Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
1621/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Joulupuu-keräykseen lahja keräyspisteeseen tai rahalahjoitus eJoulupuun kautta!

Jokainen lapsi ja nuori ansaitsee joululahjan!

Kiitos, että olet mukana vähentämässä lasten ja nuorten eriarvoisuutta!

https://joulupuu.org/osallistu-keraykseen/

Vierailija
1622/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

No luuletko, että kaikilla on joku seesteinen elämäntilanne, kun noita haetaan, tai ettei joukossa ole niitä, jotka EIVÄT saa tt-tukea tai työttömyyskorvausta?

Sitten heillä on rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Kaikki ? ?

Sinun  olisi hyvä  tutustua asiaan  ja herätä todellisuuteen

Jos on vaikka velkaa, ei niillä avustuksilla pitkälle pötkitä 

t. En  itse tarvitse, mutta tiedän todellisuuden

Vierailija
1624/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan  avustusta Apuna ry.n kautta, menee  lyhentämättömänä tarvitsijoille

Täällä joku antoi väärää tietoa   Apuna ry.stä.On luotettava

Vierailija
1625/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kyllä luin muuttaa ..vähäosaisten lasten toiveita joulupukille..

iPhone,pleikkarin, uudet slalom sukset,taulutelkkari, Nike Jordanit, sähköpotkulauta

HALOO! Ne on LASTEN toiveita. Tietenkin lapset toivovat sitä mistä haaveilevat. Itsekin toivoin lapsena kerrostaloasuntoomme elävää apinaa lemmiksi, mutten jostain syystä saanut. Ei minua silti siitä pilkattu.

Vierailija
1626/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi pieneen mieleenikään lahjoittaa tuonne mitään. Suomen sosiaaliturva on niin korkea, että jokaisella on kyllä mahdollisuus lapsilleen joululahjat hankkia.

Taidat olla tyhmä

Vierailija
1627/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman vuoden ajan lahjoittanut kukan jollekin yksinäiselle vanhukselle. Kuusessa on lappuja , joissa lukee etunimi ja ikä. 

Vierailija
1628/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi pieneen mieleenikään lahjoittaa tuonne mitään. Suomen sosiaaliturva on niin korkea, että jokaisella on kyllä mahdollisuus lapsilleen joululahjat hankkia.

Taidat olla tyhmä

Esimerkikisi minulla ei oli mahdollista ostaa lastenlapsille, eläke vajaa 980 e kk ja talokin pitää lämmittää

Vierailija
1629/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on erittäin vauras maa mutta meillä on paljon köyhyyttä. Pienilläkin tuloilla pärjää, jos on elämänhallinta ja tunne-elämä on kunnossa. Usein kuitenkin elämänhallinnan ongelmat ja köyhyys kulkevat käsi kädessä (ei aina). Tällöin suurin apu perheelle olisi elämänhallinnan puutteen syihin puuttuminen. Esimerkiksi päihderiippuvuus, aikuisen ADD, mt-ongelmat, vakava perussairaus, jne. Tosin näitä palveluita pitää pystyä hakemaan ja vaatimaan, taistelemaan niistä vähistä resursseista joita näihin tukitoimiin on annettu. kuten monissa aiemmissa ketjuissa on todettu, Kelan väki ei useinkaan osaa/halua/saa suositella tarvittavia tukia niihin oikeutetuille. Ja jos suosittelee, voi terapiaa joutua odottamana vaikka hurumycket kauan ja sitä ei saa riittävästi. Valitettavasti juuri ne jotka eniten tarvitsevat näitä oikeasti auttavia tukitoimia, osaavat/pystyvät/haluavat/uskaltavat niitä vähiten hakea. Tällöin suurimpia häviäjiä ovat juuri näi

Kyllä kummasti paranee ADD ja ADHD ja masennus, muut mt-ongelmat jne, kun ottaa itseään niskasta ja lopettaa sen ryyppäämisen ja narkkaamisen sekä ennen kaikkea KÄNNYKÄN RÄPLÄÄMISEN! Työ ja ulkoilu on parasta lääkettä. Nauttikaa siitä, kun olette nuoria ja jaksatte tehdä fyysisesti. Olen nähnyt kuinka ongelmat poistuvat, kun vain haluaa. Lääkkeitäkin voi avuksi ottaa, mutta ei isännäksi. Lääkkeet ovat hetken apu,mutta eivät paranna. Oma tahto on paras lääke. 

Vierailija
1630/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kyllä luin muuttaa ..vähäosaisten lasten toiveita joulupukille..

iPhone,pleikkarin, uudet slalom sukset,taulutelkkari, Nike Jordanit, sähköpotkulauta

Meidän lapsen toiveet viime vuodelta: Yksi sylvanian families perhe, uusi pussilakanasetti, värityskirja ja kyniä.

Tälle vuodelle: Soturikissat Sinitähden tarina - kirja, littlest pet shop villakoira, hamahelmiä.

