Kannattaako 12 vuotta työttömänä olleen 34veen mennä töihin? koulutusta ei oo, muuta kuin lukio. Voinko saada muita kuin paskahommia?
Paskaduuneissahan ei siis ole mitään järkeä.
Eli jos ei ole mitään järkevää uraa tarjolla, sama olla työttömänäkin
Kommentit (58)
Ap, herää työmarkkinoiden todellisuuteen: minulla esimerkiksi on ylempi korkeakoulututkinto tekniikan alalta ja paljon oman alan työkokemusta. Olin joitakin kuukausia työttömänä lasten saamisen jälkeen.
Suunnilleen aiempaa vastaaviin työtehtäviin pääseminen samanlaisella palkalla on vaatinut minulta reilusti yli 20 työhaastattelussa käymistä ja paljon aikaa. Ja tämä on vain määräaikainen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa lukea ammatti ja mennä sitten töihin.
Mikä ammatti?
Valmistuisin joskus 37-vuotiaanaNo vaikka sähköasentaja. Aikuiskoulutuksesta valmistut nopeammin.
Eihän tuollaisena tienaa mitään
No ainakin mun kaksi kaveria tienaa ihan hyvin. Eivät ole yrittäjiä. Ethän sä työttömänäkään tienaa, sähköasentajana pääset paljon paremmille liksoille. Plus vähemmän aikaa jää internetissä marisemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen paskatyöntekijä kirjoitti:
Mikä on paskaduunia? Siivousko? Olen itse avartanut omaa näkemystäni työnteosta ja teen töitä silloim kun tarvitsee ja sopivalla korvauksella. Myös siivoushommia, sopii kivasti elämänrytmiin ja ihanaa tehdä töitä hiljaisuudessa yksin tai pienellä porukalla. Palkkakin iham hyvä; reilu 11€ plus lisät😛 ei tarvii stressata ei oo kiire mihinkään. Ei tarvitse jurottaa sitä perus 8 tunnin päivää (kokopäivää 8-16.00) vaan teen iltaisin/öisin/aamuöisin ja kivasti jo aamupalalla kotona kun toiset vasta heräilee👍
Siivous on paskaduunia. Likaista, epäsäännöllistä, kuluttavaa, muiden halveksimaa, lopulta paikat rikkovaa.
ja 11e palkka ei tosiaan riitä yhtään mihinkään. Jos 1760e BRUTTONA tienaavana miehenä koitat treffata naisia, niin sinulle nauravat harakatkin.
Sen sijaan 12 vuotta työttömänä ollut 34-vuotias viedään heti käsistä parisuhdemarkkinoilla, eikö niin.
no jos kahvi ja olut maistuu, niin ehkä Centriankin ovet aukeavat?
Miten voi olla 12v työttömänä, en tajuu.
Opiskele ja opiskele, vaikka se tuntuisi nyt tyhmältä.
Aloitin aikuisopiskelut syksyllä 2009 ja suoritin erään ammattitutkinnon kolmea vuotta myöhemmin. Nyt ollaan uusissa töissä, uudella paikkakunnalla ja paljon paremmassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se edellinen pitkä ketju tuonut riittävästi miellyttäviä vastauksia?
no mikä? koittakaa ymmärtää että monet tulevat ensimmäinen kerta tänne kirjoittaa eivätkä tiedä edellisistä ketjuista.
Vierailija kirjoitti:
no jos kahvi ja olut maistuu, niin ehkä Centriankin ovet aukeavat?
Siis kyllä ne aukenevat ihan helposti, mutta kyllä niihin opintoihin pitää olla motivoitunut.
Opiskele toki, ainakin olet yrittänyt tehdä jotain tilanteesi parantamiseksi. Mutta varaudu henkisesti ilmaisiin harjoitteluihin ja siihen, etteivät ensimmäiset valmistumisen jälkeiset työpaikat ole mitään superupeita ja hyvin palkattuja töitä. Tilanteen paranemiseen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paskaduunia? Siivousko? Olen itse avartanut omaa näkemystäni työnteosta ja teen töitä silloim kun tarvitsee ja sopivalla korvauksella. Myös siivoushommia, sopii kivasti elämänrytmiin ja ihanaa tehdä töitä hiljaisuudessa yksin tai pienellä porukalla. Palkkakin iham hyvä; reilu 11€ plus lisät😛 ei tarvii stressata ei oo kiire mihinkään. Ei tarvitse jurottaa sitä perus 8 tunnin päivää (kokopäivää 8-16.00) vaan teen iltaisin/öisin/aamuöisin ja kivasti jo aamupalalla kotona kun toiset vasta heräilee👍
Siivous on paskaduunia. Likaista, epäsäännöllistä, kuluttavaa, muiden halveksimaa, lopulta paikat rikkovaa.
ja 11e palkka ei tosiaan riitä yhtään mihinkään. Jos 1760e BRUTTONA tienaavana miehenä koitat treffata naisia, niin sinulle nauravat harakatkin.
Toisten rahoilla loisivanahan niitä naisia saa.
Mun sisko lähti työn perässä Helsinkiin, mutta eipäs siellä ollut kuin pätkätöitä ja nyt ei niitäkään.
Elintaso laski ja se on nyt nollassa.
Ei olisi kannattanut lähteä, sanoo hän.
Paluu kotiseuduille ei ole helppoa, kun ei sieläkään ole töitä.
Nyt hän miettii opiskelua ja uutta ammattia.
Aloittajan pitäisi päästä ilman koulutusta tai kokemusta töihin josta tienaa tyyliin 5000e? Turha kai kenenkään on enää vaivautua hänelle vastaamaan yhtään mitään.
Kukaan ei pääse "hyviin" töihin suoraan. Lähes jokainen on aloittanut "huonoista" töistä. Aloittajalla on kuitenkin 30v työikää jäljellä, se on pitkä aika luottaa siihen että sosiaaliturva pysyy samalla tasolla. Ei kannata pitää itseään niin erityisenä, että ei muka tarvitse kiivetä samoja ura-rappusia kuin muiden.
Kaikki paikat joissa olen ollut siivooja, on täytynyt olla erittäin nopea.
Huvittaa, kun kuvittelet että pääsisit noin vaan edes niihin paskaduuneihin, kun taustalla 12 vuotta työttömyyttä ja pelkkä lukio. Kouluun siitä.
Tapailin hetken aikaa miestä, joka oli ollut 10 vuotta työttömänä. Haki aina vuosittain yhteishaussa yliopistoon, mutta ei koskaan päässyt sisään. Mies oli (erityisesti omasta mielestään) fiksu ja koki että hänen paikkansa viisaana ihmisenä on yliopistossa ja sen jälkeen hyvissä töissä. Eli siis tukien varassa ja rahaa ei ollut mihinkään, edes leffaan ei voitu mennä treffeille.
Tuossa kymmenessä vuodessa olisi hyvin ehtinyt lukea ammattikoulussa itselleen jonkun ammatin jolla tienaisi ihan ok toimeentulon. Mutta kun ei amis kiinnostanut, hän ei pitänyt esim. lähihoitajia yhtään minään. Jotenkin omituinen ajatusmaailma, miten ihmeessä joku voi ajatella että lähihoitaja on täys nolla ja pitkäaikaistyöttömyys ja köyhyys on parempi. Valitti kovasti, kuinka on aina niin noloa kun sukulaisille ja kavereille piti aina vuosittain kertoa, että taaskaan ei saanut opiskelupaikkaa.
Tapailu ei kauaa kestänyt, oli vaikea nähdä tulevaisuutta ihmisen kanssa, jonka elämä vaan seisoi vuodesta toiseen paikallaan. Eihän me oltaisi koskaan voitu edes muuttaa yhteen kun minun olisi sitten pitänyt elättää mies. Ja oli se jotenkin kurjaa, kun itse tein kokoaikatyötä ja opiskelin samalla, ja toinen vaan makasi kotona pelaamassa tietokoneella. Tapailusta on aikaa jo useampi vuosi, hetki sitten törmäsin tähän mieheen ja tilanne oli edelleen sama - yliopistoon oli hakenut mutta eipä ollut päässyt vieläkään sisään.
Miksi ap ei ole käyttänyt siitä 12 vuoden työttömyydestä aikaa opiskeluun?
Kouluttautumalla saa muutakin kuin kökköduuneja tai ainakin jotain duunia jonka palkka vapauttaa viranomaisten ikeestä ja kerryttää eläkettä. Mutta tämä lienee taas jonkun palstan vakiovalittajan valitusketju?