Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin käyttää marjoja, kun ne vain lojuu tuolla pakkasessa?

Vierailija
18.11.2020 |

Kuukaudesta ja melkeinpä vuodesta toiseen, eikä vaan tule käytettyä... Mihin niitä voisi upottaa niin että tulisi oikeasti syötyä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakkaan, maustamattomaan jogurttiin, sellaisenaan, puuron päälle...

Vierailija
2/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lähtee töihin, eikä makoile vaan pakkasessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta laadukas tehosekoitin ja tee smoothie. Mä tein eilen - pakastekarpalot, pakastemustikoita, pakastemustaherukoita, banaanit, appelsiinimehu, pakastepinaatti...ihan sika hyvä.

Toinen vaihtoehto: sekoita pakastemarjat 1 rkl perunajauhon kanssa ja laita piirakan päälle. Jauho estää sen, että piirakasta tulee vetinen.

Kolmas vaihtoehto: jotkut laittavat jäisenä puuron päälle.

Vierailija
4/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne nyt vuosia siellä säily. Vuoden jälkeen selvästi alkavat huonontamaan. Koska et maininnut mitä marjoja, heitän kaikenlaisia ideoita. Mehua, hilloa, smoothie, marjapiirakka, puuroa ja marjoja, jogurttia ja marjoja, sellaisenaan, marmeladi, kakut ja kääretortut ja kiisselit nyt ekana tuli mieleen.

Vierailija
5/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä särkyi iso arkkupakastin kauan sitten ja piti opetella tekemään viiniä. Tulikin todella hyvää, kun noudatin tarkasti oheita, mut sitä samaa oli sitten aika paljon. Aloita se homma keräämällä kauniita kapeakaulaisia viinipulloja. Niitä et löydä nykyään helposti, kun kukaan ei talleta mitään kaapeissaan. Niissä parhaissa pullonpohjissa on sellainen pohja, jonne sakka kertyy parhaiten, ei mene viiniä hukkaan. Tiedät kai, mitä tarkoitetaan sakalla?

Vierailija
6/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän joka aamu smoothiessa.

Vierailija
7/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep soseeksi vain, ja kermavaahtoa päälle, ei kun kauhomaan. Jos viitseliäisyyttä, niin vaikka marjarahkaksi tms kiisseliä 😀 Ja onhan niitä pellipiirakoita, joissa koko pinta höystetty marjoilla/marjasoseella.

Vierailija
8/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään puuron päällä aamuisin. Otan illalla pakkasesta rasian jääkaappiin ja aamulla ne ovat sellaisia puolihassuja, kohmeessa vielä. Ei ole kuulemma ideaalisin sulatustapa, joskus vedellään jäisinä.

Vierailija
9/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein piirakkaa, jossa murotaikinatyyppinen pohja. Viikossa popsitaan pellillinen miehen kanssa.

Vierailija
10/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä marjoja? Minäkään en kaipaa mitään mihin marjoja kuluisi, mutta tytär huolehtii niiden syömisestä ja tekee piirakoita välillä muillekin perheenjäsenille. Itse en syö makeaa juuri koskaan.

Se viini on ainoa mitä voisin käyttää.

Vierailija
11/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisenaan, jugurtin/rahkan päällä, moni jo mainitsi smoothien. Piirakat ja kaikenlaiset jälkkärit on myös hyvä vaihtoehto.

Tai anna vaikka mulle, ite syön marjoja joka ikinen päivä 😉

Vierailija
12/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos marjat jää pakastimeen, niin syy on usein laiskuus ja lopullinen niitti se, että suunnittelee tekevänsä näistä marjoista jotain.

Itse ratkaisin homman siten että, joka aamu syön pakastimesta marjoja ihan sellaisenaan. Jos on maustamatonta jogurttia (teen itse) niin laitan sitä, jos ei ole niin sitten kauhon marjat sellaisenaan suuhun.

Minulla (meillä) on nyt marjoja niin paljon että pitää syödä n. 300g päivässä ainakin jouluun asti  ja katsoa sitten asiaa tarkemmin. 

