Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita
Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.
Kommentit (1734)
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ei saa olla lahjoja.
Miksi ei? Mun tyttö toivoi lähinnä vaatteita lahjaksi. Siis tiettyjä merkkejä olevia vaatteita ja muutenkin ihan tosi spesifejä juttuja.
Itse ymmärrän nuo köyhien kalliit lahjatoiveet. Samoja niissä paremmin toimeentulevissa perheissäkin toivotaan. Osa saa, osa ei. Meillä lahjatoiveet on ollut aika maltillisia, mutta tyttö saa pelit ja vehkeet silloin, kun niille on tarvetta ja ollaan ostettu aina esim. juuri se puhelin minkä on halunnut. Ero on aika iso verrattuna siihen köyhän perheen lapseen, joka edes jouluna haluaisi saada jotain spessumpaa ja kalliimpaa. Minusta on turhaa ja tyhmää tuomita niitä, jotka toivovat kallista.
Vilkaisin eilen paikallisten lasten toivelistaa. 98% toiveista oli lahjakortti jonnekin. Ymmärrän lahjakorttitoiveen teineillä, mutta joku 5v haluaa lahjakortin H&M:lle? Jotain olisin voinut ostaa, mutta noihin lahjakortteihin en lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ei saa olla lahjoja.
Nyt on talvi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?
Juuri näin. Päihteidenkäyttö ja viihde-elektroniikka on "köyhille" vanhemmille aina tärkeämpää kuin lapsen kurahousut tai lämpimät rukkaset. Jos annat kallista lahjaa köyhälle lapselle, on äippä myymässä sitä Torissa ennen Samu Sirkan joulutervehdystä.
Jos näin niin se lapsi pitää silloin sijoittaa muualle. Normaali köyhä vanhempi ostaa nämä alesta, kirppikseltä tai hakee Hopesta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvisisimme RUOKAA ! Ja muinakin päivinä. Osa lapsista saa koulupäiviinä koulussa ja onnistuvat joskus jemmaamaan jotain kotiintuotavaksi. Mutta loma-ajat olemme nälkäisiä. Ruuan pihistämisestä esim. ABC:n tiskivaunusta on joskus apua nälkään.
Oikeasti!! Varastatteko ruokaa? Eikö tuenmaksupäivänä ole mahdollista ostaa kauraryynejä, makaroneja, perunoita, klentiinejä ( ovat nyt halpoja) jauhoja, munia, pakastevihanneksia? Ettekö ole käyneet marjassa, sienessä, kalassa? Säilykkeitä tekemällä saa tosi halpaa ruokaa kun vihannekset syksyllä tosi halpoja.
Lisäksi on seurakuntien, kuntien ja kaupunkien ruokajakelut. Eikö ne ruuat kelpaa. Vinkkinä, lähde itse jakelijaksi, niin saat hamstrattua parhaimmat päältä. Kassikaupalla jakelijat kantavat ruokaa hienoihin autoihinsa, ovat niitä " hyväntekijöitä".
Seurakunnan ruokakasseissa suurimmaksi osaksi vanhaa leipää, ei paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvisisimme RUOKAA ! Ja muinakin päivinä. Osa lapsista saa koulupäiviinä koulussa ja onnistuvat joskus jemmaamaan jotain kotiintuotavaksi. Mutta loma-ajat olemme nälkäisiä. Ruuan pihistämisestä esim. ABC:n tiskivaunusta on joskus apua nälkään.
Oikeasti!! Varastatteko ruokaa? Eikö tuenmaksupäivänä ole mahdollista ostaa kauraryynejä, makaroneja, perunoita, klentiinejä ( ovat nyt halpoja) jauhoja, munia, pakastevihanneksia? Ettekö ole käyneet marjassa, sienessä, kalassa? Säilykkeitä tekemällä saa tosi halpaa ruokaa kun vihannekset syksyllä tosi halpoja.
Lisäksi on seurakuntien, kuntien ja kaupunkien ruokajakelut. Eikö ne ruuat kelpaa. Vinkkinä, lähde itse jakelijaksi, niin saat hamstrattua parhaimmat päältä. Kassikaupalla jakelijat kantavat ruokaa hienoihin autoihinsa, ovat niitä " hyväntekijöitä".&n
Kaupoista enää tule niin paljon ylijäämä elintarkkeita kuin ennen, kaupat pyrkivät myymään punalaputettuja tuotteita mahd. paljon itse. Leipää riittää ruokaan apuun jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin eilen paikallisten lasten toivelistaa. 98% toiveista oli lahjakortti jonnekin. Ymmärrän lahjakorttitoiveen teineillä, mutta joku 5v haluaa lahjakortin H&M:lle? Jotain olisin voinut ostaa, mutta noihin lahjakortteihin en lähde.
5-vuotias ei osaa toivoa tuommoista ja H&M:ltä saa vain kiinapaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No parempia nuo on kuin uusin iPhone jne.
Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.
Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.
Kyllä niihin halvimpiin on syytä suuntautua ettei heti olisi ryöstöuhan alla. Kun tuo on iPhone niin kyllä siinä tiettyä ryöstöriskiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?
Eivät saa ja tavararoiden lahjoittaminen on sikäli hyvä, että rahat voivat mennä vaikka vanhemman peli- tai päihdeongelmaan. Tosin härskeimmät myyvät nuo lahjoitetut tavarat.
Mikä keräys tässä on kyseessä? Voisin osallistua.
Jouluapua.fi
Miks mä en päässyt tolle sivustolle?
Itse en antaisi kuin Pelastusarmeijalle ellen sitten tuntisi niitä toimijoita ja olisi 100 % varma että apu menee perille.
Jostain kyllä luin muuttaa ..vähäosaisten lasten toiveita joulupukille..
iPhone,pleikkarin, uudet slalom sukset,taulutelkkari, Nike Jordanit, sähköpotkulauta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.
Mä ostin mun 7-luokkalaiselle pojalle iPhone SE 2020:n. Poika siis halusi ihan vain minkä puhelimen tahansa. Ostin iPhonen, koska itsellänikin on. Mutta en tiedä onko tuo kenenkään mielestä makea malli, kun se on se halvin.
Kyllä niihin halvimpiin on syytä suuntautua ettei heti olisi ryöstöuhan alla. Kun tuo on iPhone niin kyllä siinä tiettyä ryöstöriskiä on.
Minäkin ostin lapselle 9 luokkalaisille iPhonen kun oli niin tärkeä status esine näyttää luokalle...
Puoli vuotta niin 600 euron puhelin oli rikki kun oli pudonnut lattialle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene T Ö I H I N
Mistä löytyy työnantaja, joka palkkaisi ja maksaisi vielä kunnollista PALKKAA?
Vihervasemmisto varmaan tietää kun tuosta niin melua pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja uutta en ostanu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5-vuotias ei osaa toivoa tuommoista ja H&M:ltä saa vain kiinapaskaa.
Anteeksi, mutta "kiinapaskasta" jauhaminen tuntuu vähän koomiselta, jos kuitenkin olisi valmis ostamaan sellaisen "kiinapaskan" lelun lapsen toiveesta.
Oma viisivuotiaani valikoisi H&M:ltä tosi mielellään hiuspantoja, hiuslenkkejä, kaulakoruja ja mekkoja, siis sellaisia ihan lapsille tarkoitettuja lasten juttuja. En usko, että on laatuaan ainoa viisivuotias tyttö, jota tuollaiset tingelitangelit kiinnostavat.
"Vierailija kirjoitti:
Mene T Ö I H I N"
Olen täyttänyt vajaan kahden vuoden aikana 200-300 työhakemusta tuloksetta. En jaksa enää pitää lukua määrästä. On koulutusta ja kokemusta, mutta töitä EI löydy, ei ainakaan sellaista joka olisi laillinen ja maksaisi palkkaakin. Yritetty on useilta paikkakunnilta. Te, jotka hoette tuota vanhentunutta mantraa, ette taida seurata työllisyystilastoja. Tuokaapa eteeni työpaikka, niin minä menen sinne varmasti, niin laajalla spektrillä on töitä haettu. Muussa tapauksessa voitte haistaa pitkän p****n ja tukkia leipäluukkunne.
Sitä paitsi tämän ketjun aiheena EI ole töihin meno, vaan köyhien lapsiperheiden joulutoiveet. Köyhyyden syitä emme voi tietää, ne ovat yksilöllisiä. Itse työttömänä ja vähävaraisena nipistän omista menoistani pari kymppiä auttaakseni jotakin lapsiperhettä. Lapsille joulu on tärkeä. Muistaminen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klentiinejä
Okei, mitäs nämä ovat?
Minä ainakin aion kutoa lasten villasukat ja lahjoittaa ne jotain kautta jollekin tarvitsevalle lapselle. Joku mainitsi päiväkodin tai koulun, ne voisivat olla hyviä lähestymispaikkoja. Pidetään edes lähialueemme lasten jalat lämpöisinä, on ajatukseni. Ei se köyhyyttä poista, mutta on yksi murhe vähemmän. :)
HM lahjakortti on ihan ok lapselle (ei varmaan itse toivonut, mutta...). Siellä on kivaa hahmokuvio vaatetta ja just noita hiusjuttuja ja muuta. Ja vaatteet on ihan ok puuvullaa, ei mitään myrkkykamaa). Ihan asiallinen köyhän toive, vähän tarpeellista (esim. vaate) , mutta samalla humpuukia kun voi valita kuosit.
Lisäksi on seurakuntien, kuntien ja kaupunkien ruokajakelut. Eikö ne ruuat kelpaa. Vinkkinä, lähde itse jakelijaksi, niin saat hamstrattua parhaimmat päältä. Kassikaupalla jakelijat kantavat ruokaa hienoihin autoihinsa, ovat niitä " hyväntekijöitä".