Mieheni antaa sisarusten lääkkeitä lapselle :(
Meillä on ollut mega-influenssa koko perheellä. Yhellä se meni korviin, ja poika sai antibiootteja. Näitä mies syöttää sitten toisellekin lapselle joka ei ole käynyt lääkärissä mutta valitti korviaan.
Me aikuiset olemme käyttäneet Otrivin nenäsumutetta, ja sitäkin mies on antanut jopa 1v. kuopukselle, kunnes yhtenä yönä lapsen nenä vuosi voimakkaasti verta ja jouduin tiukasti sanomaan miehelleni että lopettaa tämän.
Kuka puhuisi järkeä miehelleni? Korvakipuisen lapsen olisin vienyt eilen lääkäriin, mutta se ei sopinut miehelleni kun hänellä oli muuta menoa... (en voinut jättää sairaita koululaisia yksin).
En haluaisi olla nipo, ja olen sitä mieltä että järjen käyttö on sallittua, mutta kun tulee noita ohilyöntejä kuten nenäverenvuoto...
Kommentit (8)
Antibioottikuurihan otetaan kokonaan. Ei siitä jää toisille lääkettä annettavaksi.
Nyt kerrot sille miehelle että tuo Otrivin voi oikeasti TAPPAA lapsen jopa! Tosiaan se voi aiheuttaa nenäverenvuodon lisäksi aivoverenvuodon, ja se voi johtaa vammautumiseen tai jopa kuolemaan.
Antibiootit, no joo, monessa maassa perusantibiootteja saa reseptivapaasti apteekista ja ihmiset itsehoitaa niillä ilman ongelmia... Olen itsekin asunut sellaisessa maassa ja hoitanut pari tulehdusta ilman lääkärin apua niillä, joten en jaksa kovin kauhistella... Paitsi että kun täällä niitä ei saa käsikauppana, niin eihän siitä toiselle lapselle määrätystä kuurista kuuluisi jäädä mitään ylimääräisiä, joita antaa toiselle.
Antibioottikuuri pitää aina syödä loppuun, muuten tulee niitä resistenttejä bakteereja joihin ei mikään antibiootti tehoa. Eli ei saa jaeskella tuollain pitkin perhettä tai kenenkään kanssa, jolloin vaikka kuinka monelle muodostuu niitä resistenttejä kantoja.
tämän on pakko olla provo kahdestakin syystä:
- ei yksikään mies voi olla noin tyhmä ja tietämätön
- jos nyt jostain kumman syystä mies olisikin täysi saapas ja vieläpä lisääntynyt niin luulisi, että lasten äidillä sentään soisi hälytyskellot päässä ja tulisi tarve suojella lapsia. En jaksa uskoa, että yksikään normaalijärkinen sallisi tuollaista kohtelua lapsilleen.
ap tässä...
Oho, en tiennyt tota Otrivinista vaikka tiesin että sitä ei saa pienille lapsille antaa. Kiitos tästä tiedosta! Mun tarvii miettiä miten saisin miehen vakavaan keskusteluun.
Asun joo ulkomailla. Poika sai nestemäisiä antibiootteja, ja kyllä täällä niitä aina jää vähän yli vaikka ei ehkä kokonaisen kuurin verran. Mitä tahansa reseptilääkkeitä saa (tai ei ole kokemusta uni- ym. lääkkeistä).
Miks mun mies on niin ääliö tässäkin asiassa... ???? Kiitos mieheni, ollaan ls-asiakkaita tällä hetkellä.
Lähde ap lapsesi kanssa päivystykseen heti. Ettei kuole.
Vahingossa yläpeukutin. Lapsiparat.
Siis, tiesitkö että Otrivin voi aiheuttaa yliannostuksena tai liian pienellä lapsella aivoverenvuotoa? Se on hengenvaarallinen lääke ja jos teillä on jo nenäverenvuotoa, olisin jo päivystyksessä!! Miten miehesi voi antaa toisen lapsen antibiootteja toiselle, eikö lapsi jolle on määrätty antibiootit ole saanut syödä kuuria loppuun??
Nyt nainen ryhdistäydy. Miehesi käytös on lasten pahoinpitelyä, tuo on hengenvaarallista lapselle.