Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.Fi häiriköt

Anna
18.11.2020 |

Olemme myyneet joitakin tavaroita torissa ja todellakin ihmetyttää häiriköiden määrä, ei kaikki ole tajunnut sen olevan ostamista tai myymistä varten.
Epämääräistä kommenttia ilman ostoaikeita, kysytään tuotteesta asoita mitkä mainittu myynti-ilmoituksessa ja homma jää siihen ja viikon päästä kysytään samaa asiaa.
Ilmoituksessa lukee selkeästi nouto ja joku urpo kysyy voitteko tuoda.
Varsinkin naispuolisilta myyjiltä pyydetään kuvia vaatteet päällä ja takapuolesta useinkin ja lähetetään turhanpäiväisiä viestejä ja pyydetään Facebook kaveriksi yms.
Sovitaan tuotteelle noutoaika ja ostajaa ei näy missään eikä ilmoita mitään peruuntumisesta.

Elikkä millaisia tyyppejä nämä häiriköt ovat, arvatenkin istuvat päivät koneella ison mahansa kanssa kelan rahoilla kaljoitellen ja polleena lähettävät viestiä ja ovat niin sosiaalista, oikeasti ovat superluusereita jotka aina jäävät ilman naista eivätkä saa edes rahalla epäsiistin olemuksensa takia.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy torissa enää muuta kun kirjepostina mahtuvia, koska tuli aikaisemmin noita miesten ja lesbojen vaatteiden sovituspyyntöjä, kuulemma tavallista että mennään heti tuosta noin vaan vieraan ihmisen kotiin sovittamaan kuten kaupassa ja ostopäätös (tai peruutus) tehdään toisten kodissa. Minulle ei todellakaan ole ok että joku vieras tulee kylään ja ostopäätös pitäisi osata myös tehdä, eikä noin että päiväkausia harkitsee ja kyläilee. Aika moni suhtautuu niin että vieraat ovat kauppa jossa saa sovittaa, harkita ja palauttaa. Jotkut ovat myös tietävinään myytävänä olevien tuotteiden painon ja koko postin hinnastonkin. Ei jaksa myydä liikaa vaivaa.

Vierailija
62/64 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulun paastottuani tästä paikasta(teki todella hyvää) törmäsin nyt tähän viestiketjuun ja sen luettuani jäin ihmettelemään että mikä siinä on niin erilaista ja outoa. Sitten tajusin. Tässä ei ole persuja haukkuvan vasemmistoidiootin viestejä ollenkaan, ei nahistelua, ei tappelua, ei vittuilua, ei trolleja(paitsi se yksi typerys).

Ketju on viisi vuotta vanha, joten onko tosiaan viidessä vuodessa tämä kirjoittelu mennyt niin helvetilliseksi kuin mitä tuolla tuoreissa viesteissä on? Mitä on tapahtunut tällä välin, joka on saanut ihmiset niin toistensa kurkkuun kiinni??

Itse aiheesta olen samaa mieltä kuin aloittaja.

Jätän palstan nyt pysyvästi. Silmäni aukesivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kysyvät, että onko tuote vielä saatavilla ja kun vastaa, että kyllä on vielä myynnissä niin häivytään saman tien. Eli mitä sillä tiedolla tekee, jos ei ole aikomustakaan ostaa.
Toinen juttu on kun sovitaan esim. nouto niin se loppuvarmistus jää tulematta. Ei viitsisi lypsää, että onko tulossa vai ei. Esim. Asia sovittu ja tulen silloin ja silloin ja perun, jos en pääsekään tai tulen toisiin ajatuksiin.
Kolmas asia on kerjääminen. Ei tee mieli myydä, kun jo alennettua hintaa pitää kerjätä vielä moneen kertaan alemmas
Se oman nimen ja puhelinnumeron antaminenkin on joillekin kauhean vaikeaa, kun sovitaan esim. noutoa. Ei ole kiva odottaa jotain nannukkaa, joka ei anna tietoja itsestään.
On tosin tämmöisissäkin tapauksissa kaupanteko joskus onnistunut. Ehkä ihmiset eivät vaan osaa ajatella.
Tässä muutama esimerkki huonotapaisesta kaupankäynnistä.

Minulle käy myös myyjänä toisinaan, että joku avaa keskustelun kysymällä, onko tuote vielä myynnissä. Kun vastaan, että on, ei joko kuulu mitään, tai vastaus viipyy hyvin pitkään. Itse jos avaisin keskustelun, tarkastaisin viestit vähintään saman päivän iltana vastausten varalta. Samoin, jos sitten päästään sopimaan noudosta ja kyselen, koska hakija pääsisi tavaran noutamaan, ei jatkovastausta enää tule. Joskus joku taas ilmoittaa pitkän ajan päästä tulevansa vaikka vartin päästä. Minun siis pitäisi tarkistaa viestini vartin välein, vaikka ostaja antaa odottaa. Joskus, kun jo odottelen noutajaa tavaran kanssa rappukäytävässä ja noutoaika on mennyt ohi, ostaja ilmoittaa tulevansakin vasta tunnin päästä. Ei kysy, sopiiko uusi aika minun aikatauluuni.

Vierailija
64/64 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt myynyt puolisen vuotta tavaraa torissa. Olen laittanut ilmoituksiin "nouto X:stä" eli en mielelläni postita. Harmittavan usein on osto kariutunut siihen, ettei ostaja pääse/viitsi tulla noutamaan tavaraa, vaikka asun paikassa, jonne on hyvät julkiset liikenneyhteydet. Muutamia tavaroita olen vienyt perille, mutta minulla ei ole itsellä bussikorttia ja auto on käytettävissä vain satunnaisesti. Myyn yleensä 2 eurosta n. 15 euroon hintaista tavaraa, jonka postittaminen ei ole ostajallekaan taloudellista. Postitus on kallista ja tuottaa minullekin paljon lisävaivaa. 

Olen käyttänyt jonkin verran R-Kioskin 6 euron ärräpussia. Se on sinänsä ollut vaivatonta ja pussiin mahtuu paljon tavaraa, mutta lähin R-kioskini on sen verran kaukana, että olen ajanut sinne autolla. Lisäksi vastaanottajillakaan ei aina ole ollut R-kioskia järkevän matkan päässä. Nythän sitten ärrälähetykset poistuvat vuodenvaihteessa, joten pitäisi keksiä muu halpa toimitustapa tilalle.

Postilla oli S-kokoinen paketti tarjouksessa 6 euroa ennen joulua, joten ehdin sitä palvelua käyttää muutamia kertoja. Siinä vaivana oli löytää sopivan kokoinen pahvilaatikko lähetykselle, mutta postin pakettiautomaatti on ihan lähellä. Samoin Matkahuollon automaattia olen joskus käyttänyt. ToriDiiliin en ole perehtynyt ja tuskin otan sitä käyttöön.

Vielä olisi paljon tavaroita myynnissä, mutta kysyntä on aika vaisua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä