Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä alkoi Oriflame-myyjäksi, loppuuko ystävyys?

Vierailija
19.11.2020 |

Vanha ystäväni jonka kanssa tapaamme muutaman kerran kuussa, alkoi puolisen vuotta sitten myydä Oriflame-kosmetiikkaa. Nyt hänen arkensa koostuu palsuista, miiteistä ja bisneksistä, vaikka en usko että sillä tienaa.

Minua ärsyttää se, että joka kerta nähdessämme saan kuvastoja, tarjouksia ja henkilökohtaisen tuote-esittelyn. En tykännyt tuotteista joita ostin, tuoksut on voimakkaita ja mun mielestä Essence tekee halvemmalla parempia ripsareita. Jos ostan muita tuotteita tai kieltäydyn tilaamasta, kaveri muuttuu etäisemmäksi ja loukkaantuu.

Onko muilla kokemuksia, korjaantuuko tilanne koskaan vai katkeaako välit Kiinassa tehtyjen halpismeikkien takia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmaan nyt katkeaa, ei sille voi mitään. Kokeile suositella ystävällesi Myllyhoitoa, se varmaan omalla tavallaan ratkaisee tuon tilanteen teidän välillänne. 

Vierailija
2/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää myyjät on myös työpaikoilla rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos ystävyys katkeaa tuohon.

Ymmärrän jos kaverisi innostuu uudesta työstään. Ja ilman inspiraatiota ei suoramyynti onnistu.

Kerro ettet ole innostunut ostamaan. Hänen pitää etsiä asiakkaat muualta.

Vierailija
4/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väärä paikka keskustella aiheesta kun moni myyjä on mamma 😃

Vierailija
5/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos suoraan ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan? Suoramyyjän ammatitaitoon kuuluu mielestäni se, ettei sekoita työ- ja yksityisasioita koko ajan keskenään. Näin ei välttämättä heitä kouluteta,vaan kehotetaan liian usein tyrkyttämään joka käänteessä tuotteita - mikä on omiaan pilaamaan suoramyynnin mainetta ja katkaisemaan suhteita ystäviin, kun hermostuvat.

Ammattimaista mun mielestäni olisi, että hän ei joka käänteessa tuputtaisi sulle mitään, vaan ehdottaisi, että vaikka emännöit kutsuja, joissa tuotteita esitellään.  Silloin se tilanne olisi selkeästi esittely- ja myyntitilanne, ja ystäväsi pääsisi tekemään työtään. Sitte sovitte, ettei muuten tyrkytellä  tuotteita. Oriflamellahan on hyvät nettisivutkin, joita voi itse katsella kaikessa rauhassa.

Sopikaa pelisäännöt. 

Usein ystävällinen, suora puhe ei katkaise välejä.

Vierailija
6/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos suoraan ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan? Suoramyyjän ammatitaitoon kuuluu mielestäni se, ettei sekoita työ- ja yksityisasioita koko ajan keskenään. Näin ei välttämättä heitä kouluteta,vaan kehotetaan liian usein tyrkyttämään joka käänteessä tuotteita - mikä on omiaan pilaamaan suoramyynnin mainetta ja katkaisemaan suhteita ystäviin, kun hermostuvat.

Ammattimaista mun mielestäni olisi, että hän ei joka käänteessa tuputtaisi sulle mitään, vaan ehdottaisi, että vaikka emännöit kutsuja, joissa tuotteita esitellään.  Silloin se tilanne olisi selkeästi esittely- ja myyntitilanne, ja ystäväsi pääsisi tekemään työtään. Sitte sovitte, ettei muuten tyrkytellä  tuotteita. Oriflamellahan on hyvät nettisivutkin, joita voi itse katsella kaikessa rauhassa.

Sopikaa pelisäännöt. 

Olisin järkyttynyt ja panisin välit poikki, jos ystäväni pyytäisi minua pitämään kutsut (tarjoiluineen) että HÄN saisi tyrkyttää tuotteitaan ystävilleni.

Tuollaisen pyytäminen on röyhkeää ja ystävyyssuhteiden ryöstöviljelyä. Siihen loppuisi.

Vierailija
7/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku hurahti joihinkin fitness-lisäravinteisiin. Pari vuotta tiputti niitä, kehui kuinka kilot vaan sulaa vyötäröltä jne. On nyt entistä paksumpi, eikä sano puolta sanaa mistään aamupirtelöstä. Heräsi ilmeisesti kuplastaan ja palasi maan kamaralle.

Vierailija
8/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi lähteä kotimyyntiin, tupperit sun muut, ei ei ei.

Vierailija
9/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnes ja kaverit erikseen.

Noi verkostomarkkinoinnit on rasittavia.

Vierailija
10/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välit viilenee, jos aletaan jatkuvasti tyrkyttää tuotteita ja varsinkin, jos myyntiä yritetään saada negaamisen kautta.

Eräs, ei onneksi kovin läheinen, ystävä alkoi joskus myydä jotain vaatteita, joita myydään kotikutsuilla. Hän alkoi arvostella tyyliäni "rouvamaiseksi" ja jatkoi, että: "onneksi asialle voi tehdä jotain." Juu niin voi, nimittäin ottaa reippaasti etäisyyttä kyseiseen henkilöön. Tyyliini olen tyytyväinen ja olin myös silloin.

Vierailija
11/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa pelisäännöt. 

Olisin järkyttynyt ja panisin välit poikki, jos ystäväni pyytäisi minua pitämään kutsut (tarjoiluineen) että HÄN saisi tyrkyttää tuotteitaan ystävilleni.

Tuollaisen pyytäminen on röyhkeää ja ystävyyssuhteiden ryöstöviljelyä. Siihen loppuisi.

Tunnen itse samoin. Minusta on vaikeaa kutsua kavereita myyjäisiin, nähdä hirveä vaiva ja olla tavallaan vastuussa siitä että ostavat jotain mikä voi olla vielä huonolaatuista.

Kai on sanottava vaan suoraan ja katsottava miten kaveri reagoi. Hän suuttui jo siitä kun sanoin että meikkivoiteen tuoksu on epämiellyttävä ja ripsari liian vetinen ja sottaava. Eihän hän niitä tuotteita valmista. En kyllä käsitä miten ne toimii kenelläkään. Olen kiinnostunut ostamaan vähemmän ja laadukkaampaa.

Ap

Vierailija
12/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oriflame myyjä ja en käsitä miten se vaikuttaa ystävyyssuhteeseen.

Vierailija
13/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suhtautuisin asiaan niin että kyseessä on HÄNEN uusi kiinnostuksenkohde josta hän on innoissaan mutta jos olet tuotteita jo kohteliaisuudesta kokeillutkin niin myyntiyrityksiin yms sanoisin että ei ole tarvetta tällä hetkellä, mitä sinulle kuuluu?

Vierailija
14/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pitäisi lähteä kotimyyntiin, tupperit sun muut, ei ei ei.

En ymmärrä miksei voi nähdä ilman myytävää! Tienasi kukaan edes tuolla mitään, siis pikkutekijät?

Vierailija
15/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää etäisyyttä. Se tuputtaminen on oikeasti ahdistavaa. Minun ystäväni hurahti Tupperwareen, ja sinne jäi. Hän ei halunnut enään nähdä muuten kuin kotonaan, ja siellähän odottikin sitten aina "yllätyskutsut". Kutsuilla painostettiin voimakkaasti tilaamaan ("Joko täytit tilauksen? Täytä vaan reippaasti. Mitä aiot tilata? Nämähän olis tosi kätevät. Tarvitsetko apua tilauksen täyttämisessä?"), ja pitämään kutsuja. Oli todella ahdistavaa, kun olin silloin pienituloinen opiskelija, samoin kuin kaikki muut tuttavani, eivät he olisi maksaneet useita kymppejä muovikipoista, joten mitään kutsuja olisi ollut turha järkätä. Itselläni oli kippoja kaapit täynnä jo ihan äitini ja anopin kaapeista, joten en tarvinnut edes mitään.

Kiva tietenkin että naiset ryhtyvät reippaasti yrittämään, mutta jos tuotettasi ei haluta, niin tuputtamalla se ei haluttavammaksi muutu.

Vierailija
16/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sen varmasti sitten oikein!

Ap

Vierailija
17/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tyrkytä. Jaan esitteitä ja laitan tietoa tarjouksista. Mulla on vakiasiakkaat jotka ostavat 50-100e edestä tuotteita.

Vierailija
18/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tyrkytä. Jaan esitteitä ja laitan tietoa tarjouksista. Mulla on vakiasiakkaat jotka ostavat 50-100e edestä tuotteita.

Käytätkö itse vain Oriflamen tuotteita? Ovatko ne mielestäsi niin hyviä että voit myydä hyvällä omallatunnolla kaikkia myynnissä olevia tuotteita?

Itse olen nyt testannut n. 10 eri meikkiä ja ihonhoitopurnukkaa ja kaikki ovat valitettavasti olleet huonompia kuin ne jotka minulla aiemmin oli käytössä.

Ap

Vierailija
19/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytätkö itse vain Oriflamen tuotteita? Ovatko ne mielestäsi niin hyviä että voit myydä hyvällä omallatunnolla kaikkia myynnissä olevia tuotteita?

Itse olen nyt testannut n. 10 eri meikkiä ja ihonhoitopurnukkaa ja kaikki ovat valitettavasti olleet huonompia kuin ne jotka minulla aiemmin oli käytössä.

Ap

Olen käyttänyt yli 10v oriflamen tuotteita. Eivät kaikki tuotteet tietenkään sovi mutta niinhän se on joka merkillä.

Asiakkaat tilaavat usein samoja tuotteita joten ilmeisesti he tykkäävät niistä.

Vierailija
20/33 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ex-työkaveri hurahti erinäisiin litkuih7n joita sitten kaupitteli. Ostinkin jonkun aikaa mutta oli kyllä ärsyttävää kun lopulta kaikki yhteydenpito oli sitä, että ohessa tyrkytettiin jotain. Lopetin tilaukseni ja jossain vaiheessa hämmästeli asiaa ja olisi halunnut tavata ja esitellä samalla jotain uutta ja ihanaa. Sanoin hänelle että tavata voidaan kyllä, jos se kiinnostaa muutenkin kuin näiden tuotteiden takia. Mitään en nyt tilaa. Ei halunnut sitten tavata, eikä olla sitten oltu yhteydessä enää ollenkaan.

Se tärkeysjärjestys oli sitten sillä selvä.

Mulle on myös valehdeltu, että mennään kahville, ois kiva nähdä ja sitten kun tavataan kahvilassa, saan luennon jostain verkostomarkkinoinnista. Ei tullut sopimusta. Ärsyttää tuo, että tuttavuuden tai ystävyyden perusteella yritetään velvoittaa johonkin tuollaiseen. Olisin mielelläni kuunnellut tuonkin verkostomarkkinoinnin esitelmän, kun olisin tiennyt siitä etukäteen, nyt oli höynäytetty olo. Reilu meininki puolin ja toisin on paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä