Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita

Vierailija
18.11.2020 |

Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.

Kommentit (1734)

Vierailija
1441/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

No parempia nuo on kuin uusin iPhone jne.

Mutta sekin, jos tuntuu että kerran elämässä on mahdollisuus saada jotain mitä ei ehkä sillä koulun cooleimmallakaan tyypillä vielä ole... Onhan se päihdyttävä ajatus jonka ymmärrän ihan täysin. Köyhässä perheessä itsekin kasvoin.

Niin. Surullista sekin on, jos jo lapsenkin pitää ymmärtää asemansa ja toivoa käytettyjä villasukkia, vaikka samanikäiset ympärillä toivovat iphonea. Ja sitäkin surullisempaa, että moni ymmärtääkin. 

Tätä minäkään en ymmärrä, että miksi lapsille pitää luoda jotakin kulissia. Eikä lapset ole mitään tyhmiä. Ei köyhän kuulu saada vain olemassaolonsa vuoksi yhtään mitään. 

Vierailija
1442/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hallitsematonta lisääntymistä pitäisi saada rajoitetuksi. nykyään kaikki itsekkäät mammat tekevät lapsia, vaikka ei olisi minkäänlaista aikomustakaan mennä töihin ja elättää lapsensa.

sitten käytetään veronmaksajien maksamat tuet tupakkaan, siideriin ja tatuointeihin ja kerjätään kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne muilta ihmisiltä

Voi luoja! Tämä on niin totta!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirkon työntekijänä olin tilanteessa jossa vähävaraiselta lapselta kysyttiin, mitä tahtoo joululahjaksi. Ujosti,arasti ja nolosti lapsi sanoi et saisiko pillimehun.

Tällainen pistää suututtamaan, ettei vanhempi saa edes pillimehua lapselleen. Lapset pois tällaisilta ja heti.

Vierailija
1444/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää mieltä, se ei maksa mitään. Lämmintä yhdessä oloa. Voi osallistua srk:n joululauluihin. Mennä ilahduttamaan vanhuksia laululla vanhainkotiin, saa hyvän mielen lapset itsekin siitä. 

Ei opeteta lapsia siihen lahja/tavara-hössötykseen. Parhaat asiat on ihan maksuttomia. 

Ei rahalahjoituksia.

Meidän perhe keskittyy myös näihin nyt ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Rahasta ei luojan kiitos ole minkäänlaista puutetta, mutta jotenkin alkanut ärsyttää tämä, että koko touhu on pelkkää lahjaa. Olen myös huomannut sen, että ihan typerää hillota joulua varten lapsille tarvittavaa tai kivaa lelua tai peliä. Ostetaan se peli syyskuussa ja pelataan sitä, eikä hillota jouluun. Olen huomannut myös lapsista, että se joulun tekeminen, piparit ja pulkkailu on se juttu, ei niinkään se yksi päivä ja lahjat. 

Vierailija
1445/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää mieltä, se ei maksa mitään. Lämmintä yhdessä oloa. Voi osallistua srk:n joululauluihin. Mennä ilahduttamaan vanhuksia laululla vanhainkotiin, saa hyvän mielen lapset itsekin siitä. 

Ei opeteta lapsia siihen lahja/tavara-hössötykseen. Parhaat asiat on ihan maksuttomia. 

Ei rahalahjoituksia.

Se varmaan toimiikin hyvin, että yritetään olla opettamatta lahja-/tavarahössötykseen, kun valtaosassa muita perheitä lapset saa lahjoja. Ja yleensä myös toivelahjoja eikä vain sukkia ja alushousuja.

Itse ainakin ihan täysin ymmärrän köyhien perheiden lasten toiveet ja pettymyksen, jos ei koskaan saa mitään hienoa ja kivaa mitä kavereilla. Ja jotkut joululaulut on vain osa joulua, ei mikään kohokohta

Samaa mieltä. Lapset ei vertaa tilannettaan Afrikan lasten köyhyyteen, kuten täällä hurskaasti monessakin kommentissa kehotetaan. Ei he vertaavat  naapurin lapsiin. Aivan samoin kuin me aikuisetkin teemme.

Vierailija
1446/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hallitsematonta lisääntymistä pitäisi saada rajoitetuksi. nykyään kaikki itsekkäät mammat tekevät lapsia, vaikka ei olisi minkäänlaista aikomustakaan mennä töihin ja elättää lapsensa.

sitten käytetään veronmaksajien maksamat tuet tupakkaan, siideriin ja tatuointeihin ja kerjätään kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne muilta ihmisiltä

No justiinsa. Syntyvyys on Suomessa laskenut romahdusmaisesti.

Vierailija
1447/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kirkon työntekijänä olin tilanteessa jossa vähävaraiselta lapselta kysyttiin, mitä tahtoo joululahjaksi. Ujosti,arasti ja nolosti lapsi sanoi et saisiko pillimehun.

Tällainen pistää suututtamaan, ettei vanhempi saa edes pillimehua lapselleen. Lapset pois tällaisilta ja heti.

Mun lapset saa harvoin pillimehua. Meillä on yleensä omat mehu- tai vesipullo mukana, voisin kuvitella että he voisivat toivoa pillimehua, kun on harvinaista herkkua. Yritän opettaa lapsia varautumaan esim ottamalla juomaa mukaan, lisäksi roskien  välttäminen on mulle tärkeää. Ei kaikki ole varallisuudesta kiinni. 

Vierailija
1448/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS lapsilisää ei tarvitse, eli sen laittaa esim osakkeisiin niin silloin lapsilisää ei tulisi maksaa ollenkaan!

Köyhän yh:n pelastus on juurikin tuo lapsilisä - se "pyh, eihän se oo mitään" -raha rikkaalle.

Hallituksen tulee poistaa lapsilisä jos nettotulot on 15 000/kk/perhe.

Miksi olet yh?

Miksi teit lapsen sellaisen miehen kanssa, joka ei halunnut lastaan elättää?

Nyt olet sosialisoimassa niiden rahoja, jotka tätä yhteiskuntaa työnteollaan pyörittävät.

Kysyjälle sanon, kasva aikuiseksi.

Vierailija
1449/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan aika pieni lapsi. Jopa hyvätuloisen perheen lapsi voi ujouden iskiessä sanoa jotain tuollaista, kun ei tule mieleen ne varsinaiset toiveet, ja jos on vaikka juuri vähän aikaa sitten ajatellut jostain syystä pillimehuja. En lähtisi vetämään tuollaisesta kummallisia johtopäätöksiä vanhemmuudesta. Itse sanoin 4-vuotiaana, että toivon joululahjaksi kyniä - ja olin kuitenkin hyvätuloisen perheen lapsi, minulla oli kyniä ennestäänkin ja aina niitä ostettiin lisää. Sain sitten joululahjaksi kynien lisäksi mm. nukkekodin ja muita leluja. Pikkulasten puheista ei kannata vetää kovin suoria tulkintoja!

Vierailija
1450/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tukenut erästä lapsiperhettä ja nyt minulle on selvinnyt, että perhe myy minun ostamat tavarat. Eli lapsille olen ostanut. Kyllä tuntuu pahalta. 

Yyhhoot tekevät paljon tuota, rahoittaakseen omat päivittäiset alkoholin ja savukkeiden tarpeensa.

Taitaa taas joku keskenkasvuinen huutaa ja kiukutella taas..

Vierailija
1451/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyhmä?

Joka perheessä ei Joulua vietetä.

Jos noin ahdistaa, auta.

Lähelläsi on ihmisiä, joille voit Joulua antaa ihan suoraan.

Kirkon diakoniatyön kautta voit myös luoda Joulua, esim ruokakupongein.

Ota hienoperse selvää. Hanki tietoa.

Pidä pää kiinni törkimys. Tyhmä.

