Tori.Fi häiriköt
Olemme myyneet joitakin tavaroita torissa ja todellakin ihmetyttää häiriköiden määrä, ei kaikki ole tajunnut sen olevan ostamista tai myymistä varten.
Epämääräistä kommenttia ilman ostoaikeita, kysytään tuotteesta asoita mitkä mainittu myynti-ilmoituksessa ja homma jää siihen ja viikon päästä kysytään samaa asiaa.
Ilmoituksessa lukee selkeästi nouto ja joku urpo kysyy voitteko tuoda.
Varsinkin naispuolisilta myyjiltä pyydetään kuvia vaatteet päällä ja takapuolesta useinkin ja lähetetään turhanpäiväisiä viestejä ja pyydetään Facebook kaveriksi yms.
Sovitaan tuotteelle noutoaika ja ostajaa ei näy missään eikä ilmoita mitään peruuntumisesta.
Elikkä millaisia tyyppejä nämä häiriköt ovat, arvatenkin istuvat päivät koneella ison mahansa kanssa kelan rahoilla kaljoitellen ja polleena lähettävät viestiä ja ovat niin sosiaalista, oikeasti ovat superluusereita jotka aina jäävät ilman naista eivätkä saa edes rahalla epäsiistin olemuksensa takia.
Kommentit (61)
Mitä näille torissa häiriköiville pitäisi tehdä?
Tuntuu olevan tosi yleistä ja lisääntymään päin, todellakin jollain pahoja mielenterveysongelmia, kun täytyy lähettää turhia viestejä.
Itse otan varmaan kohta ilmoitukset pois. En jaksa sitä säätämistä.
"Voisin ehkä tulla silloin ja silloin. Eikun sittenkin pääsen vartin päästä." Sori vaan, mutta en päivystä koko päivää tori-viestejä.
Aika vähän on hankaluuksia tullut vastaan.
Ilmaistavarat laitan avoterassille ja hakijalle ilmoitus, että haet kun haet. Suurin osa sekoilee aikojen ja noutojen kanssa, joten minä säästyn sillä että annan tavaran vaan olla ja odotella. Kyllä se sieltä lopulta lähtee, vaikka hakija olisi mitä vain luvannut. Ihmiset ovat todella huonoja hallitsemaan omaa aikaansa ja tohottavat kaikenlaista hetken innostuksen vallassa. En luotan yhteenkään ilmastavaran noutajaan.
Jos myyn laitan hinnan sen verran alakanttiin, että jos yksi ostaja ei pidä sanaansa siihen on heti toinen tulossa hakemaan. Se on yksi ohari ja sillä selvä. En kysele sellaisen perään.
Huijareita on liikeellä. Kannattaa vähän aikaa "rupatella" ja sitten ilmoittaa ylläpitoon. He huijaavat työkseen, mutta aina voi vähämn hankaloittaa heidän hommiaan?
Yksi pöljä tykitti minua useamman viikon ja varasi tavaraa. Pyysi FB-kaveriksi ja kaikkea ihan sairasta. Ei muuta kuin yp:lle taas ilmoitus, että seuraisi pöljän menoa.
Hyi v****, kun jopa jossain FB:n h*rojen huoneella on syyllistetty jopa kink sheimaamisesta, jos ei halua lähettää niljakkaalle ostajalle farkkutakapuolikuvia ja ties mitä tissikuvia hepenet päällä. Miksi tuollaista pitää normalisoida? Teette vain pervoille palveluksen.
Jotenkin ihmisillä sovitut ajat ja lupaukset sekä käytöstavat eivät kohtaa, johtuukohan huonosta kasvatuksesta tai mistä?
Onhan noita häiriköitä.Itse myin rintaliivejäni siivouksen alta pois.Yksi sitkeä sissi onnistui väkisin vääntämään ostamisen käytettyihin pikkareihin. Ajattelin antaa sällille opetuksen. Maksoi 20e plus postit pikkareista. Pakettiin laitoin pikkarit kunnon tuoreella ja haisevalla löysällä jarruraidalla.Ei kuulunut pervosta sen jälkeen.
naamat kirjoitti:
Onhan noita häiriköitä.Itse myin rintaliivejäni siivouksen alta pois.Yksi sitkeä sissi onnistui väkisin vääntämään ostamisen käytettyihin pikkareihin. Ajattelin antaa sällille opetuksen. Maksoi 20e plus postit pikkareista. Pakettiin laitoin pikkarit kunnon tuoreella ja haisevalla löysällä jarruraidalla.Ei kuulunut pervosta sen jälkeen.
Joku Aziz yritti myös minulta ostaa pikkuhousuja, millään päässy häiriköstä eroon, lopulta jouduin poistamaan kaikki myynti-ilmoitukseni, ärsyttävää.
Mulle tuli jossain vaiheessa jotain satunnaisia viestejä ja kerran joku yhteydenotto, josss haluttiin lähettää munankuva. Tää oli sitä aikaa, kun tori-ilmossa saattoi olla numero näkyvissä. Otin sen heti pois. Ainut juttu, joja on sattunut kauppaa tehdessä, on se, kun ostin farkut yhdeltä mieheltä, joka lähetteli jotain persikkaemojeita ja kyseli jälkikäteen useamman kerran, istuvatko farkut hyvin. Kaksi kysymystä jätin vain huomiotta ja kolmannesta blokkasin. Nämä ovat olleet ihan kantasuomalaisia, kun tässä ketjussa kerrotaan vain, että ulkit ahdistelee.
Ennen pakollista kirjautumista Tori.Fi palveluun tuli todella paljon häirikköviestejä ja kaikkea typerää kommenttia, kerrankin varmaan rankan mielenterveysongelman omaava oli kirjoittanut ainakin 15 riviä silkkaa roskaviestiä haluamatta ostaa kyseistä tuotetta, miten joku voi olla niin sairas??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli 20 viestiä päivässä eräältä naiselta Halusi ostaa lemmikin. Tinkasi ja tinkasi, ja lopulta olisi pitänyt tuoda eläin ilmaiseksi 200 km. n päähän ovelle. Lähetti viestejä vielä senkin jälkeen kun olin ilmoittanut että ostaja löytynyt. Oli pakko laittaa esto lopulta hänelle.
Myyt eläimiä Torissa? Mitä eläimiä?
Nettitrolleja(trollus perseymys).
Yksi "ostaja" viestitteli omalla nimellään ja teki oharit. Kun sitten kysyin onko kiinnostunut vai tekikö oharit, niin selitteli ettei tietenkään tehnyt ohareita ja varasi multa odotteluun seuraavankin päivän. Olin kiltti ja tyhmä, kun uskoin.
Kuinka kehtaa olla noin ilkeä? Eikö mieti aiheuttamaansa mielipahaa?
Minulle olisi ollut ihan fine, kun olis sanonut suoraan, ettei kiinnosta enää myy vaan seuraavalle. Näinhän normaalistikin toimitaan.
Kyllä vitutti ja tuon akan nimi on kyllä jäänyt muistiin. Jos vielä yrittää varailla aikaani turhaan, muistan kyllä nimen!
Ohareiden määrä on ollut järkyttävä. Annoin ilmaiseksi tavaraa torissa, tuli viestejä että haetaan päivänä X klo X. No tunti siitä tulee viesti "joo tuli jotai muuta, haen huomenna". Tulee huominen ja seuraava päivä, tavaraa ei koskaan haeta, mutta tuhlataan aikaa turhaan viestittelyyn.
Tori häiriköt ja liikenteessä ihan takapuskurissa roikkuvat häiriköt ovat ihan samaa kastia, huonosti kasvatettuja ja mitään ei osaa tehdä oikein, ellei äiti ole vieressä neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Tori häiriköt ja liikenteessä ihan takapuskurissa roikkuvat häiriköt ovat ihan samaa kastia, huonosti kasvatettuja ja mitään ei osaa tehdä oikein, ellei äiti ole vieressä neuvomassa.
Elikkä molemmat häirikkölajit kuuluvat peräkammaripoikiin tai tyttöihin.
Torissa on monesti ollut ärsyttävää tinkaamista, jos mulla on sohvan hinta esim. 60€ niin tarjotaan 15€ ja sama tyyppi pommittaa viestiä joka päivä kun haluaa sen ehdottomasti ja ei ole enempää rahaa, epäilen että jos olisin heltynyt niin olisi joko tehnyt oharit, halunnut sohvan kuitenkin ilmaiseksi kotiin kuljetettuna tms.. Aika äkkiä tuon tyyppisille ostajaehdokkaille on vaan jättänyt vastaamatta mitään.
Toinen on kun annat ilmaiseksi tori/facen roskalavaryhmät.. muutama tyyppi jotka haluaa aivan kaiken, varmaan myy eteenpäin? Kyllästyin pari tavaraa lahjoitettuani siihen älyttömään säätöön. Ilmoituksessa lukee selkeästi, vain nouto ja kaupunginosa mistä se nouto on. Voitko tuoda? Jono, jono, jono, yv, av.. haluun tään, mutta käyn ensi viikolla, ehkä? Varaan siskon kissan puolesta.. laitetaan yv:tä kun yritetään etuilla. Kyllä tuli todettua että vien ilmaiset romuni molokkiin tai konttiin.
Me ostamme paljonkin torilta. Ostamme lähinnä huonekaluja ja sisustustavaraa ja olemme olleet oikein tyytyväisiä. Ihmiset vastaavat yleensä suhteellisen nopeasti ja kun hinta ja paikka on jo ilmoituksessa ollut esillä, ei tarvitse kuin sopia noutoaika. Mukaviin ihmisiin on tullut törmättyä ja todella kivoja tavaroita on tullut löydettyä. Nytkin on tapetteja suunnitteilla laittaa ja torista on niitäkin katseltu.
Viikonloppuisin häiriköt oli taas aktiivisia, tavaroita varattiin ja luvattiin tulla hakemaan, soVITTUUN aikaan ei kuulunut eikä sen jälkeenkään.
Mikä oikeasti ihmisiä vaivaa, kasvattakaa lapsianne!
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin häiriköt oli taas aktiivisia, tavaroita varattiin ja luvattiin tulla hakemaan, soVITTUUN aikaan ei kuulunut eikä sen jälkeenkään.
Mikä oikeasti ihmisiä vaivaa, kasvattakaa lapsianne!
Toi on kyllä niin totta nykypäivänä, kiva suunnitella omia menoja ja aikatauluja näiden "hakijoiden"
(paskahousujen) kanssa , kun eivät viitsi edes ilmoittaa, jos eivät tule.
""ehdin jo luvata lapsille" -tyypit.
Jos tykkää takapuolesta jakaa kuvia, niin mikä ettei.