Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystäväni maksaa aina meidän molempien ostokset ja ruuat

Vierailija
18.11.2020 |

Mutta minun pitää aina ensin olla maksavinani oman osuuteni, eli ottaa kassalla lompakko esille, sitten mies tulee ja sanoo maksavansa molemmat. Kerran sitten, en näin tehnyt, mies oli silminnähden närkästynyt.
Jotenkin ärsyttää tää näytelmä. Voin ihan hyvin maksaa omat ostokseni itse, tienaan 4000e/kk ja mies kolmin-nelinkertaisesti. Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies laskee kaiken mitä kulutan, yhteiset puoliksi. Reuhaa minulle jos pyydän tuomasn sinappia poprillille, hän ei ainakaan sitä maksa, "maksa itse!" ollaan kyllä köyhiä kumpikin. Hän asuu vanhempiensa kanssa kyllä, eli aumiskulut maksaa joku muu, toisin kuin minulla.

Vierailija
2/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin itse ostokseni ja kertoisin, että pidän kyseistä teatteria naurettavana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mies osaa puhua jos tienaa 20K kuussa? Kysy siltä mikä mättää.

Vierailija
4/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sitä, että et ole vain maksavinasi, vaan oikeasti maksat omat ostoksesi?

Vierailija
5/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Tiedätkö mitä minä luulen? Tuollaiset pelleilijät eivät tienaa enempää kuin sossun luukulta saa.

0/5

Vierailija
6/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin lapsi äitini maksoi ostokset ja ruuat.

Vierailija
7/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö itse ruokaa? Tarjoutuuko mies auttamaan, mutta sanot, ettei tarvitse?

Vierailija
8/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroin vieraissa kirjoitti:

Teetkö itse ruokaa? Tarjoutuuko mies auttamaan, mutta sanot, ettei tarvitse?

Mun luona minä aina tarjoan ja teen ruuat. Mies tarjoutuu aina auttamaan, jos en ole tehnyt ruokaa aikaisemmin jo valmiiksi.

Vierailija
9/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärtänyt mitä siellä kassalla ap:n tapauksessa tyypillisesti tapahtuu ja varsinkaan mikä on ongelma... Ja mikä on tuo ap:n "oma osuus"? Onko ostokset jaettu kahtia ja mies maksaa suurieleisesti aina molemmat? Se kyllä minustakin tuntuisi huvittavalta, jos se aina useasti tapahtuisi. Saattaisin jo kauppaan mennessä kysyä, tuleeko nämä samaan, ihan vaan sillä, ettei tarvitse eritellä ostoksia alun pitäenkään.

Vierailija
10/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärtänyt mitä siellä kassalla ap:n tapauksessa tyypillisesti tapahtuu ja varsinkaan mikä on ongelma... Ja mikä on tuo ap:n "oma osuus"? Onko ostokset jaettu kahtia ja mies maksaa suurieleisesti aina molemmat? Se kyllä minustakin tuntuisi huvittavalta, jos se aina useasti tapahtuisi. Saattaisin jo kauppaan mennessä kysyä, tuleeko nämä samaan, ihan vaan sillä, ettei tarvitse eritellä ostoksia alun pitäenkään.

Kyseessä ei siis aina ole ruokakauppa ja ostokset voi olla henkilökohtaisesti mulle.

Ap.

Vierailija
11/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ruokakaupassa saatan ostaa esim koiranruokaa tai hygieniatarvikkeita, jotka ei mitenkään tule miehen tai yhteiseen käyttöön, siksi olisi luontevaa, että maksan nuo itse.

Ap.

Vierailija
12/14 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei siis aina ole ruokakauppa ja ostokset voi olla henkilökohtaisesti mulle.

Ap.

Siis olette esim. naisten alusvaateliikkeessä, olet kassalla rintaliiveinesi, työtämässä korttia laitteeseen ja miehesi syöksyy viereesi "kyllä minä maksan"... Ja tämä on tapahtunut niin usein, että jo kassalla saatat odotella, että mies tulisi maksamaan ja tästä mies hieman närkästyy.

Onhan tuo outoa käytöstä, mutta eihän me voida tietää, miksi miehesi noin tekee. Kysy siltä.

Ja en usko, että tuo on kovin yleistä. Moni mies voi tarjoutua maksamaan ruokakaupassa, ravintolassa tms. mutta ei välttämättä säännönmukaisesti muualla. Meillä nyt on yhteinen tili, joten se on oikeasti aivan sama kumman kortti sinne koneeseen laitetaan (paitsi tietysti myyjälle muodostuvan mielikuvan kannalta, siksi vaimo usein toivoo, että minä laittaisin korttini sinne)

Vierailija
13/14 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, joten ihan sama kumpi maksaa, mutta mies haluaa AINA maksaa, hölmö...

Vierailija
14/14 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mies laskee kaiken mitä kulutan, yhteiset puoliksi. Reuhaa minulle jos pyydän tuomasn sinappia poprillille, hän ei ainakaan sitä maksa, "maksa itse!" ollaan kyllä köyhiä kumpikin. Hän asuu vanhempiensa kanssa kyllä, eli aumiskulut maksaa joku muu, toisin kuin minulla.

Mä en olisi tollasen kanssa.