Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tänään liputetaan? Älä lunttaa ellet tiedä

Vierailija
19.03.2014 |

Älä katso muita vastauksia, kerro oma tietämyksesi. Ja kerro myös mitä osaat kertoa liputuksen aiheesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä.

Vierailija
2/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canth

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canthin päivä. Ja samalla lienee kirjallisuuteen liittyvät päivä.

Vierailija
4/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aamun lehden, ja tuoreilla oli jo iso juttu Minna Canthista.

Vierailija
5/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:07"]

Älä katso muita vastauksia, kerro oma tietämyksesi. Ja kerro myös mitä osaat kertoa liputuksen aiheesta.

[/quote]ei ainakaan Kalevalanpäivä eikä Runebergin eikä kaatuneiden muistopäivä. Ei lasten oikeuksien päivä. Ei kansainvälinen naisten päivä. Periaatteessa voisi olla miesten päivä, mutta ei sitä kuitenkaan liputettaisi tasa-arvon vuoksi (sarkasmia). Mikähän se voisi olla. Ei tätä kyllä kovin pitkään ole ollut. Aleksis kiven päivä on sykyllä. Josko tämä jotenkin EU:hun liittyisi.

Vierailija
6/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canthin päivä

Vierailija
7/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan tasa-arvon vuoksi kansainvälisen miesten päivän sitten marraskuussa?

t. 6

Vierailija
8/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon päivää. Ja mun synttäreitä... ^-^

Vierailija
9/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pistin jo kasilta lipun tankoon. Teini laittoi koulusta viestiä että on liputuspäivä.

Av- ja wt-mama

Vierailija
10/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne jotka lukee vaikka kielsin aloituksessa. Jos et luntannut, älä vieläkään lunttaa...  Kuka oli Minna Canth? Miksi häntä liputetaan? Mitä hän on tehnyt? 

Lähinnä siksi, että minusta Minna Canth pitäis jokaisen tietää, mieheni ei tiennyt

-ap-

Vierailija
11/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Minna Canth on paskan hailee. Onko tämä taas jotain feminismin tyrkyttämistä?

Vierailija
12/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Minna Canthin teoksia, ja tiedän hänen uransa liikenaisena ja merkityksensä kirjallisen salongin pitäjänä. Olen nuoren esiintynyt harrastajateatterissa hänen Kauppa-Lopo nääytelmässään, ja suosittelisin sen lukemista:-)

Vierailija
13/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cantin päivä..! Jos asutte PK seudulla suosittelen   teatteri Avoimen oven  työmihenen vaimoa. Raikas mutta Canthille uskollinen teos. Niin totta vielä tänäkin päivänä.

Näytelmä on sovitettu todella hyvin ja ikäänkuin vahingossa tulee itse kirjailijastakin tietoa. Mikäli siippa tai itse  on niin sivistymätön ettei tiedä kuka Minna Canth on  niin kipin kapin Avoimiin Oviin.

Vierailija
14/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canth eli joskus 1800-luvulla, meni naimisiin opettajansa kanssa ja joutui siksi keskeyttämään opettajaopinnot. Parille syntyi paljon lapsia, olikohan 6. Minna hoiti kotia ja lapsia ja kirjoitti siinä samalla. Hän jäi nuorena leskeksi pienten lasten kanssa ja lähti yrittäjäksi. Hän otti hoitaakseen isänsä lankakaupan ja sai sen menestymään hyvin ja jotain muitakin bisneksiä hänellä oli ja menestyi kaikissa hyvin. Taisi olla myös ensimmäinen naistoimittaja, ellen väärin muista. Kirjoitti kirjoja, novelleja ja näytelmiä, teki paljon hyväntekeväisyyttä ja ajoi naisten asioita, esim. naisten opiskeuoikeuksia. Siihen aikaanhan nainen ei saanut opiskella esim. yliopistossa.

Köyhää kansaa, Kauppa-Lopo, Työmiehen vaimo..muistuu hänen teoksistaan mieleen. Monta olen nuorena lukenut.

Toisin sanoen, mahtava mimmi ja liputuksen arvoinen!

Vierailija
15/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna Canthin kirjoittamasta näytelmästä "Työmiehen vaimo" nousseen kohun ansiosta suomalainen nainen saa nykyisin pitää itse tienaamansa rahat. Hänen ei tarvitse luovuttaa niitä enää aviomiehelleen, kuten laki määräsi aiemmin. Liputtamisen arvoinen asia.

Vierailija
16/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Näitä naisjuttuja saisi olla enemmän :) Naiset ovat aina heikommassa asemassa, joten olisi hyvä kuulla paljon positiivisia juttuja naisista. Siis kaikenlaisia juttuja: dokkareita, ohjelmia, hyviä elokuvia naisista, haastatteluja tms.

Vierailija
17/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Minna canthin kadulla :).

Vierailija
18/18 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:40"]

Minna Canthin kirjoittamasta näytelmästä "Työmiehen vaimo" nousseen kohun ansiosta suomalainen nainen saa nykyisin pitää itse tienaamansa rahat. Hänen ei tarvitse luovuttaa niitä enää aviomiehelleen, kuten laki määräsi aiemmin. Liputtamisen arvoinen asia.

[/quote]

Tuliko alapeukku joltain mieheltä, joka haluaisi elää vaimonsa siivellä?