on isot ja avoimet pystykorvat, joissa ei ole pitkää karvaa suojana. Minulla oli ennen tuollainen koira, ja se ei voinut sietää sateella ulkoilua, koska niihin korviin satoi sisään :D

Vierailija
35/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisateesta ei tarvitse nauttia mutta sen voi ottaa säänä muiden joukossa. Puetaanhan talvellakin sään mukaiset vaatteet päälle. Ihan käsittämätön asenne joillakin kun heti jos vähänkin sataa vettä tai on tuulisempaa niin ulos ei voi mennä ollenkaan. Sillä asenteella saa Suomen syksyssä viettää aika monta leffapäivää. Epäilen että kyse on enempi siitä että sohvalla makaaminen vain kiinnostaa enemmän kuin happihyppely ulkona. Sateesta saa sitten oivan tekosyyn pysyä sisällä. Kun tämä opetetaan lapsille jo pienestä pitäen niin sitten lapsistakin tulee ulkoilun suhteen samanlaisia nynneröitä.

Vierailija
36/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan voisi käyttää paremmin vaikka tekemällä ruokaa tällä kelillä.

Miten se säähän liittyy? Ruokaa pitää laittaa joka päivä eikä se sulje pois ulkoilun tarpeellisuutta. Molemmat voi myös yhdistää: Reippailee ensin kävellen kauppaan hakemaan ruokatarpeita ja sitten kokkailee:-)

Vierailija
37/37 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih, olen ollut monta kertaa vastaavassa tilanteessa. Hyvillä varusteilla selviät kyllä ja lopulta myrskystä voi nauttia enemmän kuin jatkuvasta sateisen harmaasta säästä. Kuuntele ja haista tuulta! Kiva tulla sitten sisälle! Hyvä jos ei tarvitse pelätä kaatuvia puita...

Juuri noin! Mitä kurjemmassa kelissä ulkoilee niin sitä mukavampaa on tulla sisälle ja nauttia lenkin päälle kuppi kuumaa juotavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä