Millä nimellä kutsutte poliiseja?
Kommentit (55)
koppalakki
vallesmanni
sinivuokko
miekkataksi
Poliisi tai kyttä. Kyttä ei ole mikään wěěțee-uho-nimitys, vaan slangia ja olen alunperin Helsingistä kotoisin.
Paskalakit, kytät, siat, miekkataksi.
Saavat päättää itse. Joku voisi sanoa "siniset miehet" ja armeijassa "vihreät miehet" asun värin mukaan?
Poliisiksi. he ovat vain virkamiehiä jotka tekevät työtä Suomen lakien mukaan.
Jos on jotain haukkumista, niin osoita haukkuminen lakien säätäjiin.
Kytät tai poliisit.
Joskus leikkimielisesti pollarit.
Poliiseiksi. Arvostan ammattia Suomessa kovasti.
Samoin kuin opettajia. Pelkään vaan, että nykymenolla Poliisien ammattikunnalle käy kuten ennen niin mahtaville, luotettaville suomalaisille taksikuskeille. Romutetaan koko systeemi. Opettajat alkavat myös olemaan kestokykynsä äärirajoilla, ainakin ns. huonommissa kouluissa. Kohta parempi aines ei enää hakeudu näihin ammatteihin.
Upeiksi ammattilaisiksi. Kun on maailmaa kiertänyt ja nähnyt kuinka hirveitä ja korruptuneita useimmat poliisit eri maissa ovat, niin ei voi kuin nostaa hattua Suomen poliisille.
Poliisipartio nauroi tänään minulle kun tulin sähköpotkulaudalla vastaan. Sain ikuiset traumat.
Minulla oli joskus valkoinen mondeo tummennetuilla takalaseilla ja odotin kalliossa kaveria baarin edessä. Joku juoppo tuli koputtamaan ikkunaan, kun avasin sen hän kysyi, mitä sinisilmä. En aluksi hiffanut että hän oletti minun olevan poliisi.