Mutta pääasia on ettei suunnittele tekevänsä marjoista mitään koska jos ei aiemminkaan ole mitään tehnyt niin aika epätodennäköistä että tulevaisuudessakaan tekisi. Muutenkin isojen marjamäärien kanssa ei pärjää jos ei nitä vaan syö menemään.

Vierailija
13/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aamupuuroon ja smoothieen, johon tulee yleensä myös kaurajuomaa ja hedelmää.

Vierailija
14/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi syödä ihan sellaisenaan. Itse syön joka aamu pikku kulhollisen, jossa on puolukkaa, tyrniä, mustikkaa ja mansikoita. Kun kuppia pitää kädessä samalla kun juo kahvia ja syö leipiä, niin ehtivät sulaa, kun tulee niiden vuoro tulla syödyksi. Jos puolukka ei uppoa, voi ripotella vähän sokeria päälle. Se ei ole arsenikkia, vaikka välillä siltä kuulostaakin ravintohysteerikkojen puheissa.

Vierailija
15/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä ap niin että otat marjoja pakastimesta nyt heti, ja kun sulaneet niin syö ne marjat pois. Niin niistä marjoista pääsee eroon ja jos sitten loppuvat kesken, niin marjoja oli sitten liian vähän.

Simppeliä.

Vierailija
16/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö yhteen ja tee mehua. Ei haittaa vaikka ovatkin vanhoja.

Vierailija
17/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos marjat jää pakastimeen, niin syy on usein laiskuus ja lopullinen niitti se, että suunnittelee tekevänsä näistä marjoista jotain.

Itse ratkaisin homman siten että, joka aamu syön pakastimesta marjoja ihan sellaisenaan. Jos on maustamatonta jogurttia (teen itse) niin laitan sitä, jos ei ole niin sitten kauhon marjat sellaisenaan suuhun.

Minulla (meillä) on nyt marjoja niin paljon että pitää syödä n. 300g päivässä ainakin jouluun asti  ja katsoa sitten asiaa tarkemmin. 

Mutta pääasia on ettei suunnittele tekevänsä marjoista mitään koska jos ei aiemminkaan ole mitään tehnyt niin aika epätodennäköistä että tulevaisuudessakaan tekisi. Muutenkin isojen marjamäärien kanssa ei pärjää jos ei nitä vaan syö menemään.

Herää kysymys, miksi ihmeessä niitä marjoja pitää alunperinkään sinne pakastimeen laittaa jos niitä ei ole aikomustakaan käyttää?? Älytöntä rahan (jos marjat on ostettu) tai vaivan (jos itse poimittu) tuhlausta. Vai onko kyseessä joku "kätevä emäntä" -syndrooma; lapsuudenkodista on opittu että "tolkun ihminen" pakastaa marjoja ja sitä on sitten pakko jatkaa hampaat irvessä vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
18/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron päälle, maustamattoman jogurtin sekaan, rahkaksi kermavaahdon kera. Puolukoista vispipuuroa, mutta onnistuu muistakin marjoista. Mehua voi keittää, jos osaa. Kiisselin saa helposti aikaan ja samalla terveellistä jälkiruokaa, kun ei hölvää sokerilla liikaa. Piirakan päälle täytteeksi.

Vierailija
19/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syöt vaan. Ei niistä mitään tarvitse tehdä. Aamulla, illalla ja välipalalla (maustamattomiin) jugurttiin, viiliin rahkaan tai puuroon. Tai smoothieen. Tai ihan sellaisenaan, vähän hunajaa päälle.

Meillä on ongelma että yhtenäkään kesänä ja syksynä ei ehditä kerätä marjoja niin paljon kuin niitä syötäisiin. Loppuvat aina kevättalvella kesken ja loppuja pitää jo säännöstellä. Lähes päivittäin syödään.

Vierailija
20/59 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitää poimia? Aiheuttavat vain ahdistusta siellä pakkasessa. "Pakko" käyttää.