Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä alkoi Oriflame-myyjäksi, loppuuko ystävyys?

Vierailija
19.11.2020 |

Vanha ystäväni jonka kanssa tapaamme muutaman kerran kuussa, alkoi puolisen vuotta sitten myydä Oriflame-kosmetiikkaa. Nyt hänen arkensa koostuu palsuista, miiteistä ja bisneksistä, vaikka en usko että sillä tienaa.

Minua ärsyttää se, että joka kerta nähdessämme saan kuvastoja, tarjouksia ja henkilökohtaisen tuote-esittelyn. En tykännyt tuotteista joita ostin, tuoksut on voimakkaita ja mun mielestä Essence tekee halvemmalla parempia ripsareita. Jos ostan muita tuotteita tai kieltäydyn tilaamasta, kaveri muuttuu etäisemmäksi ja loukkaantuu.

Onko muilla kokemuksia, korjaantuuko tilanne koskaan vai katkeaako välit Kiinassa tehtyjen halpismeikkien takia?

Kommentit (33)

21/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin kotimaisten pienten yritysten tukemisen järjestämällä näiden tutteiden esittelyä ja kotimyyntiä. Siis laadukkaat tekstiilit, hunajat, marja- ja kalajalosteet, yrtit ja luonnonksmetiikka.

En ymmärrä Intiassa, Kiinassa, Venäjällä, Puolassa ja Ruotsissa valmistettujen tuotteiden tyrkyttämistä. Oriflamen tuotteista 25% alkuperää ei edes kerrota, vaan yhtiö ostaa ties vielä mistä muualta valmiiksi purkitettua tavaraa ja lätkäisee päälle oman voittoprosenttinsa ja kotimyyjän saaman rahan. Tuotepakkauksen sisällön arvo on korkeintaan 5% myyntihinnasta, veikkaan.

Vierailija
22/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Ymmärtäisin kotimaisten pienten yritysten tukemisen järjestämällä näiden tutteiden esittelyä ja kotimyyntiä. Siis laadukkaat tekstiilit, hunajat, marja- ja kalajalosteet, yrtit ja luonnonksmetiikka.

En ymmärrä Intiassa, Kiinassa, Venäjällä, Puolassa ja Ruotsissa valmistettujen tuotteiden tyrkyttämistä. Oriflamen tuotteista 25% alkuperää ei edes kerrota, vaan yhtiö ostaa ties vielä mistä muualta valmiiksi purkitettua tavaraa ja lätkäisee päälle oman voittoprosenttinsa ja kotimyyjän saaman rahan. Tuotepakkauksen sisällön arvo on korkeintaan 5% myyntihinnasta, veikkaan.

Juuri tämä siinä ärsyttää, kun kyseessä on ihan halpiskama. Ja katteen on pakko olla hyvä jos ne häntäpään pikkumyyjät jotain siitä saa. Enemmän menee aikaa kuin saa rahaa.

Ärsyttää myös ajatus että kotirouvatyyliin pitää aina puuhastella jonkin ”hyödyllisen” parissa, ei voi vain nähdä muuten vaan. Oriflame-ystäväni on koko ajan menossa, burnoutissa, illanistujaisissa ja etsimässä lastenhoitoa. Olen parhaimmillaan ottanut lapset meille leikkimään että rouva pääsee tuote-esittelijäksi ja sitten vielä päälle oma esittely kun hakee lapset. Lapset on kyllä ihania.

Koko ajan tulee viestiä että pistä tilaus klo 18 mennessä niin hän hoitaa tilaukset eteenpäin illalla, kun lapset nukkuu ja alkaa bisneksen pyörittäminen. Minusta se on vaan rahan nyhtämistä tuttavilta! En ikinä muuten tulisi tilanteeksi niin huonolaatuista tavaraa. Monelle tilauksesta on ehkä tullut tapa, jonka kokee helppona ja edullisena. Ja kaikki ei uskalla ehkä lopettaa, jos kosmetiikka ei ole niin tärkeää. Mutta minulle on, haluan laatutavaraa ja eettisesti kiitos.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen pyramidi-touhu ole oikeaa yrittäjää nähnytkään. Oikea termi olisi suurin piirtein; provisiopalkkainen pyramidi-vedätyksen jälleenmyyjä & värvääjä.

Vierailija
24/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Juuri tämä siinä ärsyttää, kun kyseessä on ihan halpiskama. Ja katteen on pakko olla hyvä jos ne häntäpään pikkumyyjät jotain siitä saa. Enemmän menee aikaa kuin saa rahaa.

