Vauvan raivotarjonta
Vauva on ollut raivotarjonnassa pää alaspäin joka tarkastuksessa raskausviikolle 28 asti. Näinköhän viihtyy siten loppuun asti? :D
Mahtuu mahtuu pyörimään, mutta näin on ollut joka kerta.
Haittaako jos syntyy kasvot peppuun päin? Niin hän oli ainakin nyt. Eli selkäranka vatsaa vasten.
Kommentit (13)
Niinpäinhän sen kuuluukin olla, meillä oli kasvot kohti vatsaa eikä mahtunu. Oli tosin leuka ylhäällä eikä kiinni kaulassa, sillon olis saattanu mahtua.
Aijaah! Joku juuri sanoi että kuuluu olla kasvot ylöspäin eli vatsaa kohti. Lääkäri ei sen ihmeemmin pureutunut kun viikkojakin vasta niin vähän.
Kasvot pyllyyn päin kuuluisi syntyä, hyvin ehtii vielä asettua paikalleen
Mulla haittas tuo kasvot peppunpäi: tunnin ponnistus, lääkäri tuli ompelemaan paikkoja kysyin miltä näyttää vastas et melkosta jauhelihaa.. Hehee, mutta kyllä ne paikat parantu hyvin :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 21:12"]Mulla haittas tuo kasvot peppunpäi: tunnin ponnistus, lääkäri tuli ompelemaan paikkoja kysyin miltä näyttää vastas et melkosta jauhelihaa.. Hehee, mutta kyllä ne paikat parantu hyvin :)
[/quote]
eiku anteeks siis kasvot napaanpäi.. Peppuunpäin ne kuuluuki olla :)
Jei hienoa. Toivotaan että pitäis vauva paikkansa, hih. En ole aiemmin tiennyt edes että silläkin on merkityksensä.
Vauva on tosiaan ollut kolmessa tarkastuksessa pää alaspäin. 2x sisätutkimus ja rakenneultrassa alhaalla lantiossa RT. Luuletteko että viihtyy näin loppuun asti?
Rt on se ideaalitarjonta. Kaikki muut vähän haastavia.
Ei sitä kukaan voi ennustaa, pysyykö rt:ssä vaiko eikö. Tarjonta muuttuu yleensä vielä synnytyksen aikana jolloin vauva synnytyskanavaan laskeutuessaan "kiertyy" oikeaan asentoon tullakseen ulos mahdollisimman sutjakasti. Omalla kohdallani kesken käynnistetyn synnytyksen jouduttiin sektioon sydänäänten laskun takia ja vauva olikin ollut tulossa avotarjonnassa (eli kasvot minun napaani päin).
Mun toka syntyi avotarjonnassa, ei tiedettu kun vasta syntymän hetkellä. Oli kaikista helpoin synnytys, puhaltelin vaa muksun ulos. Eikä minkäänlaista vahinkoa alapäässä. Lieköhän mun viiva väärinpäin.. ;)
Jotkut puhuu että vauva on ollut aina raivotarjonnassa alusta alkaen. Mistä sen voi tietää?
Jos on ollut tähän mennessä kokoajan pää alaspäin rv 28 asti, eikö ole edes vähän todennäköistä että viihtyisi niin loppuun asti? :D
Mulla eka lapsi kääntyi raivotarjontaan vk 29 ja viihtyi niin loppuun asti. Kasvot oli kuitenkin ylöspäin eli napaan päin ja ponnistusvaihe kesti tunnin ja oli kivulias vaikka epiduraali olikin laitettu. Sydänäänet myös esikoisella laskivat todella alhaalle viimeistwn minuuttien aikana ja jouduttiin tekemään eppari ja antamaan oksitosiinia, että saatiin vauva ulos.
Toivottavasti seuraava vauva olisi kasvot peppuun päin raivotarjonnassa.
Miten sillä kasvojen suunnalla on niin iso merkitys? :o
Mitäs sanotte?