Nauti.

Turtsa
1452/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Hyvä pointti. Köyhyyttä on kahdenlaista, joko on oikesti köyhä eli vähävarainen, tai sitten ns. syömäköyhä, eli henkilö, joka kayttää kaiken saamansa rahan ylläpitääkseen illuusion korkeasta elintasosta. Kaikki sympatiat, kuten myös kaikki ytheiskunnan tuki niille oikeasti köyhille, mutta niiltä syömäköyhiltä tulisi ottaa tuet harkintaan, ja opettaa miten sitä rahaa käytetään oikein.

Vierailija
1453/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei itketä yhtään. Kaikki perheet saa tt-tukea, työkkäriä, asumistukea, lapsilisää ja yh't elatusmaksuja. Miten ei ole varaa kurahousuihin tai ruokaan?

Hyvä pointti. Köyhyyttä on kahdenlaista, joko on oikesti köyhä eli vähävarainen, tai sitten ns. syömäköyhä, eli henkilö, joka kayttää kaiken saamansa rahan ylläpitääkseen illuusion korkeasta elintasosta. Kaikki sympatiat, kuten myös kaikki ytheiskunnan tuki niille oikeasti köyhille, mutta niiltä syömäköyhiltä tulisi ottaa tuet harkintaan, ja opettaa miten sitä rahaa käytetään oikein.

Minun on vaikea kuvitella, että tukien varassa elävä saisi luotua itselleen minkäänlaista illuusiota korkeasta elintasosta. Miten se edes olisi käytännössä mahdollista?

Vierailija
1454/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa muka itkettää?? Minua ei ainakaan yhtään.

Vierailija
1455/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät tekevät lisää lapsia omaan kurjaan tilanteeseensa???????????!!!!!!???🤔

Lapset joutuvat kärsimään köyhyyteen tyhmistä valinnoista. Kortsupaketti tai pillerit halvempi kuin lapsi.

Aivan, olivat köyhiä ja ihan kiusaksi sitten hankkivat lapsia, juuu

Vierailija
1456/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUU, KEHTAAVAT PUKATA MUKSUJA MAAILMAAN IHAN VASITEN KUN MUUTA TEKEMISTÄ EI OLE, niinkö ?

Vierailija
1457/1734 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Vierailija
1458/1734 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Toisilla on rahaa ja toisilla ei ole.  Toisille annetaan ja toisilta otetaan.  Näinhän sen raamattukin jo kertoo:

Matteuksen evankeliumi:

13:12 Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on

Satukirja ei toimi reaalitaloudessa.

Se toimii oikein hyvin. Voimme todeta sen tämän päivän Suomessa, kun kuuntelemme mitä kaikkea

hallitus aikoo leikata kaikkein heikoimmilta. Ja miten paljon annetaan rikkaille, jotka eivät tarvitse

lisärahaa.        

Vierailija
1459/1734 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lähinnä siitä mihin rahat on käytetty.Pelkkä rahattomuus ei kerro mitään.

Vierailija
1460/1734 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joululahjahomma on ihan älytön ja pitäisi lopettaa. Ihan turha instituutio muutenkin. Niin harvalle joulun merkitys ei ole enää mitään muuta kuin muovipalloja, krääsää ja materiaa. Kaikki nuo pois. Lahjahomma tuo vain lasten köyhyyden esille, aiheuttaa monelle pahaa mieltä enemmän kuin hyvää, tuo stressiä ja paineita vanhemmille, keskittymisen epäolennaisuuksiin jouluna. Lasten toivomukset ovat ihan mielettömiä usein, kohtuuttomia jopa. Ihan turhaa kaikki, miksi koko homma on edes olemassa. Ramppaat kaupoissa joulun alla, kun pitäisi rauhoittua jouluun, niin ostamassa tavaraa vähillä rahoilla ja olet huolissasi, miten lahjat kelpaavat ja riittävätkö rahat joulun yli. Aivan älytöntä.