Ärsyttää myös ajatus että kotirouvatyyliin pitää aina puuhastella jonkin ”hyödyllisen” parissa, ei voi vain nähdä muuten vaan. Oriflame-ystäväni on koko ajan menossa, burnoutissa, illanistujaisissa ja etsimässä lastenhoitoa. Olen parhaimmillaan ottanut lapset meille leikkimään että rouva pääsee tuote-esittelijäksi ja sitten vielä päälle oma esittely kun hakee lapset. Lapset on kyllä ihania.

Koko ajan tulee viestiä että pistä tilaus klo 18 mennessä niin hän hoitaa tilaukset eteenpäin illalla, kun lapset nukkuu ja alkaa bisneksen pyörittäminen. Minusta se on vaan rahan nyhtämistä tuttavilta! En ikinä muuten tulisi tilanteeksi niin huonolaatuista tavaraa. Monelle tilauksesta on ehkä tullut tapa, jonka kokee helppona ja edullisena. Ja kaikki ei uskalla ehkä lopettaa, jos kosmetiikka ei ole niin tärkeää. Mutta minulle on, haluan laatutavaraa ja eettisesti kiitos.

Ap

Se että joku tuote ei ole sopinut sinulle ei tarkoita että kaikki tuotteet on laaduttomia.

Vierailija
25/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Ap

Se että joku tuote ei ole sopinut sinulle ei tarkoita että kaikki tuotteet on laaduttomia.

Ei toki, mutta olen nyt puolen vuoden aikana yrittänyt löytää jotain hyvää tuotetta jota voisin alkaa tilata, enkä ole löytänyt. En ole nähnyt kauneustoimittajienkaan arvioissa kuin yhden Oriflamen meikkivoiteen joka lopetettiin. Voi olla että minulla on hankala iho, mutta saan ihan hyviä tuloksia muutamalla luonnonkosmetiikan tuotteella.

Ja edelleen on tosi kurjaa että valmistusmaa on Kiina.

Vierailija
26/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos kaveruus loppuu tuon takia. Sano hänelle että ei kiinnosta. Mä oon ollut myyjänä mutta ei kaveruudet ole sen takia loppunut. 😀

Vierailija
27/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi jos kaveruus loppuu tuon takia. Sano hänelle että ei kiinnosta. Mä oon ollut myyjänä mutta ei kaveruudet ole sen takia loppunut. 😀

No kiva kuulla! Ehkä tämä ajan myötä tästä tasoittuu ☺️

Vierailija
28/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti ap:lta

Vierailija
29/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sinä pitämään esim. Tupperware kutsuja tai alota avon kosmetiikan myynti, sitten esittelet kauheasti niitä ja pidät kutsuja sille ystävällesi. Katso tilaako sinulta mitään

Vierailija
30/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen sanonut, että en osta periaatteesta mitään verkostomarkkinoinnin kautta. Se on mennyt läpi.

Vierailija
31/33 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa valmistetut oriflametuotteet myydään ainoastaan Kiinassa. Sinne ei pääse markkinoille ellei ole oma tehdas siellä.

Oriflamella on monia hyviä tuotteita ja luopui jo ensimmäisenä eläinkokeista. 

Vierailija
32/33 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan liikkua väärissä piireissä kun tuttavissa on esiintynyt useampi verkostomyyjä. Tai liikuin koska ennen pitkää välit väkisinkin viilenee tyrkyttämisen takia. On tullut vastaan Tupperia, Oriflamea, Dermasilia, Cabochon-koruja ja erilaisia, osin itsetehtujä kaula/avainketjuja myyviä tuttuja. Erilaisia ravintolisiä kuten Herbalife joka sitten osoittautui maksalle vaaralliseksi ja jotain aloe-tuotteita kauppaava.  Varmaan muitakin ja sitten tallilla kaikki lisäaineita tai harjoja tms. tyrkyttävät. Tuossa vain osa, varmaan on ollut muitakin. Päälle vielä erinäiset iskät ja äiskät jotka pakkomyy sukkia, karkkeja tai joulukalentereita työpaikalla. 

Useimmat ovat oman kokemuksen mukaan melko painostavia ja päällekäyviä. Ei pelkästään myynnin suhteen vaan olisi pitänyt joko järjestää kotona myyntibileet tai liittyä heidän "tiimiin" jälleenmyyjänä. Näinhän niille kooulutuksissa opetetaan. Rahaa tietenkin tulisi ovista ja ikkunoista. Sitten kun sanot ettei tällä kertaa ole tarvetta tai ettet halua tilata ollenkaan niin suututaan. 

Vierailija
33/33 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ap näin viiden vuoden jälkeen, menikö ystävyys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän