Itku tulee, kun luen vähävaraisten lapsiperheiden joululahjatoiveita
Kurahousut, sadetakki, lämpimät rukkaset, talvikengät, sukkia, villahaalari, jouluruokaa jne Lahjoitankin heti ihan uudet tyttöjen talvikengät, jotka eivät olleetkaan omalle tytölle hyvät.
Kommentit (1734)
Jos avustuksissa katsottaisiin tuloja niin kaikkein köyhimpiä ei ole lapsiperheet vaan ihan muu ryhmä ja sillä avustuksia jaetaan vain lapsiperheellisille eikä kaikkein köyhimmille.
Olen tukenut erästä lapsiperhettä ja nyt minulle on selvinnyt, että perhe myy minun ostamat tavarat. Eli lapsille olen ostanut. Kyllä tuntuu pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS lapsilisää ei tarvitse, eli sen laittaa esim osakkeisiin niin silloin lapsilisää ei tulisi maksaa ollenkaan!
Köyhän yh:n pelastus on juurikin tuo lapsilisä - se "pyh, eihän se oo mitään" -raha rikkaalle.
Hallituksen tulee poistaa lapsilisä jos nettotulot on 15 000/kk/perhe.
Miksi olet yh?
Miksi teit lapsen sellaisen miehen kanssa, joka ei halunnut lastaan elättää?
Nyt olet sosialisoimassa niiden rahoja, jotka tätä yhteiskuntaa työnteollaan pyörittävät.
joo hieno vasemmistolaine elämän ajattelu mulle lisää ilmasta rahaa ja ahkeralle hyväpalkkaselle joka pyörittää maata ni lisää veroja ja lapsilisä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää näillä elämänkoululaisilla surkean usein olevan varaa ostaa 8-10 e röökiaski mutta teinille ei sitten saada muka ostettu 4 euron dödöä kun on niin tiukkaa.
Hävetkää saatanan parasiitit jos osaatte !
Vanha ketju, silti hätää ja huolta monilla, joulun jälkeenkin.
On hyvä, että joulun alla tämä aihe nousee otsikoihin. Näin tänään yhden järjestön keräyksen, jossa oli
lasten lahjatoiveita. No, taaperoikäisten toiveet ovat tietysti peräisin vanhemmilta. Siellä oli jotain kalliita
toivomuksia. Mutta osa oli ihankohtuullisia. Teini toivoi lahjakorttia pikaruokapaikkaan. Moni lapsi toivoi
talvikenkiä, toppahaalaria tai legopakkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS lapsilisää ei tarvitse, eli sen laittaa esim osakkeisiin niin silloin lapsilisää ei tulisi maksaa ollenkaan!
Köyhän yh:n pelastus on juurikin tuo lapsilisä - se "pyh, eihän se oo mitään" -raha rikkaalle.
Miksi olet yh?
Nyt olet sosialisoimassa niiden rahoja, jotka tätä yhteiskuntaa työnteollaan pyörittävät.
Jatketaan listaasi. Miksi synnyit perheeseen, joka ei pystynyt antamaan sinulle
mittavaa tukea hienojen harrastusten, näyttävien vaatteiten ja tarvikkeiden muodossa, kun olit lapsi?
Miksi et syntynyt vanhemmille, joilla oli takanaan perittyä omaisuutta tai menestyneellä
yritystoiminnalla saatua omaisuutta? Miksi sairastuit sairauteen, jota lääketiede ei nykyaikana
pysty parantamaan? Miksi joku ajoi päällesi autolla? Miksi asut lapsesi kanssa, vaikka lapsella on
vaikeita ongelmia? Miksi et ole jo hylännyt lastasi? Jne.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa koluta kirpparit, kierrätyskeskukset, seurakunnat antaa apua jne
Kirppareiden ja kierrätyksen tavara on AINA heikompilaatuista huonoina aikoina. Olen huomannut sen
monta kertaa 90-luvun lamasta lähtien. Vaatteet ym kätetään loppuun tai myydään nettikirpparilla.
Valitettavasti monet nykyvaatteet ovat huonoa materiaalia, joka ei parane käytössä.
Pitkästä aikaa olen onnellinen kun hallitus ottaa pois lapsiperheellisiltä kun niiden ei ole tarvinnut töihin mennä muuta kuin lypsää veronmaksajilta lisää ja lisää tukia. Kuinka voi vaan lisääntyä ilman että itse elättää niitä. Työttömyyskorvauksien lapsikorotuksia en ole koskaan tajunnut kuinka työtön ja työtön voi saada
Tehdään vain veronmaksajien elätettäviksi kakaroita ja ne elättää itsensäkkin niillä tuilla. Työtön lapsellinen saa enemmän tukia kuin lapseton työtön ja miksi työttömyyskorvaus on eri suuruinen perhekoosta riippuen kun kelan muut tuet vähentää puolison tuet kokonaan. Siis aikuinen ihminen on toisen aikuisen elatusvelvollinen kelan mukaan avoliitossa vaikka avioliitossa pitäisi olla elatusvelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tukenut erästä lapsiperhettä ja nyt minulle on selvinnyt, että perhe myy minun ostamat tavarat. Eli lapsille olen ostanut. Kyllä tuntuu pahalta.
Varmasti tuntuukin, mutta oletko ennen ostamista ottanut selvää, mitä ja millaista tarvitaan? Vai ostellut vaan omin päin. Tarpeeton tavara kannattaakin myydä ja ostaa rahalla sitä, mitä tarvitaan.
Olen aina kysynyt etukäteen mitä tarvitaan. Eli jouluksi, syntymäpäiviksi ja muutenkin aina tarpeeseen esi. vaatteita.
Eivät ne ole köyhimpiä vaan hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella. Jos olet noin katkera ja kitsas, ei ole pakko antaa mihinkään keräykseen. Mätäne yksinäsi!
Usein se menee kuten sanonta kuuluu: köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan.
Se sanonta kuuluu: hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.
Böndet viä lapsiperheen tuki aiset maan talous avustuksina vaikka hyvin selviävät bisneksisä yksinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yh?
Olen yh ihan vahingossa. Kesäromanssi päättyi katastrofin kaltaiseen tilanteeseen kun huomasin olevani raskaana ja mies ei halunnut sen kummemmin lasta, kuin minuakaan enää nähdä. Synnytin lapsen yksin koska luotin yhteiskunnan tukeen ja kykyyn elättää minut ja lapseni.
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoot tekevät paljon tuota, rahoittaakseen omat päivittäiset alkoholin ja savukkeiden tarpeensa.
En anna lahjoituksena yhtään mitään sillä köyhyys on elämäntapa jonka ihminen on valinnut. Lahjoittamalla tuet vain tuota valittua elämäntapaa, etkä kannusta ihmistä eteenpäin elämässään.
Älä lahjoita, vaan kannusta muutokseen!
- kokoomus- köyhien asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoot tekevät paljon tuota, rahoittaakseen omat päivittäiset alkoholin ja savukkeiden tarpeensa.
Olenkin aina ihmetellyt niiden rahan tarvetta kun valtio kuitenkin palkitsee heitä aika ruhtinaallisesti joka kuukausi
Itse kirkon työntekijänä olin tilanteessa jossa vähävaraiselta lapselta kysyttiin, mitä tahtoo joululahjaksi. Ujosti,arasti ja nolosti lapsi sanoi et saisiko pillimehun.
Ennen on vanhempi tehnyt vaikka kolmea työtä elättääkseen perheensä, nyt riittää, kun tekee sohvalta käsin muutaman hakemuksen. Siitäkin valitetaan, kun pitää aikaa käyttää niiden tekemiseen ha on niin vaivalloista.
Hyvää mieltä, se ei maksa mitään. Lämmintä yhdessä oloa. Voi osallistua srk:n joululauluihin. Mennä ilahduttamaan vanhuksia laululla vanhainkotiin, saa hyvän mielen lapset itsekin siitä.
Ei opeteta lapsia siihen lahja/tavara-hössötykseen. Parhaat asiat on ihan maksuttomia.
Ei rahalahjoituksia.