Vierailija
1631/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää, kun palkasta otetaan jo 2500e vähennyksiä ja puolison kanssa talouden palkkapussista viedään pois yli 4500e kuussa muille. Työ on rankkaa, vastuullista ja henkisesti uuvuttavaa. Sitten vielä kehdataan pyytää lisää keräyksiin lahjoihin, kummeille yms. Joulu on minulle vuoden ahdistavinta aikaa, kun pitäisi antaa ja moni olettaa rikaaksi, mutta ei ole mistä antaa. . Lainat pitäisi maksaa ja kaikki kallistuu parempituloisellekkin. En koe olevani pienituloinen, mutta verotus ja korot ovat kestämättömällä tasolla, ettei tässä käteen mitään jää annettavaksi muille. Ei edes omalle perheelle osteta lahjoja, mutta jouluruoka saadaan pöytään. 

Vierailija
1632/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten on hyvä tottua siihen, että elämä ei ole pelkkää rahan käyttöä, tinkiminen lisää luovuutta ja opettaa sitä paljon kaivattua sitkeyttä, jota pilalle paapotut lapset eivät nykyisin  tällä menolla opi! 

Vierailija
1633/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvisisimme RUOKAA ! Ja muinakin päivinä. Osa lapsista saa koulupäiviinä koulussa ja onnistuvat joskus jemmaamaan jotain kotiintuotavaksi. Mutta loma-ajat olemme nälkäisiä. Ruuan pihistämisestä esim. ABC:n tiskivaunusta on joskus  apua nälkään.

Oikeasti!! Varastatteko ruokaa? Eikö tuenmaksupäivänä ole mahdollista ostaa kauraryynejä, makaroneja, perunoita, klentiinejä ( ovat nyt halpoja) jauhoja, munia, pakastevihanneksia? Ettekö ole käyneet marjassa, sienessä, kalassa? Säilykkeitä tekemällä saa tosi halpaa ruokaa kun vihannekset syksyllä tosi halpoja. 

Lisäksi on seurakuntien, kuntien ja kaupunkien ruokajakelut. Eikö ne ruuat kelpaa. Vinkkinä, lähde itse jakelijaksi, niin saat hamstrattua parhaimmat päältä. Kassikaupalla jakelijat kantavat ruokaa hienoihin autoihinsa, ovat niitä " hyväntekijöitä".&n

Nyt valehtelet. Olen ollut niitä kasseja pakkaamassa. Säilykkeitä, jauhoja ja ryynejä niissä on. Ei leipää voi edes pakata valmiina odottaviin kasseihin. Jos leipää laitetaan se hankitaan, kun on jakelupäivä. Mutta varastossa on kasseja, joissa on pelkästään pidempään säilyvää ruokaa. 

Vierailija
1634/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itkettää, kun palkasta otetaan jo 2500e vähennyksiä ja puolison kanssa talouden palkkapussista viedään pois yli 4500e kuussa muille. Työ on rankkaa, vastuullista ja henkisesti uuvuttavaa. Sitten vielä kehdataan pyytää lisää keräyksiin lahjoihin, kummeille yms. Joulu on minulle vuoden ahdistavinta aikaa, kun pitäisi antaa ja moni olettaa rikaaksi, mutta ei ole mistä antaa. . Lainat pitäisi maksaa ja kaikki kallistuu parempituloisellekkin. En koe olevani pienituloinen, mutta verotus ja korot ovat kestämättömällä tasolla, ettei tässä käteen mitään jää annettavaksi muille. Ei edes omalle perheelle osteta lahjoja, mutta jouluruoka saadaan pöytään. 

Kenelle MUILLE? Eksälle?

Vierailija
1635/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja vie vähäosaisille

Vierailija
1636/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työttömät ei saa kaikkia mahdollisia tukia,aika pieni vähemmistö taitaa nuo kaikki saada.

Vierailija
1637/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tajuu?

Kaikilla ei oo mitään joulukoristeita, jouluruokia, joululahjoja.

Anna, vie sille naapurin köyhältä vaikuttavalle  postiluukusta lahjakortti ruokakauppaan edes 20-30e.

Tai anna joulupussukka. Ruokaa.

Minun naapureina ei asu ketään köyhältä vaikuttavaa :(

Vierailija
1638/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat menee viinaan ja tupakkaan.

Vierailija
1639/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miksi ei mennä töihin ja saada palkkaa jolla voisi ostaa lahjoja. Kaiken maailman toisten rahoilla elävät mankujat ovat perseestä.

Vierailija
1640/1734 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että kovanaamapersujen eetos on valunut suomalaiseen yhteiskuntaan :( ennen oli tarjolla sentään keppiä tai porkkanaa, nyt vain saksia. Toivon että nämä osattomia pilkkaavat saavat kokea omassa elämässään saman koska ei se ymmärrys muuten tule. Tervetuloa karma. Elämällä on tapana tasata tilit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme